הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

30.7.2017

ראיון עם אחד האנשים הטכניים של הונאות הסייבר של נתניהו – איך מזייפים סקרי דעת קהל?


עו"ד דוד לוי: ערב טוב אדוני

מרואיין: ערב טוב

עו"ד דוד לוי: האם אני יכול לציין את שמך?

מרואיין: אני מעדיף שלא.. ומטעמים מובנים. קרא לי "מיסטר X" לצורך הריאיון.

עו"ד דוד לוי: בסדר גמור. האם תוכל לומר לי מהו תפקידך בכוח.

מיסטר X : אתה שוב דוחק אותי לפינה עם שאלות מכשילות. לצורך הריאיון אני הייתי מעדיף את ההגדרה "ידי בכול".

עו"ד לוי: מיסטר X  אני לא אלך אתך סחור סחור ואבקש לדעת לגבי הסקרים אשר מפורסמים חדשות לבקרים על ידי כלי התקשורת השונים, האם התוצאות שלהן הן אוטנטיות, או שמא הן מזויפות?
 אני אחדד את שאלתי לנוכח העובדה שלא אחת ראינו  שכמעט ולא משנה מה הן ההתרחשויות הפוליטיות, אנו עדים לתוצאות בסקרים אשר כמעט ולא מושפעות מאירועים חיצוניים. הכיצד ייתכן כדבר הזה?

מיסטר X : אתה צודק בהבחנה. אכן זה נכון שאין קורלציה בין האירועים הפוליטיים לבין התוצאות בסקרים. אלא שעליך לשים לב כי הדברים נכונים במלוא עוזם באשר לסקרים אשר מדרגים שביעות רצון אישית מפוליטיקאים נבחרים, ובצורה פחות  קיצונית כאשר מדובר בשביעות רצון ממהלכים פוליטיים או מדיניים.

עו"ד לוי: ובכן, האם תוכל לומר לי הכיצד קורה שקיימת חוסר קורלציה מובהקת בין המציאות החיצונית לתוצאות הסקרים כאשר מדובר בדירוג שביעות רצון של נבחרים באופן אישי?
מיסטר X: העניין הוא מאוד פשוט. אנשים עובדים מטעם השלטון לשינוי  תוצאות האמת של הסקרים.

עו"ד דוד לוי: איך הדבר נעשה ברמה הטכנית. איך נקבעות תוצאות הסקר על ידי אנשים אלו, בשונה ממה שהיה צריך להיות למעשה?

מיסטר X: ראשית צריך להבין, שהמערכת הטכנית בשרותו של פוליטיקאי  נבחר אשר מאייש את המשרה החשובה ביותר בממשלת ישראל מבוססת על שתי שיטות פעולה.
עוד דבר שצריך לזכור הוא, כי בדרך כלל קהל היעד לעריכת הסקרים הינו קהל מפולח וממוין אשר משרד הסוקרים מתקשר אליו חליפות לבקרים ולעיתים אף באופן קבוע. במקרה כזה באמצעות לוגריתמים שנמצאים בחברת בזק השיחות של משרד הסוקרים מנותבות במקום למספר הטלפון המקורי, אל עובדים בשירות הממשלה, אשר מתחזים בתור אנשי אוכלוסיית הסקר וכמובן נותנים תשובות התואמות את דרישת הדרג הפוליטי וכל זאת מבלי שהסוקר שמתקשר יודע שהוא נותב לאדם אחר ולא לאדם אליו התכוון להתקשר.



עו"ד לוי: רגע, הרי מדובר באוכלוסיית סקר  קבועה הכיצד זה שהסוקר לא מזהה שמדובר במתחזה.

מיסטר X : עליך להבין שהמתחזים עושים עבודת הכנה. ראשית אסור למתחזה להשיב פעמיים באותו סקר אחרת הסוקר עלול לזהות אותו. שנית המתחזה לומד היטב את פרטיו האישיים של המשתתף האמיתי בסקר אשר אליו הוא מתחזה. למשל : מספר ילדים, גיל הילדים, גיל המרואיין והגיל של אשתו, מקום העבודה של בני הזוג, מצבם הכלכלי, מספר חדרים בבית וכדומה. מידע זה מאפשר למתחזה שלא להיחשף.

עו"ד ד. לוי: האם אתה בעצמך התחזית למשיב בסקר? ואם לא הכיצד אתה יודע בוודאות שכך זה נעשה?

מיסטר X: אני לא עשיתי זאת באופן אישי כי זה לא היה תפקידי ואולם הייתי נוכח כאשר לידי השיב מתחזה את תשובותיו לסוקר.

עו"ד ד. לוי: האם ברור לך שזו עבירה פלילית לפעול בדרך האמורה ומלבד עבירה של התחזות יש כאן פגיעה בסדרי שלטון ומשפט – כלומר פגיעה בדמוקרטיה.

מיסטר X: זה ברור ולכן אני נמצא כאן ומדבר אתך.

עו"ד ד. לוי : הזכרת בהתחלה שתי שיטות המשמשות לפעולה של התחזות כדי להטות את התוצאות, מהי השיטה השנייה.

מיסטר X: השיטה השניה מבוססת על חדירה למחשב של משרד הסוקרים ושינוי מספרי הטלפון של הנסקרים. במקרה כזה השיחה לא צריכה לעבור דרך הלוגריתמים של בזק אלא היא עוברת ישירות למתחזה אשר משיב באותו אופן.

עו"ד  ד. לוי: איך נשמעת שיחה כזו בין סוקר למתחזה, אם אתה אומר ששמעת כזו?

מיסטר X: השיחה יכולה להישמע כך, כאשר הטלפון אצל המתחזה מצלצל אומר המתחזה: "הה זה שוב פעם אתם עם הסקר שלכם?! לא נותנים מנוחה" ואז הסוקר מתנצל ומבקש רק שתי דקות והמתחזה מתרצה ומשיב את התשובות שנדרש.


עו"ד ד. לוי : תודה רבה לך מיסטר X הדברים שמסרת כאן הם חשובים מאוד לצורך החזרת שלטון החוק למדינה.

9 תגובות:

  1. אוקיי, סקרים זה לא חזות הכל. אבל מה לגבי תוצאות הבחירות עצמן?

    השבמחק
  2. אוקיי, זה לגבי סקרים. אז איך הוא מסביר את תוצאות האמת בקלפי?

    השבמחק
  3. אלגוריטמים לא לוגריטמים

    השבמחק
    תשובות
    1. או יותר נכון אלגוריתמים

      מחק
  4. גם בבחירות האחרונות נטען שאנשי סייבר חדרו למחשבים והוסיפו לליכוד 8 מנדטים.

    השבמחק
  5. באותה מידה אותם מתחזים יכולים גם ךהיות מטעם בעל אינטרס אחר שמפעיל אותם

    השבמחק
  6. עו״ד ד. לוי משיג נתונים. אני מצידי מאמינה לו לחלוטין.
    יש לי רק הערה אחת.
    מי שמרמה בסקרים מרמה גם בבחירות. לא מאמינה שכל עם ישראל מטומטם. מאשימים אנשים יוצאי מרוקו וצפון אפריקה שהם מצביעים כפי שהסבא היה מצביע לבגין.
    אני לא קונה את זה. יוצאי צפון אפריקה לא מטומטמים ןעיוורים. לא קונים אותם עי השתתפות ב׳ מימונה׳.
    לא מאמינה שהסבא שלהם היה מצביע עבור שחיתות- + קיצוניות+ נציגים כמו אורן חזן וציפי חוטובלי.
    אלה אנשים שורשיים שברובם התקדמו בחברה הישראלית וכולם מחבקים אותם. אי אפשר לפרוט יותר על רגשות האשכנזים שהיו פליטי השואה- שהתייחסו בחשדנות לכולם. מתוך כל השחקנים המוצלחים ביותר הצעירים אחוז המזרחיים בכלל ויוצאי צפון אפריקה בפרט הוא הגבוה ביותר. בכל המשרדים הבכירים ביותר. המזרחים הם רוב. וטוב שכך.
    כשבאה מירי רגב ומאיימת לבטל תקציבים לאופרה, הפילהרמונית, ולתאטראות כמו הקאמרי או הבימה או גשר, היא פוגעת בפרנסה שלהם. אין משפחה מרוקאית שלא מעורבת עם אשכנזים או בני עדות המזרח האחרות.
    ולמה אני אומרת את זה?
    מאמינה שמישהו מחבל בקלפיות. אי אפשר יותר לזרוק את התוצאות מפני ש... המרוקאים מצביעים עבורם.
    זה פשוט לא נכון.

    השבמחק
  7. מדינת ישראל היא מדינה מזרח אירופאית טיפוסית וגרוע מכך היא מתקרבת בצעדי ענק לעבר רוסיה. התשתית הכלל מערכתית היא תשתית דקטטורית קלאסית. המערכת על כלל מוסדותיה הבירוקרטיים עסוקה מהבוקר עד הערב לעשות את "תפקידה" - לדכא את רוח האדם, החופש והשיוויון. היא עושה את זה באופן לא מודע, יש כאן DNA של דיכוי. זה נמצא בכל מקום בעצם. לא היה מקום שעבדתי בו שלא התאפיין ברוח של ביריונות וכוח. לא לזה פיללנו.

    השבמחק
  8. אתם מקלים ראש בזיוף תוצאות הסקרים? זה אומר שניתן לזייף הכל ולא רק סקרים על כולנו לזכור זאת! המדינה וממשלתה לא סתם השתגעו ובעטו באמות המוסר הבסיסיות הרי הם מתנהגים במדינה כשוטים ועושים ככל העולה על רוחם, גם החוקים במדינה כבר לא מהווים גבול עבורם הם משנים ברגע החוקים והפכו את המדינה ויושביה לעבריינים וגם אני חושב שהמדינה הפכה תואמת לרוסיה בהתנהלותה אין דמוקרטיה ואין חוק מדבר רק השוחד, השחיתות והכסף הקל על חשבון כולנו הם אלו שמדברים.כמו שאומרים הדתיים המדינה מנוהלת ע"י ערב רב שכספי השוחד והשחיתות והמין הפכו לסוג של עבודה זרה של ימים אלו עלינו לסמוך רק על עצמנו הציבור במדינה צריך לעשות סוף לחגיגות חולות אלו.אחרת? לא תישאר לנו מדינה

    השבמחק