הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

20.4.2016

האם לא ראוי שנשיא המדינה- ראובן ריבלין יפעיל את כובד משקלו הציבורי לקידום ממשלת אחדות לאומית?



אפשר להמשיך ולעמוד מנגד אל מול תהליך של הסתה, ליבוי יצרים ופילוג בעם כפי שנראה בהפגנה המבישה של אלפי אזרחים התומכים בחייל היורה בחברון.

אפשר להמשיך ולעמוד מנגד אל מול קיפאון מדיני והעדר תהליך השלום, כאשר מפלגת הבית היהודי יושבת בממשלה ומסנדלת אותה.

אפשר לעמוד מנגד אל מול חידלון מדיני בשלוש השנים הקרובות, כאשר חידלון זה בהגדרה אינו יכול למנוע את המשך הטרור, הדקירות והאוטובוסים המתפוצצים.




אבל אפשר גם אחרת. אפשר שהרכבה של הממשלה יהיה שונה- ממשלת אחדות עם המחנה הציוני וללא הבית היהודי.

אפשר שממשלה בהרכב שונה אשר מאוחדת בקוד חברתי ואתי התומך ב"טוהר הנשק" וכיבוד הזולת ולא בפלגנות בעם ובשנאת חינם.

אפשר שממשלת מרכז שמאל תקדם תהליך שלום בשלוש השנים שנותרו לכהונתה, תיתן תקווה לישראלים ולפלשתינאים לחיים טובים יותר, ללא טרור, ללא דקירות וללא אוטובוסים מתפוצצים.

האם לא ראוי שנשיא המדינה- ראובן ריבלין, יפעיל את כובד משקלו הציבורי על מנהיגי שתי המפלגות הגדולות להקים ממשלת אחדות לאומית, לצורך קידום תהליך השלום, הפסקת הפלגנות וההסתה בעם, ועצירת ההידרדרות וההתבהמות של החברה הישראלית?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה