הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

6.5.2016

אשרי המדינה שיאיר גולן הינו סגן רמטכ"ל של צבאה, ואוי לה למדינה אם תלך שבי אחרי "נזיפות המוסר הכפול" של בנט ושקד.


ביום השואה בטקס שהתקיים בתל יצחק אמר כידוע סגן הרמטכ"ל את המשפט הבא:

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו בשנת 2016",.

מיותר לציין כי כל ישראלי צריך להיות גאה במפקד בכיר של צה"ל שדברים אלו הם משנתו הרוחנית. אלא שמסתבר שמנהיגי הבית הלאומי בנט ושקד עלו מייד על רכבת הפופוליזם ומיהרו לגנות את דבריו החשובים הללו של סגן הרמטכ"ל.

אילו שיטת הנזיפות המתבהמות, פעם ברמטכ"ל, פעם בשר הביטחון, ועכשיו בסגן הרמטכ"ל לא הייתה הופכת "לפוטליקלי קורקט" בקרב מנהיגי הימין ספק אם היינו מתייחסים לכך.

רדידות "הנזיפות" מימין, ודווקא בקרב מנהיגי ההתיישבות שביהודה ושומרון בולטת על רקע חוסר ההבנה של מנהיגים אלו את המצב הפוליטי העדין והרגיש בו מצויה מדינת ישראל ערב אפשרות לקיום תהליך שלום ופינוי החלק הארי של ההתנחלויות ביהודה ושומרון על ידי צה"ל.
אנו כאן רק נזכיר לה"ה בנט ושקד את ההתלהמות וההתנפלות על לובשי המדים (בעקר אנשי משטרה ויס"מ) אשר השתתפו בפינוי עמונה בשנת 2006.

וכך התבטאו מפוני עמונה בועדת החקירה הממלכתית שדנה באירועי הפינוי:

"היתה שם ממש שנאה. הרגשת את השנאה הזאת באוויר. (ענת רוט). הגיעו  לובשי המדים, שורות גדולות. היו קצת דחיפות עם נערים. ואז הסתער עלינו סוס עם אלה. חלק נמעכו אל הקיר, חלק נדרסו בפרסות.(יצחק בר טוב). עוברת שם שורה של יס"מניקים. זיהיתי אותם לפי המדים השחורים. רצים לידם שלושה צעירים בני שש-עשרה, שבע-עשרה, ומקנטרים אותם בכל מיני קריאות כמו: "איזה מורשת קרב יש לכם", "תתביישו לכם", "מנוולים". (יצחק בר טוב).
במסדרון עמדו עשרה יס"מניקים, כל אחד עם אלה. הראשון טרק את הראש שלי בקיר. נתנו לי מכה חזקה מאוד בגב ואז זרקו אותי לרצפה, וכל הזמן אני אומר להם: אני יוצא לבד, אני יוצא לבד, לא צריך לעשות לי כלום. (יעקב טסלר)".

ולא רק בועדת החקירה היו התבטאויות כאלו אלא בכל ביטאון ובכל אתר אינטרנט של המתנחלים אשר זעקו מרה וביקשו תשובה, כך למשל באתר יהדות וקבלה:

 " אנחנו חייבים להפנים לעצמינו שאותו שוטר מרוצץ גולגולות , זה התרבות המערבית שמכה בנו!... אנחנו צריכים לטפל בשורש! אנחנו צריכים להפנים שוב ושוב שרק העלאת המצב הרוחני של העם שלנו יביא מזור לצרות שלנו! זו האמת ויש להבהירה בכל מקום ובכל זמן!".

אלא שאליבא בנט ושקד דמם של יהודים סמוק יותר ודין אחד יש ליהודים ודין אחר יש לפלשתינאים. אבל המוסר של החיילים מה איתו? האם לחיילים גם אמור להיות מוסר כפול?
וכאשר ה"ה בנט ושקד מתנפלים על סגן הרמטכ"ל, אנחנו רק נזכיר להם שכאשר סגן הרמטכ"ל שימש כמפקד אוגדת יו"ש, הוא היה האחראי על פינוי עמונה ואף על פינוי המתנחלים בחברון.

 תת אלוף יאיר גולן קיבל נזיפה אז מהרמטכ"ל דן שומרון כאשר בניגוד להוראת הדרג המדיני ניהל משא ומתן עם מתנחלי חברון על פינוי השוק הסיטונאי בעיר וזאת כדי למנוע שפיכות דמים ולגרום לפינוי בהסכמה. האם סגן הרמטכ"ל ראוי לגינוי על מוסריותן ואנושיותו?

לסיום אין לנו אלא להצטרף לדבריו של סגן הרמטכ"ל בסיום דבריו בטקס הנ"ל ולהיות גאים שאנשים ערכיים מסוגו של יאיר גולן הם מפקדי צה"ל והעומדים בראשו.


"ביום השואה, עת אנו מתייחדים וזוכרים את ששת המיליונים מבני עמנו שנטבחו על אדמת אירופה, חובה עלינו לזכור את ששת המיליונים ועוד חצי מיליון החיים כאן, ולשאול עצמנו מהי תכלית חזרתנו לארצנו, מה נכון לקדש ומה לא, מה נכון להעלות על נס ומה לא, ובעיקר, איך עלינו לממש ייעודנו כאור לגויים וכחברת מופת. רק סוג כזה של זיכרון יש בכוחו להוות מצבה חיה ונושמת לבני עמנו – מצבה ראויה, מצבת אמת"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה