הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

7.5.2019


התכנית של נתניהו: לחזור אל הנשיא ולדרוש 

בחירות חוזרות 

האירועים המסעירים שפקדו את מדינת ישראל בחודש האחרון: בחירות כלליות לכנסת, מערכה צבאית מול החמאס והתחלת מעשה הרכבת הממשלה הותירו את האזרח הישראלי בפני שאלות ותהיות רבות.

שאלות ותהיות לציבור הישראלי לאחר הבחירות
האם הבחירות היו כשרות למרות הזיופים הרבים שהתגלו בתוצאות של קלפיות רבות? איך קרה שהגענו לעימות עם החמאס בנושא העברה כספית למרות שבעצם לא רצינו בעימות כזה ובוודאי שלא בעיתוי הזה? האם אכן נתניהו עומד להרכיב ממשלה וכיצד הדבר אפשרי כאשר ליברמן מצהיר שחוק הגיוס הינו תנאי מוקדם להצטרפותו?

תוצאת תמונה עבור בנימין נתניהו עם הנשיא ריבלין תמונה



האם בכוונת נתניהו להשיב לאשמה ולנהל את ההליך נגדו
שאלות נכבדות אלו, מן הסתם לא לוקחות בחשבון את מאווייו של נתניהו אל מול כתב האישום אשר עתיד להיות מוגש כנגדו ומכאן שנשאלת שאלה נכבדה נוספת והיא האם בכוונת נתניהו להשיב להאשמות כנגדו ולנהל את ההליך או ללכת לעסקה.

הצוואה של וינרוט–עסקת טיעון לאחר זכיה בבחירות וקידום תהליך הסטורי
אם יש אדם שהיה מקורב לנתניהו (ביום ובלילה כפי שהוא תיאר בתכנית עובדה) היה זה עוה"ד יעקב וינרוט ז"ל אשר הכיר וידע היטב את מהווייו הכמוסים והגלויים של בנימין נתניהו ואף הטיב לתארם ממש כצוואה בחייו.
בכתבתו של העיתונאי גידי וייץ מעיתון הארץ מיום 18/10/2018 מתאר העיתונאי את התסריט שצופה ויינרוט לגבי עתידו של נתניהו, לפי התבטאויותיו, כשבוע לפני מותו.לפי תסריט זה מתכוון נתניהו לפרוש מתפקיד ראש הממשלה במסגרת עיסקת טיעון, אבל לא לפני זכיה סוחפת בבחירות ולאחר קידום מהלך היסטורי.

קידום מהלך היסטורי ישפר את סיכויי נתניהו לקבלת חנינה
על פניו, הלוגיקה והתכלית של מהלך כזה הינה כי עסקת טיעון אשר תפגע בשמו הטוב של ראש הממשלה ששימש בתפקידו זה תקופה הארוכה ביותר מבין ראשי הממשלה של מדינת ישראל, תימהל הן בניצחון בבחירות אשר ישקף את אהדת הציבור הרחב כלפיו והן בקידום מהלך היסטורי (שלום בין ישראל לפלשתינאים) אשר יתרום לשיפור תדמיתו הציבורית ויאפיל על הכשלים האישיים הכרוכים בהודאה בעבירות פליליות חמורות במסגרת עסקת הטיעון.
למי שמחפש אף מניע פחות מופשט משיפור התדמית הציבורית, הרי שבמקרה של קידום מהלך היסטורי של שלום עם הפלשתינאים, הרי שיש סיכוי טוב שמהלך כזה יאפשר בסבירות גבוהה קבלת חנינה מנשיא המדינה לגבי העונש שיוטל על נתניהו במסגרת עסקת הטיעון.

עונש בעסקת טיעון עם נתניהו של פחות משנתיים אינו עומד בעקרון השיוויון
למי שעדיין שוגה באשליות לגבי האפשרות של הרשעת נתניהו בעסקת טיעון וללא עונש של מאסר, הרי שנאמר כי הדבר אינו אפשרי מבחינה משפטית. בשעה שאולמרט נכנס לכלא למשך 18 חודש על שוחד של 50,000 דולר הרי לא ייתכן שהודאה של נתניהו בקבלה/ הענקה של שוחד של מיליארד ₪ לאלוביץ ובנוסף גם הודאה בעבירות נוספות יגררו עונש מופחת מ-18 חודש מאסר. על פניו נוכח השוני המהותי בין שני התיקים נראה כי העונש המינימלי אשר יכול להתקבל משפטית במסגרת עסקת טיעון הינו עונש של שנתיים מאסר אחרת שיטת המשפט הישראלי תאלץ להודות בפרהסייה בעיקרון של אי שוויון של האזרחים בפני החוק, דבר שאינו אפשרי.

הפרקליטות נערכת למהלך של עסקת טיעון עם נתניהו
עד כמה מקובל המהלך של עסקת טיעון עם נתניהו על הפרקליטות וזאת לאחר הבחירות לכנסת, את זאת ניתן היה ללמוד מהצהרות הפרקליטות לאחר הבחירות אשר בישרו כי הפרקליטות נערכת לאפשרות שנתניהו יסכים לעסקת טיעון מוקדמת.

עסקת טעון עם נתניהו כשלעצמה אינה מבטאת את חומרת הבעיה הנובעת מההגמוניה של הפשע המאורגן על מוסדות השלטון בישראל
זהו התסריט אשר לכאורה משקף את מאזן הכוחות והאינטרסים האישיים והמשפטיים בזירה הפוליטית הישראלית ואולם לדאבון הלב הוא מתעלם מהבעיה העיקרית והמשמעותית ביותר של מדינת ישראל בימים אלו. בעיה זו במינוח ה"עדין" ביותר שלה הינה העברת הריבונות במדינה לטובת גורמי פשיעה אשר חברו לגורמי שלטון כפי שניסח זאת ראש אגף מודיעין וחקירות של המשטרה ערב פרישתו מהמשטרה כאשר אמר  "ישנם ניצנים מסוכנים של שילוב אינטרסים של בכירי ארגוני פשיעה עם גורמי ממשל במדינת ישראל".
 ואולם מה שהוגדר על ידי ניצב מני יצחקי בדצמבר 2017 כ"ניצנים מסוכנים" של שילוב אינטרסים של בכירי פשע עם גורמי ממשל התברר בחקירת יו"ר הקואליציה-דוד ביטן, בחקירת השר חיים כץ, בחקירת סגן השר ליצמן ובחקירות ראש הממשלה כשדה פורח של פשע מאורגן.

התקשורת הישראלית מידרה עצמה ממחקר מעמיק של הפשיעה המאורגנת
לדאבון הלב עקב השתלטות מושחתת של השלטון על אמצעי התקשורת הישראלים, מעולם לא זכה הפשע המאורגן הישראלי אשר קנה לו אחיזה בצמרת השלטון לבירור מעמיק. אנחנו, כדי ללבן סוגייה זו פנינו לספרות המחקר העולמית שדנה לעומק בנושא חמור וחשוב זה. כך למשל קראנו את ספרו המאלף של ד"ר מישה גלני- החוקר האנגלי של הפשיעה המאורגנת העולמית בספרו "מאקמאפיה".(הספר מומלץ בחום)

ד"ר מישה גלני בספרו "מקמאפיה" סוקר באריכות את המאפיה הישראלית
פרק נכבד וארוך מקדיש המחבר להתפתחות הפשיעה המאורגנת במדינת ישראל. והגם שבספרו, אשר יצא לאור בשנת 2009, סוקר המחבר את ארבעת תחומי העיסוק המסורתיים של הפשע המאורגן העולמי והישראלי:נשק,סמים ומוצרי אנרגיה, הרי שלתחומים אלו יש להוסיף, עקב חשיפת מעשי השחיתות הרבים בשנים האחרונות, חמישה תחומים נוספים וקרדינלים:שליטה ברשות המיסים, בבתי המשפט, בפרקליטות, במערכת אכיפת החוק ובסייבר.

המאפיה בישראל – "פשע מאורגן מדינתי"
חמשת התחומי העיסוק הנוספים של המאפיה הישראלית הינם כאלו אשר הופכים את הפשע המאורגן הישראלי "לפשע מאורגן מדינתי" וככזה הינם נוטלים מהאזרחים וממוסדות השלטון את הריבונות על הנעשה במדינה ומעבירים אותה לידי הפשע המאורגן המדינתי.

חשיפת פשעי המאפיה בתחום היהלומים והסמים
אמנם יש לציין בסיפוק כי לגבי ארבע תחומי העיסוק המסורתיים הראשונים של הפשע המאורגן הישראלי, נחשפה לאחרונה תעשייה של עשרים שנה של הברחת יהלומים לארץ על ידי חברה בבעלות הטייקון לב לבייב ואשר בעקבות חשיפה זו נמנע הנ"ל לשוב לארץ. בתחום הסחר בסמים נחשפה רכבת אווירית של הברחת סמים שנוהלה במשך שנים על ידי בעלי תפקיד בחברת אל על כמו גם רשת הפצת הסמים טלגראס.

המאפיה הישראלית לפי שעה הינה הריבון במדינת ישראל 
תעשיית הנשק הלא חוקי והשוחד בעסקת מתווה הגז טרם נחשפו כמו גם חמשת תחומי העיסוק הנוספים והחמורים של הפשיעה המאורגנת הישראלית שציינו:שליטה ברשות המיסים, בבתי המשפט,בפרקליטות, במערכת אכיפת החוק ובסייבר טרם נחשפו.

המאפיה הישראלית היא שקובעת את תוצאות הבחירות לכנסת ובפריימריז
עד כמה השפעת השליטה של הפשיעה המאורגנת ברשויות המדינה יש בה לפגוע בריבונות האזרחים במדינת ישראל תעיד העובדה כי תוצאות הבחירות הן בפריימריז של המפלגות (העבודה הליכוד ומרץ) והן תוצאות הבחירות הכלליות לכנסת (בשנת 2015 ובשנת 2019) נשלטו ונקבעו על ידי המאפיה השלטונית מבלי ששומרי הסף נקפו אצבע בעניין.

הסכמה בין ראש השב"כ לראש הממשלה-עסקת טעון והליכה לבחירות חדשות
עד כמה שאנחנו מעודכנים ממקורותינו המהימנים נוכל לדווח כי עקב הסכמה עקרונית בין השב"כ לראש הממשלה על מתווה לעסקת טיעון סוכם שנוכח העובדה שתוצאות הבחירות אחרונות נקבעו על ידי המאפיה השלטונית הרי שראש הממשלה יפעל בתום המועד שהוקצב ושיוקצב לו להרכבת ממשלה(28 יום+14 יום) להחזרת המנדט לנשיא המדינה וזאת ללא הרכבת ממשלה ועל מנת שהנשיא בהתאם לסעיף 9(א) לחוק יסוד הממשלה יודיע ליו"ר הכנסת כי אינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה ובמקרה כאמור יתקיימו בחירות חוזרות לאחר 90 יום ובהתאם לסעיף 11(ב) לחוק יסוד הממשלה.

מטרת השב"כ – הבטחת תקינות הבחירות החדשות וכיפוף המאפיה השלטונית
פרק הזמן הנוסף של שלושה חודשים יאפשר לשב"כ להיערך להגנה באופן יעיל על הליך הבחירות לכנסת (להבדיל מהבחירות האחרונות לגביהן הודיע השב"כ פוזיטיבית כי תהיה התערבות חיצונית), בנוסף בתקופת ביניים זו יוגשו כתבי אישום כנגד חה"כ ביטן, דרעי וכץ ובמקביל ייעשה מאמץ למהלך של "שובר שיוויון" בין רשויות החוק למאפיה השלטונית וזאת כדי להחזיר למדינה את השליטה ברשויות אכיפת החוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה