הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

10.5.2018

מדוע באמת ביטל טרמפ את הסכם הגרעין עם אירן?



האם טרמפ ביטל את הסכם הגרעין עם אירן בשל "חורים בהסכם"
האם אכן ביטול ההסכם עם אירן על ידי נשיא ארה"ב בוצע בשל "חורים בהסכם" המהווים פתח לאפשרות של פיתוח נשק גרעיני על ידי אירן. התשובה לכך, לטעמנו, היא לאו מוחלט. אסור לשכוח כי אירן לא הפרה את התחייבויותיה על פי ההסכם הגרעין ומכאן שעל פניו הובטחו לעולם 10 שנות שקט מפיתוח הגרעין האירני.

הסיבה לביטול הסכם הגרעין- אחריות משמרות המהפכה לפיגוע בווגאס
מדוע אם כן פעל טרמפ בנחרצות כה גדולה לביטול הסכם הגרעין, במיוחד על רקע היותו איש עסקים אשר יודע כי "הסכמים יש לכבד"? ובכן הסיבה לביטול ההסכם עם אירן הינה כפי הנראה הפיגוע בלאס ווגאס אשר בוצע בחודש אוקטובר 2017 ואשר הגורם אשר כנראה עמד מאחוריו היו "משמרות המהפכה" האירנים.


הפיגוע בווגאס מורכב ודרש תכנון מדויק ואינו מעשה של מפגע בודד
לכאורה, עלתה ההשערה כי מדובר במפגע בודד - מבצע הטבח-סטיבן פאדוק, שיתכן והיה לוקה בנפשו ואולם תת אלוף עודד טירה, קצין תותחנים ראשי לשעבר, תהה בצדק הכיצד יכול אדם לוקה בנפשו להוציא לפועל מבצע מורכב ומסובך כזה, ולייצר כוח אש של כ-3,000 כדורים בתוך דקות. מבצע כגון זה מחייב תכנון מדויק ואינו יכול להיות פעולה של אדם אחד. בצדק שאל טירה- מה מנסים האמריקאים להסתיר לגבי מבצעי הפיגוע?

התוכנית של המפגעים בווגאס –פיצוץ מכלי הדלק ו-20,000 הרוגים
כדי להעלות סברות הגיוניות לגבי זהות המבצע עלינו להבין מה היה היקף הפיגוע שאותו תכננו מבצעיו להוציא לפועל. מדובר היה בכוונה לפוצץ את מכליי הנפט הענקיים שהיו מוצבים ליד אירוע הפסטיבל שהתנהל בסמוך תחת כיפת השמיים. קליעי הכדורים אכן פגעו במכלים אך למרבה המזל לא חדרו אליהם. אם הכדורים היו חודרים למכלים כי אז יש להניח שכל המשתתפים בפסטיבל – 20,000 איש שהיו תחת כיפת השמיים ובצמידות למכלים, היו נהרגים.

טרמפ והרשויות הפדרליות העדיפו לשמור בסוד על היקף הפיגוע שתוכנן
רק לשם השוואה אם באסון התאומים נהרגו 3,000 איש הרי שאם מכלי הדלק היו נפגעים כמתוכנן, הרי שהיה מדובר בפיגוע שהינו פי שש מהיקף הפיגוע של מגדלי התאומים. כפי הנראה, טרמפ והרשויות הפדרליות האמריקאיות העדיפו שלא לחשוף את המזימה ואת מבצעיה וזאת על מנת שלא לפגוע בהכנסות עיר ההימורים והתיירות הגדולה בעולם. הגם שמיד לאחר הפיגוע פרסם טרמפ שורה של סנקציות כלפי משמרות המהפכה.

החל מקיץ 2017 משמרות המפכה הם אלו שמובילים את הטרור העולמי
ואולם, אם נעקוב אחרי ההתפתחויות בהגמוניה העולמית של הקבוצות המובילות את הטרור העולמי, נגלה כי באוקטובר 2017 דאעש כבר כמעט ולא היה קיים. המאבק לחיסולו הסופי של דאעש החל ביוני 2016 ובאוקטבר 2017 הוא כבר לא היה גוף שיכול היה במשך מספר חודשים לתכנן, ולהפיק אירוע טרור בסדר גודל כזה. רוב הפרשנים כבר בקיץ 2016 דיברו על היום שאחרי דאעש ואף סימנו רובם ככולם את משמרות המהפכה ואת חיזבאללה כמובילי הטרור העולמי.

קאסם סולימני המוציא לפועל של שרשרת של מעשי טבח ברחבי העולם
התפתחות נוספת שהתרחשה כבר ב-2014 והכשירה את נטילת השרביט ההנהגה של הטרור העולמי הייתה הצטרפותו של מהאדי אל-מוהנדיס (בעבר מראשי ארגון הטרור "באדר") כיועצו של קאסם סולימני- ממפקדיה הבכירים של משמרות המהפכה אשר מופקד היה על הגזרה העולמית של הטרור. קאסם סולימני כזכור היה אחראי לשורה ארוכה של מעשי טבח ברחבי העולם בין היתר היה אחראי לפיגועי תופת בבנקוק, ניו-דלהי ותאילנד, וכן לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה ב-94′, שבמהלכו נהרגו 85 בני אדם.

מתיחות בין סולימני לרוחני וגישה מילטנטית ועצמאית של סולימני
זאת ועוד, במחקר שנערך ביולי 2017 על ידי המכון למחקרי ביטחון לאומי שלנו ציינו חוקרי המכון, סימה שיין ורז צימט, כי בקיץ 2017 נוצרה מתיחות משמעותית בין הנשיא רוחני לבין משמרות המהפכה אשר נקטו בקו מילטנטי וקשוח שפגע בתדמית שוחרת השלום שהוביל רוחני עובר להסכם הגרעין.

צודק טרמפ בגישתו שלא להעניק מיליארדים לאומות המשגרות טרוריסטים
לסיכום, דיי ברור כי מגמתו של הנשיא האמריקאי הייתה נחרצת. אנחנו לא נותנים מיליארדים לאומות שמשגרות טרוריסטים כדי לבצע מגה פיגועים בארצנו. לגישה זו אנו נוטים להסכים.

שקיפות ודמוקרטיה וחשיפת האמת לציבור מביאה לתקון כשלי השלטון
החלק השגוי לטעמנו, בהתנהלותו של הנשיא טרמפ, היה טמון בגישה של העדר השקיפות והעלמת המידע הנכון מהציבור לאחר הפיגוע. לנו נראה כי הגישה של שקיפות ודמוקרטיה מאפשרת, בדרך כלל באמצעות העיתונות, שיח פורה בין האזרחים והתקשורת לבין השלטון אשר תכליתו היא תיקון טעויות וגם היה מאפשר הפעלת לחצים על מדינות העולם לעמוד לצד הדרישה הלגיטימית מאירן האומרת כי חתימה על הסכם הגרעין אין פרושה מתן הרשאה לאירן לתמוך בטרור עולמי ובעידוד מלחמות אזוריות כמו באזורנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה