הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

14.2.2016

דאעש סכנה קיומית לעולם- והעולם מצידו "שקוע" בתפקיד הקורבן במשחק של רולטה רוסית.


האם אנו עלולים להתעורר ביום בהיר אחד, באחת השנים הקרובות ולשמוע בחדשות שעיר מסוימת או מחוז מסוים, על כל תושביו הושמדו על ידי דאעש בנשק גרעיני?

לדעתנו, כפי שהעניינים מתנהלים כיום תסריט כזה יהיה הרבה פחות מפתיע מאשר היה האירוע של הפלת מגדלי התיאומים על ידי ארגון הטרור אל- קעידה.
הסכנה הקיומית לשלום העולם מארגון דאעש נובעת ממספר סיבות. ראשית, האג'נדה של הארגון הינה השתלטות הממלכה האסלאמית על העולם.(האם זה מזכיר לנו את שאיפת הנאצים במאה הקודמת להשתלטות על העולם?).

שנית, ארגון זה לא בוחל בשום אמצעי ועריפת הראשים על ידו הינה רק דוגמית ולצורך המחשה (האם זה מזכיר לנו את השיטות של הפתרון הסופי ואני מתנצל מראש על הפגיעה ברגשות אנשים על ידי העלאת דוגמאות קשות אלו מהעבר?). שלישית השגת נשק גרעיני על ידי ארגוני טרור היא אפשרית היום בשוק החופשי כפי שיוסבר להלן ובמיוחד כאשר מדינה המבודדת מחבר העמים כמו צפון קוריאה הופכת אט אט לספקית אמל"ח גרעיני אולטימטיבי.

והגורם האחרון, ואשר אינו חביב כלל, הוא העובדה שהעולם לא בדיוק ער לסכנות אלו, ולכן מדינה כמו תורכיה כיום מרשה לעצמה לרכוש מארגון דאעש נפט במיליארדי דולרים, כדי ליהנות ממחיר נמוך, וזאת על אף שהיא עצמה מהווה אחת המטרות הראשונות להתפשטות השאיפות הדאעשיות (האם הדבר מזכיר לנו את הסכם ריבנטרופ מולטוב אשר הרוסים חשבו, לפני מלחמת העולם השנייה, שהוא נותן להם תעודת ביטוח מפני השאיפות הנאציות).

הסופר והעיתונאי ויליאם לנגווישה אשר זכה בפרס יוליסס על ספרו "אדמת אמריקה" אשר עסק באסון התאומים, בספרו "הבאזר האטומי- ההתחמשות הגרעינית של המדינות העניות" סוקר את יכולתם של ארגוני טרור להגיע ליכולת של הפעלת נשק גרעיני.

בהקדמה לספר שיצא בעברית בהוצאת "מטר", כותב אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר כי כאשר ג'ורג' טנט- מנהל סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית בשנים 1997-2004 העניק תדרוך לנשיא בוש ולסגן הנשיא צ'ייני, הוא נשאל ע"י סגן הנשיא האם יש לאל קעידה יכולת גרעינית הוא ענה "הערכה המסורתית אומרת שאין להם יכולת כזאת אבל אין ביכולתי להבטיח שהאמצעי אינו בידם".
לצורך השלמת התמונה אנו כאן נטען, כי ככול שמדינות חבר העמים יבודדו וינדו יותר את צפון קוריאה (במקום להתאמץ ולקרבה אל חבר העמים) כך גדלים הסיכויים שמדינה זו תהפוך לספקית נשק גרעיני לארגון כמו דאעש, בבחינת מצא מין את מינו, והאויב שלך הוא האויב שלי.

זאת ועוד, כפי שציין טנט, אכן איננו יודעים האם יש בידי דאעש כבר היום יכולת גרעינית, אבל ההיגיון אומר שגם יש להם יכולת כזו הרי שהיא תופעל רק במועד שבו הארגון יהיה מבוסס הן מבחינה כלכלית והן מבחינה קרקעית, כאשר כיום הוא שוקד במרץ על התפתחות בשני התחומים.


אשר על כן, לעניות דעתנו, הגיע העת שאומות העולם הנאור תתעוררנה, ותפעלנה בנחרצות לאסור בתכלית האיסור בצוע עסקות כלשהן של מדינות או גופים עם דאעש, דהיינו חרם כלכלי מוחלט. ובנוסף לפעול ללא דחוי להשבת צפון קוריאה אל חבר המדינות שכן אין מדובר בעניין של מדיניות אלא בצורך קיומי והישרדותי של העולם החופשי, אשר עדיף שיעשה לפני האסון ולא אחריו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה