הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

14.8.2017

נתניהו הודיע ל"קבינט" על כוונתו להתפטר מתפקידו – המחאה הציבורית לאן?


תודה לאזרחים החרדים לקיום המדינה
בראשית אנחנו נדרשים להודות למקורות האמינים שלנו אשר ממשיכים להזין אותנו בידיעות החשובות המתפרסמות על ידנו. בתקופה זו של "אפלת התקשורת" בין מרצון ובין מאונס, אנו הקטנים באלפי מנשה מנסים לתת את המעט, אשר מחזיק את המרובה וזאת בעזרת אזרחים ישראלים פטריוטים החרדים לגורל המדינה.

ראש הממשלה מודיע לקבינט על כוונה להתפטר מתפקידו
ביום שני – 07/08/2017 הועברה לחברי וועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני – בטחוני) הודעה של ראש הממשלה על כוונתו להתפטר מתפקידו. "הודעה כזו על כוונה" הינה תנאי הכרחי מוקדם, לפי סעיף 19 לחוק יסוד הממשלה, למתן הודעת התפטרות.



השר בנט מודיע בתגובה שהוא מועמד ראוי לתפקיד ראש הממשלה
מכיוון שהחלטת הקבינט הנ"ל סווגה כסודית בהתאם לסעיף 35 (4) לחוק יסוד הממשלה היא לא הועברה לידיעת כל השרים. ואולם מספר ימים לאחר ההודעה (13/08/2017) ראינו "ריקושט" ראשון מכיוונו של נפתלי בנט –חבר הקבינט אשר הצהיר "אני המועמד המוביל להחלפת ראש הממשלה".

השר ישראל כץ אף הוא רואה בעצמו מועמד למורת רוחו של נתניהו
כמובן שהשר ישראל כץ לא נשאר חייב ועוד לפני כינוס התמיכה שאירגן נתניהו ביום 09/08/2017 בגני התערוכה כבר הצהיר שהוא מועמד ראוי להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר הוא יסיים את תפקידו. ראש הממשלה כמובן לא נותר חייב והתלונן על השרים המבקשים להחליפו.

השב"כ מציג ראיות למכירת אמצעי לחימה למדינות אויב באישור נתניהו
ואולם, מי שסבור שהודעתו של נתניהו על כוונתו להתפטר הייתה "בשמחה ובששון" הרי שהוא טועה. קדמו להודעה זו התייעצות בין שרות הביטחון הכללי לנשיאת בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה, כאשר השב"כ פרס בפני הנוכחים ראיות למעשים חמורים ביותר של מכירת אמצעי לוחמת סייבר למדינות וארגונים בכל העולם ולרבות מדינות אויב כאירן, סוריה ולבנון, ואשר נעשו באישורו הישיר של ראש הממשלה.
זוהי פגיעה בביטחון המדינה נטען על ידי השב"כ ואין השב"כ יכול להשלים עמה ולכן האפשרויות שהוצגו לנתניהו היו: או שהוא יוזמן לחקירה של השב"כ וזאת על פי סמכותו וחובתו של השב"כ לפי סעיף 8 (א) 3 לחוק שירות הביטחון הכללי או לחילופין התפטרות של נתניהו ואז החקירה תעבור לידי משטרת ישראל  עקב העובדה שהנחקר חדל להוות סיכון בטחוני במסגרת תפקידו.

נתניהו בוחר להתפטר כדי להיחקר על ידי המשטרה בפיקוח של מנדלבליט
מיותר לציין כי נתניהו בחר להתפטר ולהיחקר על ידי המשטרה אשר נתונה לפיקוחו של מטיבו היועץ המשפטי לממשלה – אביחי מנדלבליט. הקו אותו מנסים לקדם כעת נתניהו ומנדלבליט כדי למכור לציבור הינו "התפטרות" כנגד סגירת התיקים כנגד ראש הממשלה. כפי שמסתמן, חשיפת ההתפטרות מתוכננת למועד הגשת כתב האישום כנגד שרה נתניהו וכמחווה של "אבירות והזדהות" מצדו של נתניהו נוכח הגשת כתב האישום כנגד רעייתו בדומה להתפטרות של יצחק רבין בשל חשבון הדולרים.

נתניהו ומנדלבליט מושכים לעסקה של התפטרות כנגד סגירת התיקים
גם בשטח אנו עדים להתרחשויות אשר אמורות לתמוך במהלך של התפטרות כנגד סגירת תיקים. מהצד האחד העלאת "רעיונות משוגעים" על ידי אנשי ראש הממשלה, כגון העברת חוק המרשה לראש הממשלה לצאת למלחמה ללא אישור הממשלה וזאת על מנת שהציבור יקנה כל הצעה שיציע היועץ המשפטי ובלבד שנתניהו יסיים את תפקידו.

