הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

4.2.2018

קיצור תולדות המאפיה השלטונית בישראל וחדשות מעודכנות לעתיד הקרוב.(חלק א)


ראש השב"כ מתייחס באופן חריג (לא בוועדות הכנסת) לאיומי הסייבר
ביום 30/01/2018 הופיע ראש השב"כ נדב ארגמן בכנס "סייברטק"  אשר נערך בגני התערוכה בת"א והתבטא בנושא איומי הסייבר על מדינת ישראל. ככלל ממעט ראש השב"כ בהתבטאויות באירועים ציבוריים וההזדמנויות היחידות שקולו נשמע בפומבי הוא בישיבות ועדות הכנסת ומתוקף הוראות החוק.



ההתבטאות החריגה של ראש השב"כ מדגישה את חשיבות ההצהרה שנמסרה ומפאת חשיבותה נציין את מרכיביה העיקריים. ראשית ציין ארגמן כי ישראל מותקפת בהתקפות סייבר מכ- 2000 מפגעים שזוהו ברחבי העולם. שנית ציין ראש השב"כ כי זוהו התקפות כנגד מערכות מחשוב ישראליות ושלישית ואולי האמירה החשובה ביותר הייתה כי "היריבים שלנו מתמקדים בחיבור בין המחשבים לעולם הפיזי ואנו מייצרים מערכת הגנה לסיכול אפקטיבי.." עוד הוסיף ארגמן כי בכוונתנו להגיע אל המפגעים "פיזית" על מנת להסיר את האיום.(מצורף קישור המזכיר חלק מדבריו של ארגמן בכנס)

אויב הסייבר המשמעותי ביותר של מדינת ישראל הינו הפשע המאורגן
על מנת להבין לאילו "אויבים" התייחס ראש השב"כ, נפנה לכתבתו המקצועית של אבי וייס בטלקום ניוז אשר מסביר כי האויבים במרחב הסייבר הם שלושה:1. פשע מאורגן 2. מדינות תוקפות 3. האקרים אכטיביסטים המונעים מאידיאולוגיה.

מכיוון שאין בכוונת ראש השב"כ לבצע תקיפה כנגד מדינות תוקפות ובוודאי שלא להגיע פיזית אליהן (דבר שהינו בסמכות הממשלה בלבד), ומכיוון שהתעסקות עם האקרים אידיאולוגים אף היא לא תפתור את הבעיה שכן במקומם תמיד יהיו חדשים, הרי שהאיום הממשי והקונסיסטנטי על המדינה ועל מערכותיה הוא הפשע המאורגן ואליו יש צורך להגיע פיזית כדי לגדוע את ראש הנחש.

ראש ארגון מאפיה בחו"ל לחבריו: עזבו הכול ותעברו לאינטרנט
עד כמה מהווה הסייבר כיום האמצעי המשמעותי ביותר בפשיעה המאורגנת וביכולת השתלטותה על מדינות סוברניות? בספר "מאקמאפיה" מתאר המחבר מישה גולני ראיון שעשה עם מאפיונר שבדי אשר סיפר בגלוי שאמר לחבריו "'חבר'ה, תשכחו את מה שאתם רגילים לעשות, יש דברים יותר רווחיים באינטרנט".

 הפשע המאורגן: לא עוד אקדחים אלא סטודנטים למחשבים כשכירי חרב
עד כמה ביצוע הפשע באמצעות סייבר עדיף ומשתלם יותר לעבריינים יעיד הנתון כי בפשעי סייבר נתפש רק מבצע אחד מתוך 700 . ואם לא די בכך הרי שהמודל העברייני אינו עוד גברתנים אשר צריכים לשאת אקדחים וללכלך את הידיים בדם ואלימות אלא הם מנהלים פשעים חובקי ארץ ועולם מתוך חדרים ממוזגים ובאמצעות סטודנטים למחשבים אשר ממלאים הוראות תמורת שכר "מפנק" ובלי לשאול שאלות.

האם ה"סייבר" יכול להרוג?
האם פשעי הסייבר יכולים להרוג? האם פשעי הסייבר מהווים סכנה לציבור? התשובה לכך הינה חיובית ביותר. בהיות הסייבר אמצעי אשר מאפשר להשתלט על כל מערכת ממוחשבת ואלקטרונית הרי שאין גבולות  לנזקים שיכולים לגרום פשעי הסייבר. החל בחיסול חולה על מיטת חוליו בבית החולים ועבור להשתלטות על כל מערכת אלקטרונית ברכב, מטוס ספינה וכו'.

פשעי הסייבר כנגד אזרחים הינה הפרת התחייבות המדינה כלפי האזרחים
את התוצאה העגומה של התפשטות הסייבר והשתלטות גורמים פליליים באמצעותו על מערכות שונות במדינות ריבוניות עד כדי שליטה מלאה במדינה (שליטה בתוצאות של בחירות כלליות, פריימריס, וכל גוף נבחר) וכן סיכון חיי האזרח על ידי השתלטות על מערכות חיוניות, הטיב לתאר ליאור טבנסקי מהמכון למחקרי ביטחון לאומי במאמרו במגזין "צבא ואסטרטגיה" מחודש דצמבר 2012. קובע המחבר כי אם "ציות תמורת הגנה" זו תמצית החוזה החברתי בין האזרחים למדינה, הרי שתוצאת השתלטות "מאפיית הסייבר" על חיינו הינה הפרת ההתחייבות של המדינה להגנה על האזרחים. 


בחלק ב' נתייחס בין היתר:
איך ומתי השתלט הפשע המאורגן באמצעות מחשבים וסייבר על המדינה?
מינוי נתניהו כשר אוצר ב-2003  קו פרשת המים בהשתלטות המאפיה
 התכנית של אדלסון – השתלטות על חברת תוכנה ובאמצעותה על כל מכרזי  המחשוב של המדינה
החברה שנבחרה על ידי אדלסון – "טלדור" של אשר בהרב

תגובה 1: