הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

18.4.2016

תנופת בנייה ופיתוח ברמת הגולן- הינה צו השעה, כי מצפון תיפתח הרעה.



אסד ודאעש משחקים בכיסאות מוזיקליים
בזמן שאסד ודאעש משחקים בכיסאות מוזיקליים לקול קולות הנפץ
של התותחים הרועמים בשטחי סוריה, מצאה לנכון ממשלת ישראל לערוך ישיבת ממשלה ברמת הגולן ולהוציא הצהרה ברורה מפיו של ראש הממשלה- בנימין נתניהו על כוונתנו להישאר ברמת הגולן לתמיד.

לעניות דעתנו, הצהרתו של ראש הממשלה הייתה נכונה וחשובה והיא נזקקת בדחיפות לחיזוק ולביטוי מעשי בשטח בדרך של תנופת בנייה ופיתוח של רמת הגלון לרבות בניית שדה תעופה והעברת מפעלים ובתי חרושת לרמה.

לא מן הנמנע כי בעתיד ישובים ביהודה ושומרון אשר מצויים באזורי חיכוך מיותרים עם הפלשתינאים ישדרגו את מעברם לרמת הגולן אשר הינו חבל ארץ עם מורשת יהודית ובנוסף פורה ומבטיח כלכלית.

דרושים מעשים משמעותיים לפיתוח מואץ של הגולן
הצהרת הבעלות החדשה של הממשלה חייבת לדעתנו להיות מלווה במעשים ממשיים בתקופה זו של בין השמשות. רגע או יותר לפני  שאסד מפנה את כיסאו בלחץ האמריקאים, רגע לפני שהחיזבאללה  ו/או דאעש ו/או מדינה דרוזית עצמאית תוקעים יתד מן הצד השני  של הגדר, על  הממשלה להבהיר במעשים כי ישראל לעולם לא תרד מהגולן.

אין צורך לומר כי אל מול שלטון סורי רצחני ומתפרק ואל מול ארגון דאעש המפתח שאיפות השתלטות אזוריות וכלל עולמיות, ואל מול ארגון חיזבאללה שלוטש עיניים ומחכה לרגע הנכון לצורך השתלטות על חלקים בסוריה, משמשת מדינת ישראל עבור כל העולם גורם שפוי ומייצב אשר צריך להבהיר במעשים, ובאופן נחרץ כי אנו בעלי הבית ואנו שם לתמיד.

הואקום הפוליטי בגולן ואירופה המוטשת מגל הפליטים מצפים לבעל בית חזק
הצורך בכך נובע קודם כל מהוואקום המדיני אשר קיים ברמת הגולן בשנתיים האחרונות.  כאשר מחובתנו לדאוג שבני תרבות ישלטו ברמת הגולן ולא ארגוני טרור או מנהיגים מבצעי ג'נוסייד.

באופן הפעולה האמור תקבל מדינת ישראל, במוקדם או במאוחר, גם את תמיכת הדרוזים ברמת הגולן שעל פי מסורתם הינם נאמנים לשלטון המקומי החזק והשולט. http://www.inn.co.il/News/News.aspx/294827

ואולם, בעיקר, מדינת ישראל באמירה נחרצת זו תקבל גיבוי מכל מדינות העולם אשר קצו בפונדמנטליסטים האיסלאמים אשר הקרבות שבינם לבין עצמם הציפו את אירופה בפליטים ומאיימים להפוך אותה למחנה הפליטים הגדול בעולם.

בתוך כל הכאוס הקיים כיום בסוריה, ברור לכל מדינות העולם שרמת הגולן בשלטון ישראל הינה  ערובה לשקט ושלווה ולא פתח לתהליך של התפוררות פוליטית, כאוס ואיום על שלום העולם.

מורשת בגין במלוא תפארתה

בימים אלו מתבררת לכולנו גדולתו של מנחם בגין ז"ל אשר בתקופת שלטונו החשובה,  לא רק שהניח עבורנו את היסודות לשלום עם מצרים אלא היה בעל ראייה אסטרטגית למרחוק בהחילו את החוק הישראלי על הגולן. הצעד הבא אשר יתברר בעוד כמה שנים כמשלים למהלכיו אלו של בגין יהיה השלטון הפלשתינאי האוטונומי ביהודה ושומרון (מדינה פלשתינאית עם חיבור כלכלי לישראל) אשר תקום ביהודה שומרון ועזה, ואז יש לקוות כי יווצרו התנאים למזרח תיכון רגוע.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה