הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

4.7.2017

האם אבי גבאי הינו בן דוד מדרגה שניה של ראש המאפיה?


מידע על קשרי המשפחה נתקבל כבר לפני חודשים
כבר לפני מספר חודשים הגיע אלינו מידע ולפיו אבי גבאי- השר לאיכות הסביבה לשעבר, הינו קרוב משפחה של ראש המאפיה הישראלית – עו"ד מיכה גבאי. בשל היות המידע לא קונקרטי מספיק ומכיוון שמידע כאמור עלול היה לפגוע בקריירה של אבי גבאי העדפנו שלא לתת פרסום לדברים אשר לא היו מפורטים דיים.





לפני כשבוע נתקבל מידע יותר קונקרטי שהוכחש על ידי גבאי
לפני כשבוע, קיבלנו שוב מידע כאמור ממקור אחר תוך שנאמר כי שני האישים הללו הינם בני דודים. במצב זה חשבנו הפעם כי מן הראוי להפנות את השאלה בעניין הקרבה המשפחתית למר אבי גבאי ובמיוחד נוכח העובדה שהוא "רץ" לתפקיד פוליטי חשוב של ראש האופוזיציה המחייב שקיפות מלאה.
אשר על כן ביום רביעי שעבר (28/06/2017) בשעה 1729 הפנינו שאלה בכתב לאבי גבאי בנוסח כדלקמן:
" היי אבי , מה שלומך? רציתי לשאול האם יש לך קשר משפחתי לעו"ד מיכה גבאי. אני שואל זאת כי נמסר לי שאתם בני דודים ורציתי לדעת אם זה נכון. בברכה דוד לוי"
בשעה 1933 קיבלנו את התשובה כדלקמן:
"וברכה.  לא שאני יודע. בני דודים בודאי שלא."
בתגובה לתשובתו של גבאי הפנינו עוד באותו יום שאלה נוספת למר אבי גבאי כדלקמן:
" האם נפגשת עם מיכה גבאי בעבר באופן אישי?"
התשובה שנתקבלה ממר גבאי הייתה כדלקמן:
""אני פוגש המון אנשים ואומר שלום ואולי היה דבר כזה אבל פגישה לא".
אנו חייבים לומר שלא רווינו נחת מנוסח התשובות של מר גבאי שכן היינו מצפים ממועמד פוליטי רם דרג, כאשר הוא נשאל שאלה קריטית מסוג זה, שיעשה את הטלפון/ הטלפונים הדרושים לבני משפחתו כדי לבדוק את קירבת המשפחה המדויקת. הדבר המינימלי הזה נדרש לטעמנו משליח ציבור אשר חייב בנאמנות ושקיפות לציבור התומכים בו.

נתקבל מידע מדויק וראינו חשיבות בפרסומו נוכח התפקיד אליו רץ גבאי
חרף על כן, עדיין נמנענו מפרסום הדברים הואיל ולא רצינו לפגוע במועמד שרץ לפריימריז. אלא שהיום קיבלנו מידע נקודתי ממקורותינו ולפיו הקשר המשפחתי המדויק בן השניים הוא כזה ולפיו אבי גבאי הינו בן דוד מדרגה שניה של מיכה גבאי (סבו של אבי גבאי הינו דודו של מיכה גבאי). המקור שלנו הוסיף לנו מספר נתונים משלימים כפי שנפרט כאן.

אבי גבאי הוצנח פוליטית ל"נערי האוצר" ולאחר מכן לבזק
במחצית שנות התשעים של המאה הקודמת, ולאחר סיום לימודיו האקדמיים של אבי גבאי באוניברסיטה העברית, פעל מיכה גבאי, כחבר מרכז הליכוד, להפעיל את קשריו הפוליטיים על מנת לשבץ את בן הדוד "המוצלח" במסגרת "נערי האוצר".
ואכן אבי גבאי התקבל לתפקיד ושימש כרכז התקשורת ומחשבים במשרד האוצר. בכתבה שפרסמה ב-YNET העיתונאית יעל גאוני, בחודש ספטמבר 2004 , ציינה הכתבת כי מינוי זה כמו גם מינויו לתפקידיו הבאים, עוזר בכיר למנכ"ל בזק עמי אראל ובהמשך סמנכ"ל כלכלה ואסטרטגיה, היו עם "ניחוח פוליטי".

סיוע לאישתו של גבאי ולאבי גבאי בקבלת תפקיד מנכ"ל בבזק בינלאומי
גם אשתו של אבי גבאי, איילת, לא קופחה ובעזרת בן הדוד היא מונתה למנהלת מכירות במערב אירופה של חברת ויסוניק – חברה לייצור מערכות אזעקה אלחוטיות. בהמשך אף הועבר המפעל כולו לעירו של בן הדוד – מיכה גבאי- בקריית גת.

בהמשך למילוי תפקידיו שלעיל בבזק, קיבל כידוע אבי גבאי, עם קצת עזרה מידידים את תפקיד מנכ"ל בזק בינלאומי ובהמשך את תפקיד מנכ"ל בזק כאשר תפקיד זה  מילא גבאי במשך שש שנים.

הצנחתו של גבאי לכולנו חרף היעדר יחסים משופרים עם כחלון
בשנת 2014, עת התעורר אצל אבי גבאי החיידק הפוליטי, הוא נותב על ידי הבן דוד – מיכה גבאי למפלגת כולנו. מיכה גבאי סבר אז שלא ראוי לשים את כל הביצים בסל אחד וזאת למרות שגבאי מונה לכל תפקידיו בזכות קשריו של מיכה גבאי בליכוד, וכן, גם בזכות הקשרים הפוליטיים שצבר בעצמו במהלך שירותו המקצועי. כך למשל בראיון עם יעל גאוני שהובא לעיל מציינת העיתונאית כי ראובן ריבלין אשר שימש בתפקיד שר התקשורת בתקופת עבודתו של גבאי היה מאוד שבא רצון מגבאי ואף הציע לו מספר הצעות.
דווקא אל מול משה כחלון בהיותו שר התקשורת, יחסיו של גבאי לא היו מן המשופרים וסבת ההצטרפות אליו לא הייתה כלל ברורה אישית ופוליטית.

"לא הצבעתי לליכוד" – שיכחה או כוונה?
להשלמת התמונה מן הראוי לזכור את  התבטאותו של אבי גבאי בפריימריס ולפיה לא הצביע אף פעם לליכוד כאשר טענה זו התבררה כלא נכונה על ידי אראל מרגלית. יתרה מזו, על פניו נראה, כי חרף הכחשותיו של גבאי על קשר לליכוד, נראה כי מסלולו המקצועי הושתת על קשריו הפוליטים של מיכה גבאי בליכוד.(חבר מרכז הליכוד ובעל משקל פוליטי רב במפלגה).

התוכנית של מיכה גבאי הקמת קואליציה חילופית וביצוע "פוטש" לנתניהו
מה עומד אם כן מאחורי ניסיונו של ראש המאפיה , מיכה גבאי, להמליך את אבי גבאי כראש המחנה הציוני. על פי העובדות המצטברות, כפי הנראה פרישתו של אבי גבאי ממשלת נתניהו הייתה על פי הוראת בן הדוד, וזאת נוכח הפיחות במעמדו של נתניהו והניסיון להכין לו יורש מתנועת העבודה.
כזכור הודיע אבי גבאי ביום 29/12/2016 על הצטרפות למפלגת העבודה. התוכנית של ראש המאפיה הייתה להריץ אותו בפריימריז לנצחון ( למי שהדבר עדיין אינו ברור כי אז יש לזכור כי היות והבחירות הינן ממוחשבות הרי שלא קיימת שום אפשרות אחרת למעט זכייתו של אבי גבאי במקום הראשון שכן כידוע בידי מיכה גבאי כל תוכנות הסייבר הדרושות לשם כך ואין כל רלוונטיות לתוצאות האמת שכלל לא יוודאו).

