הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

14.12.2017

האם מניית חברת טבע הופלה בזדון לצורך גריפת רווחים? – נדרשת חקירת משטרה והרשות לניירות ערך.


התוכנית רכישה ב"חסר" והפלת מניות החברה
על פי מידע שנמסר לנו ממקור חיצוני לחברה עולה חשד למהלך יזום של הפלת חברת טבע לצורך גריפת רווחים. אז ראשית הבה ונבין איך ניתן להרוויח מנפילת שווי המניה של חברה? כאשר אדם צופה בעתיד נפילה של שווי המניה והוא מעוניין להרוויח מכך הוא מבצע עסקת רכישה בחסר ("שורט") אשר מטרתה הינה לקבל את המניות (בהשאלה) ותוך התחייבות לשלם את תמורת המניות על פי ערכן בעתיד. באופן האמור מתאפשר לרוכש בחסר לשלשל לכיסו את ההפרש בירידת ערכן של המניות. כאשר מדובר על חברה בשווי של עשרות מיליארדים שווי "ההטבה" יכול להגיע למאות מיליוני דולרים ואף למיליארדים כאשר הכול תלוי בשווי עסקת החסר.



"אבן שזורק טיפש לבאר אלף חכמים לא יצליחו להוציא"
יכולתו של משקיע, חזק ואיתן פיננסי ככול שיהיה, להשפיע על עליית שווי מניה מוגבלת ביותר שכן שווי המניה נגזר בראש וראשונה מביצועיה הכלכליים של החברה. לא כך לגבי היכולת "להפיל" חברה. אם המשקיע הוא בעל יכולות להשפיע על הנהלת החברה ו/או לתת לה דרישה שאינה יכולה לסרב לה הרי שאותו משקיע יכול לגרום לחברה לבצע מהלכים שגויים אשר "יפילו" את החברה, דבר שיאפשר למשקיע לגרוף בביטחון רווחי עתק. על כגון זה אמרו כבר חכמים "אבן שזורק טיפש לבאר גם אלף חכמים לא יצליחו להוציאה".

שלב א – הכנסת מנכ"ל לחברה אשר נתון להשפעה ו/או סחיטה
סיפורינו מתחיל עם כך בשלב מינוי מנכ"ל החברה – ארז ויגודמן, שהיה מנכ"ל מצליח של חברת אגן מכתשים, עובדה שסייעה לגורמים הפליליים לקדם אותו לתפקיד מנכ"ל חברת טבע. האם היו אלו אדלשטיין ובן משה- בעלי חברת איי.די.בי אשר החזיקו 40% בחברת אגן מכתשים אשר פעלו כדי לקדם את מינויו של ארז ויגודמן למנכ"ל טבע? את זאת אנו נשאיר למשטרה ולרשות לניירות ערך לבדוק.
עכשיו, לאחר ההצלחה בבחירת מנכ"ל מאנשי שלומנו כל שנותר לגורמים הפליליים הוא לדחוק במנכ"ל לבצע החלטות עסקיות שגויות אשר "יפילו" את החברה, ואל לנו לשכוח כי בשלב זה אותם גורמים כבר "מושקעים" בעסקת החסר.

עסקה ראשונה שנבחרה לצורך הפלת חברת טבע – רכישת מיילין
עסקה ראשונה אשר נבחרה לצורך הפלת החברה הייתה רכישת חברת מיילין בשווי של 40 מיליארד דולר (עסקה מופרכת מיסודה בכדאיותה בתקופה שהשוק הגנרי כולו בצלילה כלכלית).וכך הנהלת חברת טבע מגישה לחברה זו הצעת רכישה "עויינת" בחודש אפריל 2015.
כמובן שאותם גורמים פליליים דואגים ליחסי ציבור טובים לעסקה המוצעת ומניית כל היתרונות הגלומים בה.
אלא שעוד לפני השלמת עסקת מיילין ע"י חברת טבע, אי הכדאיות שלה בולטת על פניה ולמזלה של חברת טבע יש לה זכות על פי נוסח ההצעה לסגת מהעסקה וחברת טבע אכן מנצלת זכות זו ונסוגה מן העסקה למורת רוחם של הגורמים הפליליים שתוכניתם להפלת טבע באמצעות רכישה זו לא צלחה.(חברת מיילין ,דרך אגב, הפסידה מאז ועד היום כמחצית משוויה).

עסקה שנייה שנבחרה לצורך "הפלת" טבע – רכישת אקטביס ג'נריקס
אותם גורמים פליליים למדו מכישלון הרכישה של חברת מיילין כי עדיף לרכוש חברה בעסקה רגילה ולא באמצעות רכישה עויינת אשר מאפשרת בקלות נסיגה מהעסקה. וכך בחודש אוגוסט 2016 משלימה חברת טבע עסקה נוספת ומופרכת על פניה של חברת אקטביס ג'נריקס (אלרגן) תמורת לא פחות מ-40.5 מיליארד דולר אשר משלישה חברת טבע במזומן ובמניות לידי חברת אקטביס ג'נריקס.

כל שנותר עכשיו לאותם גורמים פליליים הוא להמתין בסבלנות לנפילת חברת טבע כדי לקצור את תשואת הענק המובטחת. אלא שגורמים אלו לא אוהבים לשבת בחוסר מעש ומשתדלים, בקטנה, לסייע למהלך הנפילה על ידי "תפירה" או "חשיפה" של פעולות שוחד של אנשי החברה לרופאים ברומניה לצורך קידום המכירות.

אפשרות לחברת טבע לסגת מעסקת רכישת אקטביס ג'נריקס
והנה מתברר על פי מידע ממקורותינו, כי אלת המזל נקראת שוב בדרכה של חברת טבע ומאפשרת לה לסגת מן העסקה וזאת בשל אילוצים ודרישות אשר העמידו הרשויות להגבלים עסקיים בארה"ב ובאירופה לחברת טבע כתנאי לעסקה. ואולם הפעם אותם גורמים פליליים לא מאפשרים להנהלת החברה לממש את הזכות לסגת מהעסקה וכך יוצאת העסקה אל הפועל כאשר מיודעינו בתוך כשנה כבר סופרים את המיליארדים בחשבונותיהם.

דרושה חקירת משטרה והרשות לניירות ערך

אנו מצפים לחקירת משטרה והרשות לניירות ערך על מנת לבחון את מהלך הפלתה המכוונת של החברה ואולי גם שיפוי החברה מתוך הון העתק ששלשלו אותם גורמים פליליים לכיסם באמצעות הפלת החברה. המלצתנו הצנועה כאן לרשויות: לכו בעקבות הכסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה