הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

1.4.2016

"שלטון החוק - ברשות המיסים" – פארודיה ומי מממן את ההפקה?!


איחולי החלמה לסגן מנהל רשות המיסים
הח"מ חייב לציין כי כתיבת פוסט זה אינה מסבה לו נחת. הסיבה לכך היא שלא נעים לגלות שפקידות בכירה ברשות המיסים עושה בכספי משלם המיסים כבתוך שלה תוך שהיא מעבירה את כספי האזרחים הפשוטים ישירות לכיסם התפוח של טייקונים ובעלי הון.

ברצוני להביא בפני הקורא "דוגמית" בלבד מעדותו של סגן מנהל רשות המיסים-זאב פורת בחקירתו על ידי בת.פ.42814-10-14 ביום 28/03/2016 בבית המשפט המחוזי בלוד.

אתמול נמסר לי על ידי התובע, כי לאחר החקירה בבית המשפט מר פורת קיבל אירוע לבבי והובהל לבית החולים ועבר צינטור וכי הוא שוחרר אתמול.
אז ראשית, אנו מאחלים לו רפואה שלמה ומקווים שיחזור לקו הבריאות במהרה וגם לדוכן העדים להמשך חקירתו הנגדית.

סגן מנהל רשות המיסים- בחקירה נגדית
הדוגמית תתמקד באופן פעולתו של סגן מנהל רשות המיסים, עת חתם על הסכם עם חברה של טייקון, אשר לפיו מחק לחברת הבנייה הנ"ל, שבנתה ומכרה במשך שש שנות פעילותה מאות דירות וקוטג'ים, את מלוא חבות המס שלה (הכנסה) בסך של 60,000,000 ₪, אשר החברה חויבה בה בגין פעילותה בתקופה זו.
אנחנו העדפנו להביא את הפרוטוקול כמות שהוא, כדי להבין מסגן מנהל רשות המיסים בעצמו את אופן פעולתו, והפרוטוקול לפניכם:

ש." בוא נחזור להסכם שחתמת עם שמשון גבאי וחברת שפי"א, אתה רוצה לקחת את ההסכם אליך?"

העד מוציא את ההסכם.

ש."אני מסתכל על ההסכם ומסתכל על סעיף 2.2 שמזכיר את חוב מס הכנסה של החברה שהוא 60 מיליון, אני מבין שאתה טוען שההסכם נעשה על פי הדין?"

ת. "נכון"

ש. "אני אומר לך שההסכם הזה הוא בניגוד לדין, בניגוד לפקודת מס הכנסה ובניגוד לפסיקת בית המשפט העליון.. ולכן לא היית מוסמך לחתום?"
ת."ההסכם נערך כדין.."

ש."אז בא ונבדוק אותם ביחד... אתה מכיר את סעיף 147 א' לפקודה?"



ת."לא"

ש." סעיף 147 עוסק בסופיות של שומה ואומר "המנהל רשאי ביוזמתו או לבקשת..תוך תקופה מסתיימת כתום שנה..(מצטט) כלומר יש לי שתי וריאציות- שומה בהסכמה מחיקה תוך 4 שנים שהופכת להיות סופית, לפי שפיטה תוך 6 שנים?"

ת."לא יודע"

ש."סגן מנהל לא יודע את העניין של סופיות שומה?"

ת."לא. אני לא בקיא בעניין. במע"מ אני מכיר את כל הסעיפים בע"פ ובמס הכנסה אני לא איש מס הכנסה ולא מבין בזה."

ש."סופיות שומה זה אומר שלא יכולת לעשות את ההסכם כי עשית אותו לאחר תקופת ההתיישנות, פתחת את השומה ומחקת את החוב בניגוד להרשאה ולסמכות שלך ואני מקריא לך פסיקה של פס"ד מנחה של דן מרום בנוגע לסופיות שומה (מצטט).אני מקריא לך עוד פסק דין"

ת."אולי אני אחסוך לך את ההקראה, תן לי לענות. כל טיעוניך מתייחסים לשומה שמוגשת, דוחות שמוגשים על ידי הנישום ואפשרות פתיחת הנישום לאחר פרק זמן כזה או אחר על ידי פקיד השומה. במקרה דנן מדובר בשומה 04 קרי בדוח שלא הוגש כלל ע"י הנישומה, לפיכך לא יצאה שומה במתכונת של 147 כפי שאתה טוען לנישומה אלא ניתן רשות לחברה להגיש דוח חלף שומה 04 כלומר חלף שומה שהוצאה לפי מיטב השפיטה בהעדר דוח. אין הגבלה בזמן להגשת דוח להחלפת שומה 04 וזאת לפי מיטב ידיעתי וזכרוני."

ש."כלאמר מהתשובה שלך אני למד שהגישה שלך באה ואומרת בעצם פסק הדין אני מאבחן"

ת."בוודאי"

ש."אם הנישום לפי דבריך הוא זה שביצע את העבירה ולא הגיש דוח במשך שנים והנציב, פקיד השומה הוציא שומה לפי מיטב השפיטה ובמשך שש שנים הנישום לא עשה דבר, המשיך לדבוק בעבירה של אי הגשת דוח, כי אז אתה אומר עומדת זכות לנישום בעצם לפתוח את השומה ולכן אתה מעניק לו את הזכות הזו?"

ת. "כן"

כאמור , הבאנו כאן רק דוגמית מחקירתו הנגדית של סגן מנהל רשות המיסים בישראל, והחקירה כולה התייחסה למחיקות לא חוקיות של חובות מס לטייקונים ולבעלי הון, בהיקף של 422,903,876 ₪ (שירת הים- 37,356,226 ₪, בית אבות פסגות-26,998,256 ₪, גולף אשקלון- 213,370,538 ₪, שמשון גבאי ושפי"א- 122,879,380, מטביל סיביל- 6,968,091 ₪, נופי זהב אשקלון- 13,940,277 ₪, מבוא עוז בניה- 1,391,108 ₪).

רשות המיסים פועלת כארגון פשע לכל דבר ועניין
אז חברים, כאשר רשות המיסים, הגזברית שלנו, ושומרת הסף של הקופה הציבורית מנוהלת כארגון פשע לכל דבר. רשות אשר לוקחת את כספם של אנשים קשי יום, אלמנות ,יתומים, חד הוריים ואחרים ומעבירה אותו לטייקונים ובעלי הון. האם לא הגיע הזמן שנגיע למסקנה כי עלינו לפרק את ארגון הפשע הזה  הקרוי בטעות "רשות המיסים"? לדעתנו הצנועה הדבר הינו מחויב המציאות אם חפצי חיים אנו.

ובאשר לתביעה הכללית אשר סבורה שתפקידה אינו לבצר את שלטון החוק במדינה אלא לשמש כ"קונסולרי" של פקידי רשות עבריינים, הרי שלדעתנו הצנועה גם שם, בפרקליטות יש צורך לערוך ניקוי אורוות יסודי.

טוב תעשה כנסת ישראל אם תסמיך בחוק ללא דיחוי, את הנציבות לביקורת על הפרקליטות, בראשות כבוד השופטת הילה גרסטל לעשות ניקוי שורות יסודי בפרקליטות שאם לא יעשה כן ימשיך שלטון החוק במדינת ישראל להיות "פארודיה" בדיוק כפי שעולה בעדותו של זאב פורת-סגן מנהל רשות המיסים, בבית המשפט המחוזי בת.פ. 42814-10-14.

החלטת היועץ המשפטי מנדלבליט בעניין דרעי- קרן אור ופתח לתקווה
ולמרות המועקה המלווה פוסט זה בחרנו לסיים אותו במעט אופטימיות ובמילה טובה. שכן עלינו לזכור שאם כל העת נצעק "זאב זאב" הציבור יתרגל דווקא למודל מעוות זה. לכן נאמר כאן שאתמול היה לנו מעט נחת כאשר התבשרנו על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט,להעביר לחקירה משטרתית את תיקו של השר אריה דרעי (שדרך אגב גם הוא קשור ברשות המיסים).


החלטתו זו של היוהמ"ש במבחנו הראשון והחשוב הינו צעד אמיץ בביצור שלטון החוק. מיותר לציין עד כמה הממשלה הנוכחית תלויה על בלימה מבחינת הרוב שיש לה בכנסת, ופגיעה במפלגת לשון המאזניים ובמנהיגה הינה פעולה שעלולה לגרום לזעזוע פוליטי, ולכן מגיע ליוהמ"ש החדש ציון לשבח על עמידתו בהצלחה במבחן הראשון והחשוב שלו ולמעשה של כולנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה