הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

20.7.2017

מנדלבליט מנסה לסכל את עדויות עדי המדינה כנגד נתניהו – האם היועהמ"ש משבש הליכי משפט?

יהודה ויינשטין: מנדלבליט מחוייב לפעול באופן עצמאי
בחוות הדעת של היועץ המשפטי הקודם יהודה ויינשטין מיום 20/05/2015, ובהתייחס לשיבוש הליכים אשר נעשה על ידי ד"ר אביחי מנדלבליט, בתפקידו כפרקליט צבאי ראשי, כתב וינשטין  בסעיף 23 לחוות דעתו כדלקמן:" בהפעלת סמכויותיו כפרקליט הצבאי הראשי היה מנדלבליט  מחויב לפעול באופן עצמאי ככל שהדברים אמורים בתוך הצבא פנימה, קרי: לא לטובת עניינו הפרטי של אשכנזי". 



וינשטין: קיים חשש כי התנהלותו של מנדלבליט תערער את אמון הציבור
בסיכום חוות דעתו הנ"ל, בעמוד 28 קובע ויינשטין כדלקמן: ""קיים חשש כי התנהלותו של מנדלבליט...יערערו במידת מה את אמון הציבור במוסדות שלטון החוק".
https://davidleviadv.blogspot.co.il/2017/02/blog-post_23.html

גנור מסכים לבקשת חוקריו לשמש כעד מדינה
 האם מנדלבליט חוזר בפרשת הצוללות על אותו דפוס פעולה של שיבוש הליכים למען הבוס? איתרע מזלה של משטרת ישראל, ובפרשת השוחד הגדולה בתולדות המדינה (פרשת הצוללות) כאשר הציעו החוקרים לאחד הנאשמים המרכזיים – מיקי גנור לשמש עד מדינה בין היתר כנגד ראש הממשלה אשר כמובן ללא מעורבתו  עיסקת הצוללות לא הייתה יוצאת אל הפועל, הסכים גנור להצעה ופירט בפני החוקרים את כל האמת שאותה דאג לתעד בכתובים ובצורה מאוד מסודרת.

עד מדינה שנתן עדותו ביוזמת המשטרה ולא נחתם עימו הסכם- אסור לתביעה להסתמך עליה
אם אכן טענתנו היא כי מטרתו של היועץ המשפטי לממשלה לאפשר לנתניהו לחמוק מהאישום בפרשת הצוללות, מדוע אם כן הציעו החוקרים לגנור לשמש כעד מדינה (מנדלבליט מעורב בחקירה באופן צמוד ביותר)?! שהרי עדותו של עד המדינה תפלילי את בנימין נתניהו?!

 ובכן בעניין זה ראוי להביא את הלכת בית המשפט העליון הקובעת כי אם "היוזמה" לחשוד לשמש עד מדינה, הייתה של המשטרה, הרי שהתביעה לא תוכל לעשות שימוש בכל העובדות והמידע שנפרסו על ידי העד אם בסופו של יום לא ייחתם ההסכם עם עד המדינה. הרציונל של הלכת בית המשפט העליון נובע מהגישה שיש ביוזמה של המשטרה משום פיתוי של העד להעיד ולמסור גירסה מלאה, שאלמלא פותה לכך על ידי התביעה, ייתכן והיה שומר על זכות השתיקה.

סכול עדות המדינה על ידי התביעה יסגור את הגולל על העדות המפלילה את ראש הממשלה
מה שנובע מכך, שאם חרף ההצעה שקיבל גנור לשמש כעד מדינה, וחרף הסכמתו לשמש עד מדינה אם לא יבשיל המו"מ לידי הסכם הרי שאסור יהיה לתביעה לעשות שימוש לחלוטין בכל המידע המפורט ששימש גנור ובכך יסתם הגולל לחלוטין על האפשרות להגיש כתב אישום כנגד ראש הממשלה.  

המדינה מעמידה תנאים נוקשים להסכם עד המדינה: בדיקת פוליגרף, הסכמה לעונש חמור
וכיצד עלה אצלנו החשש שכעת התביעה רוצה לסגת מההצעה לעדות מדינה וזאת כדי "לקבור" את עדותו של גנור? ובכן יום אחד בלבד לאחר ההודעה הסנסציונית על הסכמתו של גנור לשמש עד מדינה הודיע משה נוסבאום הכתב לענייני משטרה של ערוץ 2 כי המדינה לפתע מתנה את הסכמתה לעדות המדינה של גנור (שהיא עצמה הציעה לו לשמש כעד) בבדיקת פוליגרף, ובנוסף אף דורשת הסכמתו לעונש מפליג בחומרתו של חמש שנים (גנור הסכים לשנתיים).

והנה אנו רואים, שלמרות שנהוג במצבים כגון אלו למהר ולהחתים את עד המדינה שמא יחזור בו מעדותו, לפתע המדינה עצמה היא זו שמערימה קשיים על חתימת הסכם עד המדינה.

 שיבוש הליכים נוסף: אפשרות לדיווח מלא ומפורט לנתניהו מחדר החקירות
ואולם האם בכך מסתכמות פעולותיו של היועץ המשפטי לממשלה – אביחי מנדלבליט לשיבוש הליכים? מתברר שלא. 

לכולנו זכור כי כבר מיד עם התחלת החקירה בפרשת הצוללות ואף בהמשכה מיהר וחזר היועץ על המנטרה "בנימין נתניהו אינו חשוד בפרשה".

בצדק רבים הרימו גבה נוכח הצהרתו זו של היועץ המשפטי לממשלה וזאת עוד בטרם התבהרו הדברים, וכאשר על פניו רצף האירועים של פיטורי שר הביטחון שהתנגד לעסקת הצוללות על ידי ראש הממשלה ואישור העסקה על ידי ראש הממשלה,דווקא מעיד ההפך.
 ובכן מתברר כי להצהרה זו הייתה מטרה חשובה בתחום שיבוש הליכי המשפט שכן היא אפשרה ייצוג של בנימין נתניהו, "בעניינים שונים" על ידי אותו עו"ד (עו"ד עמית חדד ממשרד ויינרוט) אשר מייצג את עו"ד שימרון בעניין הפלילי של פרשת הצוללות.

וכך שעה שלכולנו ידוע שכאשר חשוד נחקר במשטרה נאסר עליו לדבר עם איש בנושא החקירה, הנה אנו קיבלנו מצב ולפיו נתניהו, אשר לכאורה אינו חשוד, יכול לקבל דיווח שוטף ומלא  מעוה"ד הפלילי (עמית חדד המייצג את שימרון) על כל מה שקורה בחדר החקירות, וזאת במסגרת ישיבות העבודה של חדד עם נתניהו בעניינים השונים שבין השניים, ובלא כל יכולת לפקח על מה שנאמר בין השניים בחדרים סגורים.


וכך קורה, כי אשר יגורנו מפני אביחי מנדלבליט, בא לנו והאיש במקום למלא את תפקידו בנאמנות כלפי הציבור הפך להיות יועץ משפטי אישי של נתניהו והכול בדרך של שיבוש הליכים משפטיים ובניגוד לחוק ובדיוק כפי שהזהיר אותנו יהודה ויינשטין בחוות דעתו המפורטת.

5 תגובות:

  1. אופס... מיקי גנור חתם עכשיו על הסכם עד מדינה. אופס... עוד מאמר לא עומד בקונספירציות. אדון דוד לוי. בתקופה האחרונה אתה מאבד אמינות ואת הקוראים שלך. בוא נרגיע עם מיכה גבאי (השד יודע מאיפה שלפת את הפיון הזה), ונעמוד על קרקע טיפטיפה יותר מוצקת לפרשנויות ולנבואות

    השבמחק
  2. יקירי, אני חושש שאינך יודע את תפקידו של בלוגר. התפקיד הוא להתריע על מהלכים פסולים של השלטון כדי להציג את השלטון המושחת במלוא מערומיו. ההצלחה של בלוגר אינה כאשר התחזית השלילית שלו מתאמתת אלא כאשר הוא מצליח להפחיד את אנשי השררה ואת שומרי הסף מלהוציא את תוכניתם המושחתת לפועל. ואולם אגלה לך שבשלב הזה תחושתי היא כמי שמכיר את השלטון הנוכחי ואת בנימין נתניהו ככף ידי שגנור נתבקש להערכתי לצמצם עדותו באופן שנתניהו לא יופלל על ידו. אז איך זה נעשה? כאשר גנור העיד שהוא העביר את חלקו של ראש הממשלה בשוחד לחשבון של מיכה גבאי בחו"ל (ראה את הפוסט שלי בנושא מלפני שנה וחצי, שאלו אותו החוקרים, כך אני מניח, הכיצד אתה יודע שהכסף אשר העברת לחו"ל הגיע או אמור היה להגיע לנתניהו? במילים אחרות איזה הוכחה יש לך שהכסף אכן הגיע לנתניהו? ואז סביר להניח שגנור אמר שאין לו הוכחה (למרות שהיה ברור לכל המעורבים שנתניהו מוביל את פרוייקט השוחד) ולכן, בתגובה, החוקרים ביקשו שהוא יצמצם עדותו לדברים שיש לו לגביהם הוכחות. זוהי תחושתי לגבי השתלשלות הדברים. ככה זה עם המושחתים: חיפשו לנטרל את העדות על פי המודל שצויין לעיל אולם משנחשפה תוכניתם מיד הוצעה דרך פעולה חילופית אשר משיגה את אותה תוצאה. ועכשיו לך ותבנה מדינה. רוצה לומר שהשחיתות כאן כל כך מובנית ודומיננטית שלא ניתן לעקרה כאשר רוב הציבור ולרבות הפוליטיקאים מתכחשים לקיומה.

    השבמחק
  3. מר לוי,
    תבין שהכעס של אנשים הוא לא כלפיך אלא כלפי חוסר האונים בו הם נמצאים אל מול חדשות ממש לא טובות.
    תמיד מנסים להרוג את השליח.
    באופן אישי אני מתפלל שאתה לא צודק אבל אני חושש שכל מה שאתה רושם קורה - גם אם בקצב איטי.
    שאלוהים יעזור לנו - אמן!

    השבמחק
  4. שלום לך מר לוי
    כמו שאתה לא מעביר כסף ללא סיבה וללא אישור כך כשנתבקש מר גנור להעביר את סכום השוחד לאיש ״הנעלם״, מישהו אמר לו להעביר את זה-סכום כזה וכזה למפיונר מהדרום-מי שנתן את ההוראה יודע למי הכסף מיועד ואותו יש לחקור -אין הרבה אנשים בעניין- זהלדעתי עוד 2- אחד עדיין במעצר והשני נופש בחו״ל...אפססס.
    כפי שטענת ראש המאפיה ברח לארץ שאיתה אין לנו הסכם החזרה אבל היתר כאן וכולי תקווה שיזמרו...

    השבמחק
  5. דודי יקר,
    הצטרפתי היום לעוקבי הבלוג החשוב הזה.
    לדאבוני הרב השחיתות אינה רק פוליטית אלא ׳מטופחת׳ על ידי הרשות המשפטית שלנו.
    זה החלק הקשה מנשוא.
    ג׳וזף ניי מאוניברסיטת הרווארד המציא את המושג ׳עוצמה רכה׳ שזוהי מדיניות שמאפשרת למדינה לגייס לעצמה עוצמה מבלי להיתלות בכוח הצבאי שלה.
    הוא גם הגדיר שחיתות פוליטית כך: ׳התנהגות שמסיטה את החובות המוסריות של תפקיד ציבורי בשל דאגה לעניינים אישיים וכספיים ואינטרסנטים של נבחרי ציבור׳.
    לדאבוננו, השלטון שלנו עומד על איש אחד שעוצמתו הכוחנית והצבאית אינה מוטלת בספק, אבל הייתר מונע מתוך זירה של הוללות, כוחנות וחוסר תום לב.
    חסרה לנו כאן בישראל ׳עוצמה רכה׳ - עוצמה שהיתה שרירה וקיימת, ואף מובילה פעם וללא עוררין.
    דודי יקר, תודה מכולנו על שיש אותך בשבילנו...
    אנחנו עצלים, מובסים ומלאי לאות והשלמה, ובודדים הם אלו שיוצאים מאזור הנוחות שלהם.
    פועלך אינו מובן מאליו.

    השבמחק