הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

15.8.2017

ראש ממשלה אשר ספסר בדם בנינו – מבקש סגירת התיקים נגדו בתמורה להתפטרות.


האורות במשרד המשפטים דולקים כל לילה בחיפוש אחר פתח מילוט
האורות במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה – אביחי מנדלבליט  במשרדו ברחוב צאלח-אדין בירושלים דולקים בימים האחרונים בכל ערב עד שעה מאוחרת. המטרה, על פי בקשת הבוס, הינה למצוא דרך לסגירת התיקים הפליליים וסיום החקירות כנגד ראש בממשלה וזאת בתמורה להתפטרות שהוגשה על ידו לחברי הקבינט.

מדוע פורסמה הידיעה הסודית על כוונת נתניהו להתפטר?
אז ראשית, נשאלתי על ידי לא מעט חברים מדוע מיהרתי לפרסם את הידיעה על הגשת הודעה על כוונה להתפטר שהגיש נתניהו לקבינט במקום להמתין עד למועד ההתפטרות בפועל, דבר שכולנו מייחלים לו. זאת ועוד, אמרו לי חבריי כי דווקא עתה כאשר כל הידיעות שפרסמתי לפני כשנה ולפני כחצי שנה ובין היתר לגבי עסקאות גנור –שימרון ועדות ארי הרו מתבררות כנכונות מדוע שוב לפרסם ידיעות מן התחום שנשמר בחשאי ועם סימני השאלה המתלווים אליהן שמא על ידי כך גם אפגע באמינותי.
אז ראשית אומר, בזה שונה בלוגר מאיש עיתונות. כידוע שני מרכיבים דוחפים איש עיתונות ובלוגר לפרסם ידיעות. האחד חשיפת האמת והשני מניעת עוולות. והשאלה שנשאלת היא מה קורה כאשר שני המושגים הללו מתנגשים ביניהם?



הפרדוקס של הבלוגר – ניסיון להכשיל את ביצוע המהלך אותו הוא מפרסם
הסברתי כבר בעבר כי כאשר חשיפת האמת מלמדת על מהלך פסול של הרשויות אשר מתרקם ושנועד לפגוע בציבור ולייצר עוולות כי אז אני מוכן שהחשיפה המוקדמת שלי תגרום או תאפשר לרשויות "לרדת מן העץ" ובכך למנוע את העוולה המתוכננת גם אם זה כרוך באי חשיפת הידיעה שפרסמתי. זהו בעיני "הפרדוקס של הבלוגר". דהיינו נכונותו לפעול לסיכול המהלך הנחשף על ידו ובלבד שהציבור יינצל מהעוולה הצפויה.

ההודעה על כוונה להתפטר ניתנה לקבינט ואין בכך ספק
במה דברים אמורים בענייננו. כמובן שהמידע על הודעת הכוונה להתפטר של נתניהו ניתנה לקבינט שהרי מדובר בעובדות שאינן בתוך ליבו של אדם אלא שותפו בהן מספר לא מעט של גורמים. לקוראינו הבאנו כמובן הוכחות נסיבתיות המצביעות על כך כגון דבריו של השר בנט לפני שלושה חודשים לעיתון ליברל שם הצהיר כי "כל עוד נתניהו ראש ממשלה, הכיוון לבחירות הבאות הוא שר הביטחון".

 מאידך, סמוך  לאחר  ההודעה של ראש הממשלה לקבינט על הכוונה להתפטר יצא השר בנט בהכרזה "אני המועמד המוביל להחלפת ראש הממשלה".

כמוהו דרך אגב עשה גם השר ישראל כץ אשר ראה את עצמו "היורש" ועל כך יצא קיצפו של נתניהו.

מדוע חשפנו את ההודעה של נתניהו לקבינט על כוונה להתפטר?
 ואולם מדוע נחשפה תכנית זו של נתניהו על ידינו? הסיבה לכך היא שלא היינו מוכנים בשום אופן להיות "מופתעים" ביחד עם כל הציבור על ידי תכנית שרקחו נתניהו את מנדלבליט ולפיה התיקים והחקירות כנגד ראש הממשלה יסגרו בתמורה להתפטרות זו.
את המהלך הזה ניתן היה למנוע רק על ידי חשיפתו מבעוד מועד ובמיוחד כאשר ידוע לנו, כי ראש ממשלתנו "ידוע" בחוסר ההחלטיות שלו וכשם ששלח את המכתב לקבינט, כך גם יוכל למשוך אותו בחזרה, בגיבויו של מנדלבליט. ואולם חרף האפשרות הזו, אנחנו לא היינו מוכנים לביזוי שלטון החוק באמצעות הנחתת "הסדר מפליג" זה על הציבור אשר משמעותו הינה הדבקת חותמת גומי של "מדינת מאפיה" למדינת ישראל.

מדוע הסדר סגירת התיקים כנגד נתניהו בתמורה להתפטרות אינו ראוי?
במה דברים אמורים? רבות נכתב בבלוג זה בשנתיים האחרונות ואף בעיתונות ובתקשורת על אין ספור פרשיות חמורות של שחיתות שלטונית הקשורות לראש הממשלה. דיי אם נציין את נושא "גזירת עמלות" במאות מיליוני ₪ לא רק בעסקת הצוללות אלא בייצוא סייבר ובעסקאות נשק לאין ספור מדינות בעולם ולרבות מדינות אויב.

ואולם ברור הוא כי לא נוכל להפוך פוסט זה לכתב אישום ולהוכיח את כל טענותינו במאמר קצר. מעבר לכך, נראה כי צריך להותיר לפרקליטי המדינה לעשות משהו לתועלת הציבור גם בשעה שהם בטוחים שהם עובדים אצל "המושחתים".

ואולם פטורים בלא כלום איננו יכולים להיות ולכן  מתוך כל הסאגה הזו של סחר מטורף בכלי נשק תמורת בצע כסף אנו נתייחס כאן למקרה אחד בלבד. למי שרוצה להתעמק יותר נצרף כאן בלוג של פרופסור עידן לנדו אשר סוקר באופן מעמיק את תעשיית מכירת הנשק לברזיל ומסביר כיצד הפכו המדינאים של היום לסוחרי גופות.

הסכמת נתניהו למכירת צוללות למצרים – בגידה במולדת
אגב התמקדות בנושא אחד של "סחר בגופות" אנחנו ניתן בנוסף את החשיפה היומית החדשה שלנו. ובמה דברים אמורים? וודאי זכור לכולם כי במסגרת הזמנת הצוללות מטיסנקרופ נשאל נתניהו פעמיים על ידי מרקל קאנצלרית גרמניה האם הוא מסכים למכירת צוללות למצרים. השאלה נשאלה גם ב-2011 וגם ב-2013. ובשתי הפעמים תשובתו של נתניהו הייתה חיובית כלומר שהוא מסכים לכך.


לצוללות מחברת טיסנקרופ טכנולוגיה יחודית של חמקנות ממכ"מ
חומרת הסכמתו של נתניהו למכירת הצוללות למצרים, בניגוד לעמדת משרד הביטחון נובעת מכך שלצוללות שסופקו הייתה טכנולוגיה מיוחדת וחדישה של "חמקנות" כלומר יכולת להיות בים בקרבת האויב מבלי שהאויב יזהה אותך במכ"מ או בכל דרך אחרת. טכנולוגיה זו החלה להתפתח כבר במאה הקודמת ובמאה הזאת הותאמה על ידי טיסנקרופ לצוללות שלה.(מצורף קישור לגבי טכנולוגיה זו ולגבי הסכמת נתניהו)

בבסיס הסכמת נתניהו למכירת הצוללות למצרים ליבוי מרוץ החימוש וגזירת קופונים מרכישת צוללות נוספות
אין צורך להיות "גאון" על מנת להבין שמה שעמד בבסיס ההסכמה של נתניהו למכירת הצוללות למצרים, הוא הרצון להכניס את מדינת ישראל למרוץ חימוש עם מדינות האזור לרבות ההצטיידות בצוללות נוספות ובכלי משחית אחרים לתפארת מדינת ישראל ולגזירת הקופונים שבדרך.


לא שינתה לראש ממשלתנו העובדה שהוא מאפשר בהסכמתו זו, אספקה של טכנולוגיה מתוחכמת לאויב שמן הסתם עלולה לעלות לנו בדם בנינו, כי אצל נתניהו העולם כידוע עומד על שלושה דברים על כסף, על  עוד כסף ועל עוד הרבה כסף.

2 תגובות:

  1. דוד שלום, אני לא יכול שלא לזהות 'מגמת נסיגה' מסויימת בפוסט מהאשמות קודמות. לצערי אני חושש, שאם הכיוון המסתמן מדבריך של העמדת עניין הצוללות המצריות כ"מסמר בארון" נכון, הדבר יהיה יקשה מאוד להוכחה עקרונית בבית המשפט ונזיל ערכית מהבחינה שיהיה קשה להעמיד את הנזק הפוטנציאלי שנעשה מול התועלת הפוטנציאליות שיכלה להיות.. אפשר להעלות מספר טיעונים אשר יש בכוחם לכל הפחות לערפל את שדה המשחק המוסרי, ובקלות רבה מידי. כולי תקווה שהתיק אינו נסוב כולו על עניין הצוללת המצרית.

    השבמחק
  2. הייתי בודק אם לשותפות גנור-שימרון היתה יד בתיווך מכירת הצוללות למצריים.
    יתכן ששם חבויה עמלה נוספת...

    השבמחק