הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

14.2.2017

בג"צ הינו הגורם היחיד אשר ישלח את נתניהו לקיסריה

משהו רקוב ומושחת בממלכת נתניהו
מידי יום מתבשרים אזרחי ישראל על פרשיית שחיתות אחרת כאשר ברור לכל כי רוח "המפקד" – קרי ראש הממשלה, שורה על כל המערכת הממסדית, הן הממשלתית והן המוניציפלית. ברור שכאשר ראש הממשלה עצמו מעורב עד צוואר באין ספור פרשיות פליליות, 1000, 2000, 3000, 4000 והיד עוד נטויה כי אז "משהו רקוב בממלכת נתניהו" 

שומרי הסף "איבדו כיוון" בהגנה על הציבור
ואולם, כל עוד לא נבין ששומרי הסף ובראשם היועץ המשפטי לממשלה איבדו כיוון במהלך של שמירת ערכי "שלטון החוק" והפכו לעושי דברו של נתניהו, עד אז, ספק אם נתניהו ירגיש חובה כלשהי לנטוש את כיסאו שכן כבר ברור לכל כי אפילו קורט אחד של "בושה" לא נותר לראש הממשלה ולממשלה כולה, ואיך שהוא הם מצליחים לחיות עם הבושה ללא כל הפרעה ואפילו בגאווה.



"ארץ נעדרת" חושפת התנהלות לא חוקית של נתניהו כשר תקשורת
בפוסט שפורסם אתמול בבלוג "ארץ נעדרת" חשפנו עובדה רבת משמעות על אופן התנהלותו של ראש הממשלה כשר התקשורת. מדובר במתן הוראות לחסימת אתרים ופוסטים לספק האינטרנט- בזק בינלאומי, אשר בבעלות חברו של נתניהו (חברות בגינה הורה היועץ המשפטי לנתניהו לחדול לעסוק בענייני אלוביץ).

אז אמנם, היועץ המשפטי הגביל את נתניהו לעסוק בענייניו של אלוביץ, אולם הוא לא הגביל את נתניהו להשתמש באלוביץ לצורך שמירת האינטרסים שלו וקבלת צנזורה על כל מערכת המחשוב הממשלתית לפוסטים אשר אינם אוהדים אותו. (מצורף הקישור)

בתגובה לבג"צ נתניהו ומנדלבליט האמינו שיצליחו לעבור את משוכת בג"צ
אמנם, עד לפרסום הנ"ל ב"ארץ נעדרת" סבורים היו נתניהו ומנדלבליט שהם יצליחו לחמוק מן הראדר של בג"צ ושל הציבור. זה החל בבג"צ 631/17 של התנועה לאיכות השלטון אשר הוגש ביום 12/01/2017 כנגד החזקת תיקי התקשורת והחוץ בידי נתניהו בין היתר בשל ניגוד עניינים עם מקורבו של נתניהו שאול אלוביץ והמשיך בבג"צ 712/17  בעתירה של חה"כ יצחק הרצוג וסיעת המחנה הציוני, אשר הוגשה ביום 22/01/2017 כנגד המשך החזקת תיק התקשורת על ידי נתניהו, במיוחד על רקע שיחות נתניהו- מוזס שפורסמו בערוץ 2.

נתניהו מאותת שלא יוותר על תיק התקשורת
כך למשל, כבר ביום הגשת העתירה (22/01/2017) לבג"צ ע"י יצחק הרצוג כנגד ראש הממשלה וכנגד אביחי מנדלבליט, דאגו המקורבים להדליף לתקשורת את התבטאותו של נתניהו מהעבר לפיה יהיה מוכן לוותר להרצוג על תיק ראש הממשלה אך לא על תיק התקשורת. (מצורף הקישור מאתר סרוגים)

נשיאת בית המשפט העליון מורה על דיון בעתירות בהרכב מורחב
מכל מקום, נוכח עמדתה המקדמית של המדינה אשר הוגשה לבג"צ ולפיה נתניהו אינו מוכן לוותר על התיקים שבידיו (תקשורת וחוץ), הוציאה ביום 31/01/2017 נשיאת העליון, מרים נאור צו על תנאי כנגד נתניהו ומנדלבליט ואף הורתה על קיום דיון בהרכב מורחב בשתי העתירות שהוגשו בענין ואוחדו. (מצורף קישור)

הפרסום של הקנוניה נתניהו – אלוביץ ב"ארץ נעדרת" טרף את הקלפים
בהתאם להחלטת הנשיאה מיום 31/01/2017 היה על המדינה להגיש תצהירי תשובה לעתירת עד ליום 20/02/2017 ואולם מה שטרף את הקלפים הינו פרסום הפוסט בבלוג "ארץ נעדרת" אשר פירט שלב אחר שלב איך פעל נתניהו הן לביצוע תיקוני חקיקה והן לשימוש בסמכותו כראש ממשלה להפעלת צנזורה (סינון אתרים) על ידי ספק האינטרנט אשר בבעלות חברו שאול אלוביץ (בבחינת יד רוחצת יד).

נתניהו מביע נכונות לוותר על תיק התקשורת
לשמחתנו הרבה, עוד בטרם "יבשה הדיו" על הפוסט שנכתב ופורסם בארץ נעדרת ביום 13/02/2017 והנה כבר היום (14/02/2017) על הבוקר נתבשרנו ממספר כלי תקשורת כי בכוונת נתניהו לוותר על תיק התקשורת. (מצורפים קישורים)

נוכח הרפיון במערכת אכיפת החוק: בג"צ הינו היחיד שיכול להביא להגשת כתב אישום הולם כנגד בנימין נתניהו

המסקנה העגומה מאופן התנהלותו של ראש ממשלת ישראל הינה כי ראש הממשלה יכול להתנהל במשך שנים בניגוד לחוק ותוך הפרתו ואולם שני תנאים מצטברים נדרשים על מנת שראש הממשלה יפסיק את התנהלותו בניגוד לחוק האחת היא שהוא יידרש ליתן הסבר לבית המשפט והשנייה שהוא ייתפס "על חם" בביצוע פעולות בניגוד לחוק. ללא קיום שני תנאים אלו במצטבר ימשיך נתניהו בהתנהלותו בניגוד לחוק כבימים ימימה. אשר על כן אנו סבורים כי בגין כל הפרשיות הפליליות שנכרכו סביב ראש הממשלה מן הראוי לשים מבטחנו בבג"צ אשר אמור לדון ביום 10/03/2017 בעתירות השונות אשר הוגשו כנגד ראש הממשלה וכנגד היועץ המשפטי לממשלה, ואשר במסגרתן יהיה רשאי בג"צ לבקר את שיקול הדעת של מנדלבליט בכל הפרשיות הפליליות ואגב בדיקת חומר הראיות בפרשיות השונות. 

תגובה 1: