הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

23.2.2017

היועץ המשפטי הקודם יהודה וינשטיין: "קיים חשש כי התנהלותו של מנדלבליט....יערערו במידת מה את אמון הציבור במוסדות השלטון"


ביום 20/05/2015 עם תום חקירת המשטרה בפרשת הרפז הכין היועץ המשפטי הקודם – יהודה וינשטיין חוות דעת, המופנית לראש הממשלה בנימין נתניהו, לגבי תפקודו של ד"ר אביחי מנדלבליט כפרקליט הצבאי הראשי בפרשת הרפז.

באותה עת שימש מנדלבליט כמזכיר הממשלה ויהודה וינשטיין בחוות דעתו המליץ לראש הממשלה ולממשלה כולה לשקול את המשך  העסקתו של מנדלבליט כמזכיר הממשלה וזאת נוכח הכשלים בהתנהגותו.




חוות הדעת היא חריפה ביותר בחומרתה כלפי מנדלבליט ובין היתר נאמר בה בהקשר אליו כדלקמן:
"מנדלבליט לא קיבל על עצמו את האפשרות כי פעל שלא כהלכה וממילא, גם לא הביע חרטה כלשהי על אילו ממעשיו. בהתנהלותו זו יש לטעמי כדי להטיל דופי באמינותו של מנדלבליט" (סעיף 25 לחוות הדעת המצורפת מטה).

"בהתנהלותו בפרשה הנוכחית ובעיקר בתגובותיו למבקר המדינה ולמשטרה, יש בו כתם ערכי נורמטיבי"(סעיף 27 לחוות הדעת).

"קיים חשש כי התנהלותו של מנדלבליט...יערערו במידת מה את אמון הציבור במוסדות שלטון החוק" (סעיף 28 לחוות הדעת).

מי שנמצא לא ראוי להמשיך בתפקידו כמזכיר הממשלה בשל כשל ערכי ונורמטיבי קיבל מהממשלה את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה תפקיד אשר כידוע נדרש לו אדם הנקי מכל רבב ולא אדם אשר התנהגותו וערכיו יערערו את אמון הציבור במוסדות השלטון.
בעקבות קבלת חוות הדעת הנ"ל לידי כותב שורות אלו הוגשה ביום 23/02/2017  בקשה לבית המשפט הגבוה לצדק לצירוף חוות הדעת הנ"ל לעתירה בתיק בג"צ 4344/16 אשר הוגשה כנגד אביחי מנדלבליט וכנגד ראש הממשלה- בנימין נתניהו בגין קיום ניגוד עניינים אצל היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של ראש הממשלה.(העתק הבקשה מצורפת מטה)

תצהיר תמיכה בבקשה לצירוף חוות הדעת לבית המשפט העליון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה