הוראה לבטל את שדור
"המקור" בערוץ 10 על "מסמך יצחקי"
בימים האחרונים
הציבור הישראלי עד לאירועים המאפיינים דיקטטורות
אפלות כצפון קוריאה.
כך היה לפני שבוע כאשר בערוץ 10 הוכן תחקיר
על "מסמך
יצחקי" אשר היה אמור לחשוף את מזמין המסמך וזה אשר
עשה בו שימוש- ראש
הממשלה. בשבוע האחרון פרסם הערוץ כשלושים
פרומואים על כתבת
התחקיר אשר אמורה הייתה להיות משודרת
ביום שלישי
(05/07/2016) אלא שידו הנעלמה של ראש הממשלה
נתנה למינוי החדש שלו
(סדן) בערוץ 10 הוראה להימנע מפרסום התחקיר
וההוראה בוצעה בהצלחה
יתרה שכן במקום לשדר תחקיר אודות
ראש הממשלה פורסם
תחקיר אודות חבר מפלגת העבודה לשעבר-
פואד בן אליעזר.
אם לא היה די בכך,
הרי שתחקירנית "המקור" במקרה או שלא במקרה
פוטרה למחרת היום ובא
לציון גואל.
במהלך יולי 2015 מגיש
מבקר המדינה לממשלה את ממצאי הזיופים
והונאות הבחירות בקלפיות.
ואולם כידוע איננו
צריכים לעסוק ב"זוטות" אלא במהלכים המשמעותיים.
למי שאינו שולט במסד
הנתונים נזכיר כי במהלך חודש יולי 2015 סיים
מבקר המדינה את הדוח
שלו על הבחירות לכנסת בו הוא חושף זיופים
חמורים ואי סדרים.(דוח
66ג)
מן הסתם נוכח חומרת
הממצאים הכלולים בו הועבר הדוח הן לוועדת
הבחירות המרכזית אשר
מצידה מינתה וועדות משנה ביום 13/08/2015
לבדיקת הזיופים
והכשלים בבחירות 2015. וכן הועבר הדוח לממשלת
ישראל.
צוות אד הוק לחקיקה לצורך
הגנת ראש הממשלה
מכיוון שכפי שאנו
יודעים היקף הזיופים וההונאות בבחירות 2015
הסתכם במספר גבוה של
מנדטים (כ-8 מנדטים) חשש ראש הממשלה
מסיטואציה של חקירה
פלילית כנגדו ועל כן הוקם צוות פעולה אד-הוק
שהורכב מראש הממשלה,
היועץ המשפטי דאז- יהודה וינשטיין ומזכיר
הממשלה דאז- אביחי
מנדלבליט אשר כידוע משמש כיום כיועץ המשפטי
לממשלה.
מטרת הצוות הייתה
להכין תוכנית פעולה למקרה בו יידרש ראש
הממשלה להליך של
חקירה כנגדו בגין הונאת הבחירות ורחמנא ליצלן,
ולא עלינו, למקרה של
הגשת כתב אישום כנגד. ואכן הפתרון נמצא
בדרך
של חקיקה.
ראש הממשלה אשר מפסיק
לשמש ככזה ממשיך להיות חבר כנסת
מכיוון שמספר שנים
דובר במסדרונות הכנסת על שיפור שנדרש "לחוק
הנורבגי" בדרך
של מתן אפשרות לשר המתפטר לחזור ולהיות חבר
כנסת וזאת אם הוא מפסיק להיות שר, הרי שהצוות
בפעילות
"אקספרס"
שקד יום ולילה על תיקון לחוק יסוד הממשלה והחוקים
הקשורים אליו וכאשר
סעיף 2 לתיקון לחוק יסוד הממשלה קבע את
ההוראה (42(ג) (א) ולפיה
ראש הממשלה אינו רשאי להפסיק את חברותו
בכנסת כמו כל חבר
כנסת אחר.
אפשרות לראש הממשלה
הנבצר או המתפטר לחזור ולקבל מינוי מהנשיא
כמובן שהסעיף נועד
לאפשר לראש הממשלה להמשיך ולהיות חבר
כנסת למקרה שייחקר
בקשר להונאת הבחירות. ואולם בכך לא ראה ראש
הממשלה די ואף חשש
שמא בית המשפט או לחץ ציבורי יכפו עליו להתפטר
מן הכנסת, ועל כן
נקבע עבורו סעיף נוסף (30 א) ולפיו אם הוטל על אדם
על ידי הנשיא להרכיב
ממשלה והוא היה קודם לכן חבר כנסת כי אז הוא
ישוב להיות חבר כנסת.
מן הסתם הסעיף לקח אפשרות לתקופת נבצרות
בגין חקירה או אפילו פסק
זמן לכתב אישום וסיום ההליכים המשפטיים
אשר לאחריו יחזור ראש
הממשלה להרכיב את הממשלה לפי סעיף 29(ב)
לחוק יסוד הממשלה.
חקיקה אקספרס אד הוק
לטובת נתניהו
כל ההליך המשפטי
הסבוך הזה של הכנת הצעת חוק וקבלת החוק בוצע
תוך ימים ספורים. הצעת החוק פורסמה ביום
20/07/2015 והחוק נתקבל
בקריאה שלישית ביום
30/07/2015. כלל לא משנה כי בדברי הסבר להצעת
חוק קודמת בעניין "חוק
יסוד הממשלה" קבעה בכנסת ביום 02/11/1998
כי "מומחים
סבורים שאין להכניס שינויים חלקיים במבנה המשטר הדמוקרטי
במדינת ישראל בלי
דיון ממצה". שהרי כדי לרצות את "השליט" אפילו
מטאטא יורד.
הסתרת החקירה מהציבור
במשך כשנה וביום חקירת סרק
אלא שבכול אלו לא היה
די, ומכיוון שממצאים חמורים על הונאת
הבחירות
נמצאו הן על ידי
וועדת הבחירות ואף על ידי משטרת ישראל אשר נאלצה-
נדרשה, לחקור בנושא
על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כאילו כפו עליו
הר כגיגית. הרי
שהמשימה עכשיו הייתה להסתיר את קיום החקירה כנגד
ראש הממשלה בגין הונאת הבחירות, במיוחד נוכח
העובדה שכבר החלו
להתרוצץ שמועות על
החקירה בציבור, ומכאן ועל מנת להסיט את האש
מחקירת הונאת הבחירות
שאין שני לה בחומרתה, יזם ראש הממשלה
באמצעות חבריו חקירה
חדשה כנגד עצמו בגין תרומה אסורה כביכול
משנת 2009 כאשר ברור
כי מדובר בחקירת סרק. זאת ועוד, ברור
לכל בר בי רב כי
מכיוון שמדובר בעבירה מתקופת היות ראש הממשלה
בתפקידו הרי שלא ניתן יהיה לפתוח כנגדו בחקירה, כלשון
סעיף 17 (ב)
לחוק יסוד הממשלה
הקובע:
"(ב) לא תיפתח חקירה פלילית נגד מי שכיהן כראש הממשלה,
בשל
חשד לביצוע עבירה שנעברה בעת כהונתו או בשנה לאחר שחדל
לכהן,
אלא בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה". ואף לא יהיה ניתן
באותו אופן להגיש כתב
אישום כנגד ראש הממשלה.(סעיף 17 (ג)).
מדינת ישראל פועלת
כבזויה שבמדינות
באופן האמור, ועם
תרגיל ההסחה המוצלח על חקירה גדולה וחדשה,
הצליח ראש הממשלה
וציוותו להסתיר מן הציבור את קיום החקירה
החמורה של הונאת
הבחירות, את העובדה כי כשנה ויותר
הוא משמש כראש ממשלה
בלא שקיבל מנדט מן העם להיות ולשמש
כראש ממשלה.
אנו סבורים, כי מן
הראוי במדינת חוק להימנע מהסתרה מהציבור
תקופה כה ארוכה (כשנה), של חקירה מהותית על
הונאת הבחירות
ו"גניבת
השלטון" שכן הסתרה זו פוגעת באושיות הדמוקרטיה
והופכת את מדינת
ישראל "לבזויה שבמדינות."