גיבוש הקואליציה החילופית החל כבר בחודש מרץ 2017
ואולם, בזכייה בראשות העבודה לא די וכבר מחודש מרץ החל מיכה גבאי לגבש את הקואליציה החדשה בראשות בן הדוד. אליו אמורים לחבור, כחלון (כולנו), דרעי (ש"ס), בנט (הבית היהודי), לפיד (יש עתיד), ליברמן ואגודת ישראל.
 את האקורד הראשון של ההתנתקות מנתניהו השמיע כזכור השר כחלון בחודש מרץ בעניין תאגיד ראשות השידור והגם שלבסוף סוכמה פשרה עם נתניהו. ואולם ההתבטאות האחרונה של כחלון מיום 20/06/2017 מוכיחה ללא ספק כי הקואליציה החדשה רקמה אור וגידים וזאת נוכח הכרזתו של כחלון שהוא לליכוד אינו חוזר. הצהרה מסוג זה כידוע פוליטיקאי אינו נותן אם אינו רואה אלטרנטיבה אחרת וראלית יותר.

את דרעי "קנו" כצפוי על ידי סגירת התיק הפלילי
את דרעי היה צריך מיכה גבאי "לקנות" ע"י ביטול כתב האישום המתגבש ואכן עניין זה יצא לפועל שכן ידוע כי שי ניצן הינה מריונטה הנשלטת לגמרי על ידי ראש המאפיה.

יודגש, בכל הצניעות המתבקשת, כי המהלך של ניקוי דרעי היה ברור לנו כבר בעת הפירסומים על "תיק שסגור משפטית מכל הכיוונים" כנגד דרעי. ולכן דיווחנו כבר ביום 07/06/2017 על התהליך הצפוי של סגירת התיק כנגד דרעי.

הבית היהודי מקבלת "מתנת הקואליציה החדשה" סגירת תיק סלומיאנסקי
מי שעוד היה זקוק לסוכריה לצורך הנכונות לקואליציה המתגבשת היה בנט אשר קיבל זאת על ידי סגירת התיק של ההטרדות המיניות של ניסן סלומיאנסקי. לא הפריעה לסגירת התיק גם לא קיומן של תשע נשים שאותן הטריד, כאשר העילה לסגירה הייתה העובדה שרק אחת הסכימה להגיש תלונה ואילו היתר הסתפקו במתן עדות.

לפיד כבר מתנהג כאילו הוא חבר הקואליציה החדשה
במסגרת ההבנות לקואליציה החדשה קיבל לפיד הבטחה לתפקיד שר החוץ והתנהלותו, כך נראה, ותמיכתו בבנט בימים אלו בעניין ההדתה עושה רושם כי מבחינתו הקואליציה החדשה כבר חיה ונושמת.


חברים יקרים, אז הנה עוד היום בערב נקבל כולנו את אבי גבאי כראש המחנה הציוני. בימים הקרובים תגובש סופית הקואליציה החדשה וכמתנת פרידה לעם ישראל ישלח נתניהו הביתה ועם ישראל יעבור מן הפח אל הפחת שכן מנהיגו החדש יהיה ראש המאפיה הישראלית, וגם אם לא יעמוד בפרונט, רוחו תמשיך לשלוט בנו כפי שהיה עד היום וביתר תוקף.

6 תגובות:

  1. יש סיכה שמפוצצת את הבלון הזה. אבי גבאי אינו חבר כנסת, אלא היה שר. הוא אינו יכול להיות ראהמ במקום ביבי, אלא רק דרך בחירות חדשות. אבי גבאי, אם יזכה בראשות העבודה, אינו יכול כרגע אפילו להיות יותר אופוזיציה

    השבמחק
  2. יקירי, לא סתם כיניתי את המהלך "פוטש". מזמין אותך לעיין בסעיף 28(ב) לחוק יסוד הממשלה אשר ניתן לכנותו סעיף ה"פוטש" שכן סעיף זה (דרך אגב הוא משנת 2014) והוא מעניק לכנסת אפשרות להביע אי אמון בממשלה הנוכחית וזאת באמצעות הצבעה התומכת בממשלה חדשה עם קווי יסוד חדשים ועם בעלי תפקיד חדשים. מרגע שנתקבלה ההחלטה כאמור יכול אבי גבאי לשמש ראש הממשלה. מצרף לך כאן את נוסחו של הסעיף. 28. (א) הכנסת רשאית להביע אי-אמון בממשלה.
    (ב) הבעת אי-אמון בממשלה תיעשה בהחלטה של הכנסת, ברוב חבריה, להביע אמון בממשלה אחרת שהודיעה על קווי היסוד של מדיניותה, על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים כאמור בסעיף 13(ד); הממשלה החדשה תיכון משהביעה בה הכנסת אמון, ומאותה שעה ייכנסו השרים לכהונתם.

    השבמחק
  3. לפי סעיף 12ג לחוק יסוד ראש הממשלה, מחליף יכול לבוא רק מתוך רשימת חכים שמכהנים בכנסת המכהנת. גם אם גבאי נמצא ברשימה כזו, הרי זו הרשימה של כולנו, לא המחנצ

    השבמחק
  4. יקירי, אתה שוב נתפס לטעות וזאת בשעה שהחוק מדבר בשפה הפשוטה והברורה ביותר. הסעיף שאתה מזכיר לא רלוונטי ואתה בטח מתכווין לסעיף 13 (ג) ואולם סעיף 13 (ג) מתייחס למינוי ממשלה על ידי חבר כנסת אשר אותו מינה הנשיא. לעומת זאת המקרה שלנו הוא לפי סעיף 28 (ב) אשר באופן ברור לא מתייחס לסעיף 13 (ג). להלן שוב סעיף 28 עם הדגשות בקו של המילים החשובות.28. (א) הכנסת רשאית להביע אי-אמון בממשלה.
    (ב) הבעת אי-אמון בממשלה תיעשה בהחלטה של הכנסת, ברוב חבריה, להביע אמון בממשלה אחרת שהודיעה על קווי היסוד של מדיניותה, על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים כאמור בסעיף 13(ד); הממשלה החדשה תיכון משהביעה בה הכנסת אמון, ומאותה שעה ייכנסו השרים לכהונתם.
    שים לב שסעיף 28 (ב) אומר כי הכנסת רשאית להביע אמון בממשלה שהודיעה על קווי היסוד של מדיניותה ועל הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים כאמור בסעיף 13 (ד)" כלומר הסעיף מפנה ל13 (ד) לעניין מה שנדרש מהממשלה החדשה על מנת לקבל אמון. אילו הייתה חובה כי ראש הממשלה יהיה חבר כנסת או מרכיב הממשלה כי אז היה צריך להיות רשום "כאמור בסעיפים 13(ג) ו-13 (ד) ולא כך רשום. תודה לך.

    השבמחק
  5. אני לא קונה את זה. חשדתי המניעים של נתניהו לחשפוף את הבלוג שלך שהביאו לו כאמור פרסום רב ועכשיו הגיעה התשובה. לא שאני שופט. אבל ברור שאתה כלי תקשורת של נתניהו. אם המניעים שלו "טהורים" כפי שמתואר על ידך במלחמתו בשחיתות כי אז אני אפילו תומך בזה.

    השבמחק
  6. הי
    לא ברור כלום מהפרסום הזה.
    מה שברור הוא שמטרתו ללכלך כדי שהלכלוך ידבק בכל מי שמאיים על ביביהו הבוס הגדול.
    מציע לכם למצוא עובדות ולא גיבובי שטויות.

    השבמחק