הבטחת ראש הממשלה בעלמא למאחז נתיב אבות בניגוד לפס"ד של בג"ץ
מאידך, נפגש אתמול ראש הממשלה עם אנשי המאחז "נתיב אבות" מגוש עציון אשר עומד כנגדם פסק דין של בג"צ להריסת 17 בתים וזאת בתוך מספר חודשים תוך שנתניהו מבטיח כי ימצא פתרונות לסוגיה. והרי ברור שאת פסק הדין של בג"צ לא ניתן לבטל, וכשם שברור שנתניהו בעוד מספר שבועות כבר לא יהיה בתפקידו וממילא לא יצטרך למצוא פתרונות. ואולם נראה כי נתניהו כבר מכין את הקאמבק שלו בין היתר על ידי הטענה אם אני הייתי ראש בממשלה בעת הפינוי הייתי מוצא לכם פתרון כפי שהבטחתי.

התפטרות נתניהו לא תפגע כהוא זה במאפיה השלטונית
ומכאן, לתכניתו של נתניהו. מי שאינו מבין כי המערכת השלטונית במדינת ישראל הינה מושחתת מיסודה ודומה יותר לארגון פשיעה מאשר לממשלה נבחרת, הרי הוא שוגה באשליות. המחשבה שמדינת ישראל בתום שלטון נתניהו תשתחרר מן "הלפיתה" של זרועות הפשע המאורגן היא נאיבית.
כיום כפי שציינו לא פעם, כל מערכת המשפט ואכיפת החוק, ולרבות פרקליטים, משטרת ישראל, שופטים, עוזרים משפטיים, יועצים משפטיים בכל משרדי הממשלה, מחשבים ואמצעי תקשורת כולם נשלטים באופן שוטף על ידי המאפיה השלטונית ולפיכך כל ראש ממשלה אשר יבחר לתפקידו ימיו יהיו ספורים בהיותו בובה על חוט הנשלטת על ידי גוף החזק ממנו עשרות מונים.

לשב"כ אין את היכולת המקצועית לבלום את חדירות הסייבר של המאפיה כפי שהיה עד היום
התריס כנגדי חבר כאשר אמר, האם לאחר התפטרות נתניהו, השב"כ לא יוכל להתמודד עם חדירות הסייבר הללו של המאפיה השולטת כיום במדינה?! ותשובתי הייתה כי גם אם השב"כ יקבל תגבורת של 5,000 סטודנטים מצטיינים למחשבים מהאוניברסיטאות הכי טובות בעולם, הוא לא יוכל להתמודד אל מול מאות חברות סייבר ישראליות הקשורות בהסכמים מחייבים עם חברות מטעם השלטון הנוכחי, שכן מבחינה מקצועית אין לשב"כ את היכולת לעשות זאת בהיות המומחיות של כל אחת מהחברות הללו מאוד ספציפית וחדישה.

רק מחאה עממית תעניק את המנדט למהפכה אזרחית שנדרשת
הדרך היחידה של מדינת ישראל למיגור השחיתות והפשיעה המאורגנת הינה על ידי ביצוע מהפכה אזרחית אשר תנקה את מאורות השחיתות אשר השתלטו על כל מוקדי הכוח בממסד. ללא פיטורים של מאות, פרקליטים, יועצים משפטיים, שופטים ועובדי ציבור אחרים המחוברים ל"קליקה השלטונית המושחתת" לא יהיה סיכוי למדינת ישראל לחדש ימיה כקדם.



התפטרות נתניהו פועל יוצא של מחאת פ"ת
עד היום נוהלה המחאה הציבורית כנגד השחיתות השלטונית בפ"ת בסמיכות לעיר מגוריו של אביחי מנדלבליט ואכן ניתן לראות בהתפטרות הקרובה של נתניהו כפועל יוצא של מחאה זו. ואולם מהלך של מיגור "יסודי" של השחיתות השלטונית מחייב הצטרפות של מאות אלפים למחאה של מוצ"ש וזאת אם עם ישראל חפץ חיים במדינתו.

קבוצת הניהול של המחאה צריכה להעביר את הלפיד הלאה
הקבוצה של ניהול המחאה אשר עד היום זוהתה בעיקר על ידי "אב הבית" של מעון ראש הממשלה – מני נפתלי, נדמה שסיימה את תפקידה בכבוד ואולם עליה להעביר את הלפיד של הניהול לקבוצת ניהול מקצועית וערכית אשר תהיה מסוגלת להתמודד עם שאלות ערכיות, מדיניות ולאומיות בסדר גודל שונה לגמרי.
 הסיסמא "מושחתים נמאסתם" הייתה טובה כדי לעורר את תשומת הלב הציבורית לשחיתות השלטת, אך אינה מספיקה כדי להציב חלופות שלטוניות למשטר של איזונים ובלמים, שמירה על עקרונות הדמוקרטיה ובניית הצעות קונקרטיות לתיקון השחיתות הקולוסאלית המציפה אותנו.  

"חריקות" בהפגנה האחרונה בפתח תקווה
רק לשם הדוגמא, אפילו בהפגנה האחרונה אשר התנהלה בפ"ת היו חריקות אשר לא "כיבדו" את המעמד של כ-7,000 איש אשר באו להפגין כנגד השחיתות השלטונית. ראשית,  אל מול נאומו המוצלח של דוד מזרחי אשר דיבר מדם ליבו על הפגיעה בשכבות החלשות , נעלמו מבמת הנואמים דמויות ציבוריות ומובילי דעה הידועות במאבקן בשחיתות. דמויות ציבוריות ומפורסמות אלו יכולות לסחוף למאבק בשחיתות עשרות ומאות אלפים. הפיכת המאבק לעממית רק היא תוכל להעניק מנדט לשינוי השיטה המושחתת.  

הגב' דפני ליף מדברת מגרונו של השלטון
במקום זאת, עלתה על הבמה הגב' דפני ליף אשר אמרה מספר דברים אשר ספק אם מקומם הראוי היה בהפגנה כנגד השחיתות השלטונית. כך למשל באה הגב' ליף חשבון עם כל הפוליטיקאים מקום המדינה ועד היום. טיעון זה, שהשחיתות תמיד שלטה כאן, יש לומר, הינו הטיעון העיקרי של השלטון הנוכחי המושחת אותו אנו מבקשים למגר. ואם לא די בכך הרי שהגב' ליף אף התחשבנה עם הנואם שלפניה- אלדד יניב, אשר פועל ללא לאות כנגד השחיתות השלטונית בכל רחבי הארץ.

מעבר מוקד המחאה לתל אביב

כך או כך, נראה גם כי כיכר גורן, הפכה להיות צפופה ולא מתאימה להמשך גידול המחאה במיוחד כאשר שוב ושוב עולות טענות כאלו ואחרות מצד תושבי המקום. נראה כי קבוצת הניהול החדשה אשר תתגבש ותירתם לטובת המחאה תצטרך לרכז את המוקד המרכזי למחאת מוצ"ש בכיכר הבימה ו/או כיכר מלכי ישראל וזאת בתיאום עם עריית תל אביב וכמאמרו של מיודענו ז'אן ג'ורס " לא ניתן להגשים מהפכה אלא במקום שבו יש הכרה."

8 תגובות:

  1. אני עוד לא רואה את זה קורה. כשיתפטר עדיין תחיה פתח תקוה על מנת שמעשיהו יהיה מעון ראש הממשלה הבא

    השבמחק
  2. מר לוי היקר
    אני נוהג להגיב רבות ומנסה תמיד לעודד ולחזק את עשייתך.
    הפעם הטלת "פצצת מימן" בה אתה כותב כי ביבי כבר הודיע על התפטרותו.
    אבקש לציין שאתה המקור היחידי שעשה זאת ואף גורם תקשורתי אחר אפילונלא הצהובים שבהם. אף אחד אפיחו לא מצטט אותך.
    וזה מוזר.כולי תקווה ע נ ק י ת שדבריך אמת אך אם הם יתבררו כפייק ניוז.אאבד כנראה כל אמון בדבריך הכתובים
    בתקווה ובאמונה חילונית

    השבמחק
  3. לא עוזבים את פתח תקווה אשר קרובה למעשייהו

    השבמחק
  4. זאת בדיחה?ביבי התפטר?? תחיית המתים?

    השבמחק
  5. כל ערב יושבת מול המסך בשעה2000 ומחכה אולי תהיה הודעה דרמטית של ביבי. "אני מתפטר"

    השבמחק
  6. אם זה נכון, אז הוא לא עושה זאת מאיכפתיות, הוא עודה זאת כי כנרא נמצאו ראייות לחטסר היושרה שלו או לחלופין זרק פצצה כדי לגשש את השטח לראות מה אנשים יעשו....עד שלא אראה אותו מחוץ לממשלה לא אאמין שהוא התפטר. הוא נזק לדמוקרטיה ולכל השכבות החלשות ללא יוצא דופן. כאשר ילך אני אשמח הכי הרבה בעולם. כבר חייתי פעם אחת בדיקטטורה ואני יודעת איך זה, ראש ממשלה זה הוא דיקטטור שמערפל את המדינה כדי שאנשים לא יבינו מרוב בלבול והסחות דעת מה באמת קורה וכמה חמור

    השבמחק
  7. אם יתפטר , לא ייענש על השחיתות אם תאומת?

    השבמחק
  8. עו״ד לוי אנא התייחסותך לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, מה חלקו בכל פרשיות השחיתות, וכיצד אם בכלל זה קשור למאבקו ומלחמתו העיקשת נגד כל רפורמה בתחום הקנאביס

    השבמחק