הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

28.3.2017

השופטת אסתר חיות התפטרה מתפקידה כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית


המפכ"ל גרר רגליים בחקירת הונאת הבחירות ועורר את חמתה של היו"ר
השופטת אסתר חיות התפטרה מתפקידה כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית. את מקומה תפש שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר אשר הינו ידוע כמקורב לראש הממשלה. התפטרותה של השופטת חיות התרחשה לאחר מספר פניות שלה למפכ"ל אשר בו דרשה לסיים את חקירת זיופי בחירות 2015 ואולם לא זכתה לשיתוף פעולה מצידו של המפכ"ל. (מצורף הקישור לוועדת הבחירות המעודכנת)





חיות מונתה אחרי בחירות 2015 והחליפה בתפקיד את השופט ס. ג'ובראן
בהתאם לסעיף 17(א) לחוק הבחירות לכנסת, יו"ר ועדת הבחירות הינו שופט בית המשפט העליון אשר נבחר לתפקידו על ידי השופטים על פי בקשת יושב ראש הכנסת ולא יאוחר מהיום ה-60 מיום כינונה של הכנסת. כך היה עם השופטת אסתר חיות אשר נבחרה לתפקידה על ידי שופטי בית המשפט העליון, לאחר הבחירות לכנסת העשרים(2015) והחליפה בתפקיד זה את השופט ס. ג'ובראן אשר מונה לאחר בחירות 2013 ושימש כיו"ר ועדת הבחירות במהלך בחירות 2015 .

תפקיד היו"ר מתפנה במקרה של פטירה, התפטרות או נבצרות
בהתאם לסעיף 17 (ב) לחוק הבחירות לכנסת בשלושה מקרים מפנה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית את תפקידו. אם הוא נפטר, אם הוא מתפטר או אם נשיא בית המשפט העליון קבע כי נבצר ממנו באורח קבע למלא את תפקידו. במקרה הנדון, הודיעה כב' השופטת א. חיות לנשיאת בית המשפט העליון וליו"ר הכנסת על התפטרותה מתפקידה.

משמעות ההתפטרות והסירוב לשמש בתפקיד בבחירות הבאות- אי אמון של יו"ר ועדת הבחירות בהליך בחירות 2015 ובבחירות העתידות לבוא
משמעות ההתפטרות של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית וסירובה לשמש כיו"ר ועדת הבחירות בעת הבחירות הבאות, נוכח אי השלמת חקירת הזיופים וההונאות של בחירות 2015 על ידי משטרת ישראל, הינה הבעת אי אמון בהליך הבחירות אשר התקיים במרץ 2015 וזאת לאחר שמבקר המדינה בדוח חמור ביותר קבע כי היו זיופים וכשלים חמורים ביותר ופגיעה בטוהר הבחירות. 

מדינת ישראל חדלה להיות דמוקרטיה- הלכה למעשה

על פניו נראה כי עם התפטרות זו חדלה למעשה מדינת ישראל להיות שייכת למשפחת המדינות הדמוקרטיות.

5 תגובות:

  1. מדינת ישראל מעולם לא היתה דמוקרטיה. אפילו לא ליום אחד. מהקמת המדינה עד היום הם מצביעים להמשיך את מצב החירום מה שמבטל לגמרי את הדמוקטיה. השקר של הדמוקרטיה מופץ בכל מקום אבל אינו קיים ומעולם לא היה קיים במדינת היהודים הגנבים.

    השבמחק
  2. נחזה , בזהירות המתבקשת ובאיפוק המתחייב , כי התפטרותה קשורה לסירובה של איילת שקד לאשר את מינויה כנשיאה הבאה במקומה של הנשיאה היוצאת נאור. יחד עם זאת, נחזה כי המשטרה אכן מסרבת לחקור את החשד לזיופי הבחירות לכנסת. מן הראוי היה שהשופטת חיות היתה מודיעה על החלטתה יצאת הדופן במסיבת עיתונאים גדולה עליה תינתן הודעה מוקדמת לכל אמצעי התקשורת בישראל ובעולם. על פי זכרוני מאז קום המדינה לא התפטר אף לא שופט אחד מתפקידו כיו"ר וועדת הבחירות המרכזית. ולשכת עורכי הדין שותקת כי עו"ד אפרים נאבה(נווה) פועל בשירותה של איילת שקד. גם לשכת עורכי הדין בתקופה זו היא סוס מת מבחינה ציבורית חוקיתית ופרלמנטרית. עיסוקיה הם בתככים פוליטיים ולא בתקינות המערכת המשפטית.

    השבמחק
  3. השופטת אסתר חיות משמשת שמשה כשופטת בביהמ"ש העליון לפחות מ-2012 והיא תרמה לבחירת שמור סף שישרת את נתניהו.

    השבמחק
  4. שלטון המאפיה שולט אפילו בפייסבוק - רוצים הוכחה
    תנסו להדביק קישור מהבלוג של עורך הדין דוד לוי - ארץ נעדרת

    השבמחק