הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

24.10.2017

מה יהיה ביום שאחרי לכתו של בנימין נתניהו? האם מדינת ישראל תחדל להיות מדינה מושחתת?


הפוסט של הקוראים
חברים, את הפוסט הזה ואת התשובה לשאלה שבכותרת אתם הולכים לכתוב. הבלוג ארץ נעדרת לחשיפת השחיתות השלטונית עלה לאוויר ביום 17/04/2014. באותה עת המושג שחיתות שלטונית כלל לא היה על סדר היום הציבורי של החברה הישראלית. היחידים שנשאו אז את נס המלחמה בשחיתות היו חושפי השחיתות ברשות המיסים רפי רותם ושוקי משעול.

בשנים 2016 -2017 השחיתות השלטונית הנושא המרכזי על סדר היום
והנה בשנים 2016 ו-2017 הפכה השחיתות השלטונית להיות הנושא החשוב ביותר על סדר היום הציבורי וכפי שתיאר אותה במדויק, כב' נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שדרך אגב הינו מבין קוראינו הנאמנים, בנאומו במושב הפתיחה של הכנסת.



הנשיא ריבלין: השחיתות השלטונית הינה "הפיכה" כנגד שלטון החוק
הנשיא ריבלין, תיאר את "השחיתות השלטונית" כלא פחות מאשר "הפיכה" כנגד שלטון החוק. אל מול הניסיון המתמשך להחליש את שומרי הסף ולהלך אימים על בית המשפט, אמר הנשיא, נמצאת דמוקרטיה ישראלית כשהיא חלשה ו"מתחננת על חייה". נדמה כי תיאור הולם יותר מזה לקריסתו של שלטון החוק ולאובדן דרכה של הדמוקרטיה הישראלית לא יכול היה להיות.

מה צריך לקרות כדי שישראל תפסיק להיות מדינה מושחתת?
ואולם, השאלה אשר אנו מצפים מקוראינו להשיב עליה היא: "האם ביום שלאחר לכתו של בנימין נתניהו תחדל מדינת ישראל להיות מדינה מושחתת? ואם התשובה לכך הינה שלילית, מה אם כן צריך לקרות היום כדי שמדינת ישראל תחדל להיות מדינה מושחתת?"

התשובות חייבות להיות אנליטיות ולהתעלם מאילוצים פוליטיים
על מנת שתשובות הקוראים יהיו מדויקות ואנליטיות אנו נבקשכם להתעלם בתשובותיכם מאילוצים פוליטיים וממגבלות מעשיות למימוש ההמלצות המוצעות שכן, טיבם של אילוצים פוליטיים ומגבלות שהם משבשים את קו החשיבה האנליטי ועל כן מונעים הגעה לפתרון המתבקש.

"כוחה" של חוכמת ההמונים
באשר ליכולת של "חוכמת ההמונים" לייצר את התשובה המצרפית הנכונה לשאלה המועלית, הרי שהזכרנו כאן בעבר את הניסוי שערך הישראלי –ליאור צורף להעריך בעזרת קהל של 2,000 איש, בהרצאה שהעביר בוועידה השנתית של "טד" בשנת 2012 בקליפורניה, את משקלו של שור אשר הועלה על הבמה. כמובן שמשקל השור (814 ק"ג) נשמר בסוד מהקהל העירוני שהיה באולם וכל צופה התבקש לרשום את הערכתו למשקל השור והנה הפלא ופלא הממוצע המתמטי של כל התשובות היה 812.5 ק"ג, דהיינו 1.5 ק"ג בלבד פחות ממשקלו האמתי של השור.

המאבק על איכות חיינו במדינה ועל שרידותו של החלום הציוני

לפיכך חברים, אנו מצפים להתחיל ולקרוא את חוות דעתכם והמלצותיכם בתשובה לשאלה החשובה שלעיל אשר מן הסתם יש לה השלכה הן על איכות חיינו במדינה והן על הגשמתו ושרידותו של החלום הציוני בחבל ארץ זה.

11 תגובות:

  1. קודם כל תודה על הפוסט החדש.

    כולי תקווה שהעם יתעורר

    השבמחק
  2. חייבים לעשות מעשה אמיץ ולא לשבת בחיבוק ידיים הכנסת ובית הנבחרים הפך לבית זנות ולא להאמין איזה חוקים מושחתים שמתאימים לפושעים מבית הסוהר שמציעים אותם ובטח לא לחוקים במדינה שמכבדת את עצמה הם ממציאים כל יום חוקים מושחתים לא ישרים ולא הגיוניים כלל חייבים להעיף את כולם החוצה ולהקים כנסת חדשה עם אנשים שיעמדו בסטנדרטים אנושיים במבחנים בסיסיים ומבחני פסיכולוגיה אשר ייראו עד כמה הם ראויים לנהל את המדינה שלנו אחרת ? אנחנו והמדינה בבעיה רצינית מאוד נכון הנשיא ריבלין?

    השבמחק
  3. ברור שעדין תיהיה...תפקידנו עוד לא תם וצריך להמשיך להיות עם אצבע על ההדק...

    השבמחק
  4. נתניהו לא לבד בשחיתות,רבים המושחתים בתוך המערכת ובאמצעים מתוחכמים כולל סייבר.רבים האנשים שעדיין לא נתפסו ולא יוותרו על טובות הנאה של כסף ,כוח ,חיים קלים וכו .הסייבר מאפשר שחיתות מרחוק ודורשת אנשי סייבר טובים וישרים שילחמו בעברייני הסייבר. הפשיעה הקיימת היא כלכלית ושליטה על השלטון ורבים לוקחים בה חלק וכבר שנים רבות .המשטרה צריכה לתת מעמד שלעד מדינה לרבים כדי שיחשפו רבים מן העבריינים כדי שנוכל לנקות את המדינה מהעבריינים ולייצר אמצעים למנוע עבריינות שלטונית/כלכלית

    השבמחק
  5. נתניהו לא לבד בשחיתות,רבים המושחתים בתוך המערכת ובאמצעים מתוחכמים כולל סייבר.רבים האנשים שעדיין לא נתפסו ולא יוותרו על טובות הנאה של כסף ,כוח ,חיים קלים וכו .הסייבר מאפשר שחיתות מרחוק ודורשת אנשי סייבר טובים וישרים שילחמו בעברייני הסייבר. הפשיעה הקיימת היא כלכלית ושליטה על השלטון ורבים לוקחים בה חלק וכבר שנים רבות .המשטרה צריכה לתת מעמד שלעד מדינה לרבים כדי שיחשפו רבים מן העבריינים כדי שנוכל לנקות את המדינה מהעבריינים ולייצר אמצעים למנוע עבריינות שלטונית/כלכלית

    השבמחק
  6. להחיל, על פי חוק, את העיקרון של צמידות בין סמכות לאחריות על כל עובדי המדינה וגם על נבחרי הציבור כך שניתן יהיה להעמיד לדין עובד או נבחר ציבור על התרשלות במילוי תפקידו, ודאי על פעולה בניגוד לטובת הציבור שלה הוא נשבע אמונים.

    השבמחק
  7. חובה להפריד דת ממדינה
    חובה להפריד ראשויות
    חובה להפריד חברי כנסת מחברי ממשלה ללא אפשרות לכפל תפקידים של חברי ממשלה בועדות כנסת למשל וכן הלאה ולהיפך.
    חוהנ להעמיד את זכות הפרט מעל לזכות המדינה.
    חובה לייצר דחוף חוקה חילונית למדינת ישראל ואזרחיה.

    השבמחק
  8. נתניהו בנה את שלטונו על שתי קבוצות סחטניות - מתנחלים (שרבים מהם התפקדו למרכז הליכוד) וחרדים. מבחינה פוליטית הוא מחוייב אך ורק להם, ומאחר שהאינטרס שלהם פעמים רבות מנוגד לאינטרס של שאר החברה הישראלית, הרי שהחברה הישראלית הפכה למכשול וכל מתנגד מוגדר אוייב ובוגד.
    מה שמאפשר את הסחטנות הקואליציונית היא שיטת הבחירות הנוכחית שבה קבוצת מיעוט יכולה למנף את כוחה להשתלטות למעשה על המדינה.
    לכן, שיטת הבחירות צריכה להשתנות. אלטרנטיבה שעולה על דעתי והיא מתאימה למבנה החברתי בישראל, זו חלוקת הארץ לאזורי בחירה, אם כמחוזות חצי-אוטונומיים ואם כאזורי בחירה בלבד בבחירות אזוריות כשכל אזור שולח את נציגיו לממשלה הארצית. בדרך זאת קבוצות מיעוט לא יוכלו למנף את עצמן ברמה ארצית. וכמו כן, במידה ויתקיימו מחוזות עם ניהול עצמי, תהיה התכנסות טבעית לקבוצות אוכלוסיה הומוגניות כמו לדוגמא דתיים באזור יהודה, חילונים בדן והשרון, ערבים בגליל, כפי שתכתיב החלוקה.

    השבמחק
  9. מרוב פחד אנשים כותבים בצורה אנונימית פן יגלו מי הם וינקמו בהם לא יאומן ממשלה שזורעת פחד וארור ואיומים.על התושבים

    השבמחק
  10. בחירות,הליכוד יפתח מלחמת ירושה קרוב לוודאי שישראל כץ יזכה להנהיג ,יש עתיד תהיה מפלגת השלטון בראשות לפיד הממשלה תהיה מורכבת מיש עתיד ליכוד בראשות כץ לא שר הרווחה...כולנו בראשות כחלון,ישראל ביתנו,מחנה ציוני בראשות גבאי,אולי שס,ואולי בית יהודי לאיזון ובממשלתך תהיה הטובה ביותר..תתקן ותסלק את כל החולי והשחיתות,תשאף לשנות את הסדר החברתי תוביל לאיחוד בחברה ולתקווה

    השבמחק