הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

7.4.2016

האם ממשלת נתניהו עומדת לפני שינוי הרכבה?


מסכת האירועים אשר התרגשו על אזרחי ישראל בשנת כהונתה הראשונה של ממשלת הימין הנוכחית בראשות נתניהו, הותירה את רוב רובו של הציבור הישראלי חרד מאובדן צביונה הדמוקרטי של המדינה, מהתרופפות שלטון החוק אל מול גילויי שחיתות מתגברת, ומאובדן החזון לשלום עם שכנינו הפלשתינאים.

אין כמעט כל ספק שהאוריינטציה הימנית, אשר מפלגת הבית היהודי מייצגת אותה במלוא עליבותה, הייתה בין הגורמים הראשיים לאובדן הדרך ולהתבהמות החברה הישראלית.

האמירות הגזעניות של חברי הכנסת של הימין, מסוג האמירות שנאמרו לאחרונה ע"י חבר הכנסת סמוטריץ בהתייחס לפלשתינאים ו/או לאזרחי ישראל הערבים, כמו גם אמירותיו של השר בנט אשר הביעו תמיכה מיידית בחייל היורה בחברון וזאת בניגוד לעמדת ראשי הצבא ומערכת הביטחון אשר מיהרו להבהיר את עקרונות "טוהר הנשק" הצהלי, כל אלו המחישו לאזרחי ישראל כי ממשלת הימין הנוכחית תוביל את מדינת ישראל, בוודאות, להמשך של שפיכות דמים ומעשי טרור, ולאיבה ומדון הן בתוך אוכלוסיית מדינת ישראל והן ביחסנו עם שכנינו הפלשתינאים.

הערכת מצב זו לדעתנו התגבשה גם אצל ראש הממשלה אשר השבוע שמענו ממנו לראשונה אחרי שתיקה ארוכה קריאה לאבו מאזן לשבת לשולחן המו"מ.
ואולם ברור לראש הממשלה שממשלה אשר נסמכת על מפלגת הבית היהודי לא תוכל להוביל למהלך של שלום עם הפלשתינאים ולמצער גם לא תנמיך את הלהבות של גל הטרור אשר התגבר בשנה האחרונה.

מאידך, ברור שצירוף המחנה הציוני לממשלה אגב הוצאת מפלגת הבית היהודי (אין סיכוי לצירוף המחנה הציוני ללא הוצאת הבית היהודי מהממשלה), הינו מהלך אפשרי, אשר יהווה גם פיתרון למקרה שש"ס תפעיל לחצים קואליציונים על הממשלה אם כתב האישום כנגד דרעי ירקום עור וגידים.

שינוי זה של פני ממשלת ישראל, ושינוי האוריינטציה הימנית- קיצונית שלה לאוריינטציה של מרכז- שמאל הינו צו השעה על מנת להציל את מדינת ישראל מתהליך ברור ומובהק של התבהמות והתפרקות מערכי דמוקרטיה ומחזון של שלום.

אל מול, תהליך זה של שינוי פני הממשלה אשר להערכתנו יתחזק מאוד בימים הקרובים, יש לקוות שהמחנה הציוני ייתן לה יד, אגב משלוח מפלגת הבית היהודי לאופוזיציה.


אל לה למפלגת המחנה הציוני להפקיר את אזרחי מדינת ישראל לעוד שלוש שנים מסויטות מהסוג של  השנה האחרונה והקשה שעברה על הציבור הישראלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה