הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

8.5.2016

מכחישי ההשוואה


מי שדחה את דברי סגן הרמטכ"ל- יאיר גולן בטקס הזיכרון
של יום השואה, לא למד דבר משואת יהודי אירופה, וספק
אם יוכל למנוע "בזכות הכוח הישראלי" שואה נוספת או שואות
קטנות נוספות לעם היהודי.

מי שאינו מבין שהתנועה הנאצית החלה עוד בשנות העשרים
של המאה הקודמת בהשתלחות של נוער קיצוני ועברייני במרתפי
הבירה וברחובות ברלין תוך התרת דמם של היהודים והזרים
בכלל, אינו מבין את תהליך ההתבהמות של החברה הגרמנית
וספק אם יוכל למנוע את תהליך ההתבהמות של החברה הישראלית.

מי שאינו מבין שהנאציזם האמין שיהודי תמיד יישאר יהודי גם אם
ימיר את דתו, לא יוכל להבין את המשמעות הסטריאוטיפית החמורה
 של המשפט "ערבי טוב הוא ערבי מת" וספק אם יוכל לגרום להכשרת
הלבבות במדינתנו, הנדרשת לצורך עשיית שלום אמת עם שכננו.

מי שאינו מבין כי התפיסה הנאצית המעוותת ראתה ביהודים גורם
המנסה להשתלט על העולם, יטה לאמץ בקלות את הפוביות על
"האיסלם המבקש להשתלט על העולם" ועל "הערבים שרוצים לזרוק
אותנו לים", וספק אם יוכל להצליח להוביל את מדינתנו לשלום אמת.

מי שאנו מבין שתורות הגזע ושנאת הזר מתפתחות דווקא באזורי
קונפליקט לא יצליח לעולם להשכין רוגע, פיוס ושלום בין עדות

ולאומים במדינתנו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה