הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

14.7.2017

איך "תפר" אבי גבאי את עיסקת "חלל תקשורת" לסטלה הנדלר וכך התחמק מחקירת הרשות לניירות ערך.


אמר ינאי המלך לאשתו לפני מותו  "אל תתיראי מן הפרושים ולא ממי שאינן פרושים, אלא מן הצבועים שדומים לפרושים; שמעשיהם מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס".

 האם אבי גבאי התחמק במזיד מחקירת הרשות לניירות בעניין "חלל תקשורת" תוך "הטלת" האחריות על המנכלית החדשה סטלה הנדלר והגם שהוא היה האחראי לעיסקה? לצערנו מתברר כי התשובה לכך הינה חיובית.



בחודש נובמבר 2012 התקשרה חברת חלל תקשורת (חברה המוחזקת על ידי חברת יורוקום בשליטת אלוביץ) עם התעשייה האווירית להזמנת הלוויין "עמוס 6" תמורת 195 מיליון דולר. בשלב ההזמנה דאג בעל השליטה להמציא ערבויות מטעמו לאבטחת העיסקה.

עוד קודם לחתימת ההסכם עם התעשיה האווירית ישבו אלוביץ ואבי גבאי על המדוכה על מנת לבנות מודל לבניית העיסקה אשר תאפשר לאלוביץ להימנע ממתן ערבויות אישיות לעיסקת חלל תקשורת. ההחלטה אשר נתקבלה, אשר הייתה נגד טובת חברת בזק, הייתה שההתקשרות של חברת הבת (די.בי.אס-חברת יס) עם חלל תקשורת להסכם הזמנת שרותי לוויין, תהיה לא למשך שנתיים בלבד, כפי שהיה משנת 2008 ועד 2013, אלא למשך 15 שנה.(2013-2028). עם התקשרות ארוכת טווח כאמור יכול היה אלוביץ להעמיד את ההסכם כבטוחה לבנקים ועל ידי כך לשחרר את הערבויות האישיות שנתן לתעשיה האווירית.(דבר שאכן התרחש בפועל לאחר אישור העיסקה)

טול מצב בו אתה משלם לחברת יס סך 300 ₪ לחודש ועכשיו פונה אליך יס ומבקשת שתתחייב לקבלת השירות למשך 15 שנה. האם היית מסכים?! וודאי שלא. אבל אצל אבי גבאי ועל חשבון חברת בזק (חברה ציבורית) ועל חשבון הציבור , גבאי החליט ללכת על כך.
בצדק, שאול אלוביץ אשר המציא את הביטחונות מטעמו לתעשייה האווירית, בעיסקת חלל, היה יותר סקפטי שכן חשש מאי אישור של הרשות לניירות ערך שהרי לא כולם שם "מטומטמים". ואולם בשביל כך בדיוק הובא אבי גבאי לחברה דהיינו על מנת לנצל את קשריו הטובים עם מיכה גבאי, ראש המאפיה הישראלית, אשר יש לו את הדרכים שלו להעביר עסקאות ברשויות.

מיכה גבאי, לא היה צריך יותר מחודש וחצי לקבלת אישור מוקדם מהרשות לניירות ערך (פררולינג) לעיסקה, שכן כידוע ראש המאפיה יודע להגיש הצעות שלא ניתן לסרב להן. וכך ביום שישי, 18/01/2013, הודיע לאבי גבאי על האישור העקרוני של הרשות לניירות ערך לעיסקת חלל תקשורת ואולם המליץ לבן דודו מדרגה שניה, להתפטר במהירות מתפקידו וזאת על מנת שאישור העיסקה לא יהיה במשמרת שלו.

 ואכן ביום ראשון, 20,01,2013 , הודיע אבי גבאי במפתיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל החברה הגם שהתחייב להישאר מנכ"ל בפועל עד 15/03/2013 כדי להשלים את ההכנות האחרונות לביצוע העיסקה(בפועל המשיך עד 15/04/2013).

למחליפתו מונתה סטלה הנדלר אשר סיימה בדיוק את תפקידה בחברת הוט והיא הועדפה על מנהלים בכירים בבזק, אשר היו עולים על "תרגיל הכיפה אדומה" של גבאי ואלוביץ, ועל כן היו מסרבים לאשר את העיסקה.

וכך ביום 01/05/2013 שבועיים לאחר שנכנסה סטלה הנדלר, לאייש את משרדה בבזק, אישר דירקטוריון בזק הן את תנאי העסקה של המנכלית החדשה והן את הארכת ההתקשרות של חלל תקשורת עם חברת די.בי.אס למשך 15 שנה.


מיותר לציין, כי בחודש יולי 2017, יכול היה אבי גבאי לחכך את ידיו בהנאה שכן הרשות לניירות ערך, עם הרחבת חקירתה לעניין חלל תקשורת, זימנה את הגב' סטלה הנדלר לחקירה ואף הודיעה לו באופן איש כי הוא אינו נדרש לחקירה. שכן "צדיקים" כידוע מלאכתם נעשית בידי אחרים.

ולנו אין אלא לחזור על קריאתה של כתבת גלובס, ליאת רון, מיום 31/12/2016, עת הודיע גבאי על הצטרפותו למפלגת העבודה. אם שליח ציבור אתה מבקש להיות ולשמש "כרובין הוד" המציל את עם ישראל ממלתעות הטייקונים, האם לא ראוי להתייצב מיוזמתך במשטרה ולספק מסמכים ונתונים על הפרשה, ולא להמתין להזמנה לחקירה של הרשות לניירות ערך.

11 תגובות:

  1. כל הכבוד לעו"ד דוד לוי על האחריות והאיכפתיות והזהירות שהוא מפגין כלפי המדינה ותושביה, ומתריע על סכנות שעלולות לקרות לכאורה, עוד לא ניפתרנו מהאחראים לשחיתות במדינה וכבר עם ישראל ממהר להמליך מישהו שרבים מזהירים אודותיו, על כולנו להיות זהירים ופיקחים, "מי שנכווה ברותחין עליו להיזהר מפושרין"

    השבמחק
  2. דוד לוי יא בן תשפוכת , אתה המיץ של הזבל , צפויה לך הפתעה גדולה מחר בהפגנה בפ"ת ,פתאום אתה נתפל לגבאי הא , פתאום ביבי כבר צדיק , לא היו צוללות לא היו סיגרים ושמפניות, לא הברחות כספים במזוודות, לא היה אלוביץ ופילבר , בכמה שומנת ? נתראה מחר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, אלמונימי בן תשפוכת, (תכלס כולנו בני תשפוכת - אז זו לא ממש קללה :-D )
      אתה ממש לא מעודכן. זה לא פתאום. זה כבר כמה וכמה פוסטים.
      מאז שאבי גבאי לא בדיוק זכר אם מיכה גבאי הוא בן משפחה או לא. (והוא כן)
      או גם וגם. קשה לעיכול.
      זה שאחד גנב לא אומר שהשני צדיק... עצוב. אבל בית משוגעים.
      חוץ מזה שהפוסל במומו פוסל.

      מחק
    2. פחדנסקי שכמוך - מסתתר באלמוניות

      מחק
  3. כל החלק שכתבת שקשור לאבי גבאי לא מגובה בשום תכתבות מהעיתון. בעצם הדבר היחיד שברור שחלל תקשורת התקשרה עם המדינה תמורת 20 מליון ש"ח לשנה עבור שרותי תקשורת והתחיבה לתעשיה האוירית בעלות 195 מליון. בזק לא נכללת. ידוע שחודשיים אחרי אבי גבאי הודיע על פרישה מבזק. יתכן מאוד בגלל מה שידע שהולך לקרות ולא רצה להתלכלך בשחיתות? יתכן בגלל כניסה לפוליטיקה? הכל ספקולציות כולל מה שרשמת. הנדלר לעומתו החליטה לעזור ולהעביר את זה בדירקטוריון. יכלה לומר לא.

    השבמחק
  4. הצעתי לגבאי:
    מי שיושב בבית מזכוכית, שלא יזרוק אבנים...

    השבמחק
    תשובות
    1. מי שהכפיש כאן זה עו"ד לוי. אבי גבאי לא צריך להיזהר עובדה שהרדות לניירות ערך הודיעה לו בכתב שכל החקירה אינה נוגעת לתקופתו!

      מחק
  5. רק מעניין שכל אלה שמאשימים את נתניהו בשחיתות נעלמים ונאלמים כאשר זה קשור לאנשי שמאל, כך היה בחקירות ברק כך היה בחקירה שלא הייתה בפרשת אראל מרגלית

    השבמחק
  6. כל הכבוד על חשיפת שקרי השמאל והרוע של אבי גבאי

    השבמחק