הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

16.3.2016

איך רשות המיסים מנהלת את כלכלת מדינת ישראל ואוכפת את השיוויון בפני החוק?



האם חשבתם פעם על השאלה האם כל האזרחים במדינת ישראל, עשירים וכל היתר, זוכים מצד רשות המיסים ליחס שיוויוני? או שמא רשות המיסים דואגת שכל היתר יסבסדו את העשירים? זה נכון שלא כל כך נעים לגלות זאת, אבל מאידך צריך להסתכל על המציאות כמו שהיא ואין טעם לנהוג כמו ילדים ולסגור את העיניים.

לצורך המחשה בואו וניקח דוגמא. נניח שאתם גרים בבית משותף ומשלמים מיסי וועד כסדרם. נניח בכל חודש 400 ₪. ונניח שמצטבר כסף בקופת הוועד, נניח 100,000 ₪. האם תסכימו שיו"ר הוועד ייתן את הכסף הזה לאחד הדיירים וזאת מסיבות אישיות של יו"ר הוועד?!

מכיוון שאנו מניחים שתשובתכם תהיה שלילית, אנו רוצים להניח שבאותה גישה תנקטו כלפי סגן בכיר למנהל רשות המיסים- בשם זאב פורת אשר העביר 10,000,000 ₪ מהקופה של המדינה לטייקון בניגוד לחוק, "כך סתם כי בא לו".

מגרש של 7.3 דונם לבניית בית אבות
ובכן, סיפור שהיה כך היה. לעריית חיפה, בשנות השמונים, היה מגרש של 7.3 דונם ברחוב הניצנים בחיפה המיועד לבניית בית אבות ואשר הוערך על ידי שמאי מטעם העריה בשנת 1987 בשווי של 1,700,000 דולר של ארה"ב ואשר שוויו הגיע בשנת 2006 בצירוף הפרשי הצמדה בלבד לסך של- 28.5 מיליון ₪. (השמאות וכל יתר הנספחים מצורפים בקישור בסוף המאמר).

 עליה וקוץ בה, על הקרקע היה קיים חוב מס רכוש בשיעור גבוה של מיליוני שקלים ולכן העריה החליטה להעביר הזכויות בקרקע ליזם, ללא תמורה, ואשר יתחייב לבנות את בית האבות, וייקח על עצמו את החובה לשלם את חוב מס הרכוש, וכמובן בדרך זו יחל לשלם ארנונה למבנה מרגע שיאוכלס וזאת כדי להכניס כסף לקופת העריה המדולדלת.

היזם אנגל מקבל את המגרש עם התחייבות לתשלום מס רכוש
ואכן ההסכם נחתם בין העריה לבין חברת "בית אבות פסגות" אשר בבעלות הטייקון, יעקב אנגל, אשר הוכתר בעיתונות "כאיש הנדל"ן הכי עשיר שאינכם מכירים".

לדאבון לב העריה והמדינה, הטייקון לא בנה את בית האבות במשך 12 שנה, ואף לא שילם את חוב מס הרכוש אשר חל על הקרקע ואשר אותו התחייב לשלם, ועל כן העריה הגישה בשנת 1998תביעה כנגד הטייקון ובקשה לחלט את הערבות בנקאית שנתן בסך של 6 מיליון ₪.

במסגרת פשרה בבית משפט בשנת 1998, התחייב הטייקון להתחיל בבנייה, ובהסדר פשרה שעשה מול רשות המיסים בחודש ינואר 1998 התחייב אנגל לשלם בתוך 30 יום , סכום מופחת של מס הרכוש בסך של- 2,000,000 ₪ וזאת לאחר הנחה שקיבל.

מכיוון שכידוע, טייקונים לא תמיד משלמים את חובותיהם, עבדכם הנאמן כב"כ היועץ המשפטי לממשלה וכנציג רשות המיסים פתח תיק הוצל"פ בשנת 2004 לצורך גביית חוב מס הרכוש אשר לא שולם ואשר עמד כבר ע"ס של למעלה מתשעה מיליון ₪. מכיוון שהטייקון לא התרצה, מונה עבדכם הנאמן ככונס נכסים לצורך מכירת הקרקע ופירעון החוב.

המאפיה של רשות המיסים נכנסת לתמונה
זה היה השלב שבו יכול היה סגן מנהל רשות המיסים להיכנס לתמונה ולהנות מהשררה אגב פעולה בניגוד לחוק, דהיינו למחול לטייקון על 80% מחובו למדינה בגין מס הרכוש. ואולם מכיוון שמיודענו זאב פורת אינו רוצה להיות בידיים של כל נישום אשר מקבל ממנו הטבה שלא כדין נדרש לנושא מתווך, מהתחום של ההון השחור (שלא נגלה כאן את שמו מטעמים מובנים) וזאת על מנת שיתווך בין הצדדים.

הצעת המתווך המקורב לפורת- ואשר שייך לענף העיסוק של העולם של מטה- לטייקון הייתה מחילה על החלק הארי של החוב לרשות המיסים, אבל כמובן עם תשלום עמלה ראויה של 50%. ואכן העסקה יצאה אל הפועל. המשנה פורת , כמובן שלא כדין מחק 10,000,000 ₪ מהחוב הכולל של הטייקון לרשות המיסים אשר עמד בתיק ההוצל"פ אשר טופל על ידי עבדכם הנאמן על סך כולל של 12,820,587 ₪, ובאופן שנערך הסדר לתשלום של 2,374,783 ₪ בלבד, בעשרים וארבעה תשלומים חודשיים ושווים ורצופים.

ה"גרידיות" היא זו שגורמת תמיד ל"פיצוצים"
אלא מה, כפי שתמיד קורה, מה שגורם לתקלות בשגרת העסקים הינה ה"גרידיות". הטייקון שלנו לא שילם ל"מתווך" את מלוא החלק המוסכם ומכיוון שמתווך זה מפעיל מנגנון הוצאה לפועל משל עצמו ואשר מחובר בדרך כלל למרעום מאוד נפיץ, כי אז בחודש דצמבר 2013 נזרק רימון רסס אל חלון ביתו של הטייקון. מצורף הקישור.

וכך, סוף טוב הכול טוב. הטייקון הבין את הרמז ושילם, כל הזכאים לעמלות קיבלו את חלקם, הטייקון רכש קרקע של שבעה וחצי דונם לבניית בית אבות במחיר של דירת ארבעה חדרים ובעשרים וארבעה תשלומים וכולם חזרו לבתיהם שמחים וטובי לב.

אז אם מעניין אתכם לשמוע על תיק זה ועל עוד עשרות תיקים נוספים הקשורים "לשביל הבריחה של הכסף שלכם" ובמאות מיליוני ש"ח, כי אז אתם מוזמנים לאולמה של כבוד השופטת ד. מרשק מרום ,ביום שני, 21/02/2016, בשעה 0900, ולצפות בחקירתו הנגדית של סגן מנהל רשות המיסים- זאב פורת, על פרשה זו ועל עוד עשרות פרשיות דומות, חקירה אותה יבצע עבדכם הנאמן.

רק אל תשכחו, את הכסף עבור העלילה אתם כבר שילמתם אז מה שנשאר לכם זה רק ליהנות מן המחזה.  

מצורפים נספחים:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה