הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

19.12.2017

הפלת טבע – כנראה הזמנה מראש של חברה מתחרה


קפיטליזם חזירי משתלב עם שחיתות שלטונית
חברים, אם אנו סבורים שהעולם העסקי חסין מפני השפעת השחיתות השלטונית בארץ ובעולם כי אז אנו טועים. לא בכדי קנה המושג "קפיטליזם חזירי" שביתה בשיח החברתי כלכלי.

חברת "אפוטקס" הזמינה את חיסולה של המתחרה "טבע"
על פי מידע אשר הגיע לשולחננו, אחת מהמתחרות המושבעות של חברת טבע- חברת "אפוטקס" בבעלות המיליארדר היהודי הקנדי בארי שרמן, היא זו שהזמינה מגורמים פליליים את הפגיעה העסקית בחברת טבע. על פי מידע זה הוסבר לנו שאותם גורמים פליליים מעבר לתמורת העתק שגרפו, במאות מיליוני דולרים עבור משימה זו שקיבלו מבארי שרמן, "עשו בנוסף סיבוב" בעסקת שורט על מניות טבע, בעקבות הפלתה העסקית על ידם.



טבע טוענת – דירקטורית בטבע הדליפה סודות מקצועיים ל"אפוטקס"
על פניו, מהלך זה נתמך באינפורמציה שעולה מתביעה משפטית שהגישה, בתחילת שנת 2017, חברת טבע כנגד חברת "אפוטקס" וכנגד חברת דירקטוריון טבע – ברינדר סנדהו, האחראית על הרגולציה של החברה בארצות הברית ואשר בה נטען כי דירקטורית זו ניהלה רומן עם מנכ"ל "אפוטקס" והעבירה לו מידע עסקי חשוב וקריטי על חברת "טבע".

תאוריית "הפלת טבע" נתמכת בחשיפה במקביל של פרשת שוחד בטבע
מידע, מפליל זה על ניסיונות לפגוע בטבע מצטרף לניסיון להכתים את שמה של חברת "טבע" בעסקאות שוחד במזרח אירופה.

התנהלות מנכ"ל טבע ויגודמן ברכישת שתי חברות ענק שלומיאלית
אבל כמובן , המהלך החמור ביותר של פגיעה בטבע הייתה התנהלותו "השלומיאלית" של מנכ"ל טבע ארז ויגודמן לקדם שתי עסקאות, בזו אחר זו, של רכישת שתי חברות (מיילין ואקטיבס ג'נריקס) בשווי של כמחצית מחברת טבע, ובעיתוי שבו ענף התרופות העולמי צועד לצמצום משמעותי וזאת באמצעים רגולטורים.

לפני ארבעה ימים "חיסול" (כנראה) של הבעלים של "אפוטקס"
מה שעוד תומך במידע חמור זה שקיבלנו הינה העובדה שעם התפוצצות פרשת הפיטורים בטבע בשבוע שעבר, ועם עליית החשדות למעשים פליליים בפרשת נפילת טבע, הרי שלפני ארבעה ימים, ביום ו' האחרון (16/12/2017) התגלו גופותיהם של בארי שרמן- הבעלים של חברת "אפוטקס" ורעייתו, בביתם בטורונטו ללא רוח חיים. מן הסתם על פניו נראה כי המטרה הייתה "השמדת ראיות" אשר עלולה להפליל את נציגי המאפיה.

חיסול הזוג שרמן – השמדת הראיות "להפלה יזומה של חברת טבע"
נוכח חיסולם של בני הזוג שרמן, נראה שהמידע על "הפלת חברת טבע" לא יוכל "לצוף" בחקירות המתנהלות בנושא בעדות אישית שלא ניתנת לערעור (שכן סביר להניח שבני הזוג לא שיתפו איש במידע מפליל זה אם אכן הייתה מצדם מעורבות כזו), דבר שיאלץ הן את חברת טבע ועובדיה והן את המשקיעים ללקק את הפצעים ולהמשיך קדימה.

אנשי מערכת אכיפת החוק וקברניטי המדינה נדרשים ל"חשבון נפש"

 לנו נראה שהטיפול בשחיתות המקומית והבינלאומית מחייב את מדינת ישראל לעשות "חשבון נפש" נוקב בכל מה שקשור בהתמודדות עם הפשיעה המאורגנת המקומית והעולמית שאם לא כן עלול להתברר לנו כי מנגנוני אכיפת החוק וההנהגה המדינתיים יהפכו לכאלו שמשמידים את עצמם ואת המדינה שהם משרתים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה