הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

2.12.2015

דו"ח המבקר-איך בדיוק מבוצע שוד המיליארדים (חלק א')


כבר בשנת 2006 הסב מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, בדוח 57 (ב) של ביקורת המדינה את תשומת הלב הציבורית לתופעת החשבוניות הפיקטיביות אשר עלתה לקופת המדינה כ-5 מיליארד ₪ בשנה, תוך שניתנו בדוח זה המלצות לתיקון המעוות.
השיטה
על מנת להבין את שיטת "ההעלמה" באמצעות החשבוניות הפיקטיביות באופן פשוט ובהיר נסביר כאן כי כאשר מדובר בעוסק המדווח על עסקה פיקטיבית שביצע, ולפיה שילם לדוגמא סכום של 118 מיליון ₪ (מתוכו מע"מ של 18 מיליון). עוסק זה זכאי בתוך שלושים יום לקבל לחשבונו החזר מהמדינה בסך 18 מיליון ₪ וזאת בגין עסקה שכלל לא התקיימה.
הפיקוח
דוח מבקר המדינה 57 (ב) הציע דרכים פשוטות מאוד לפיקוח על הפעולה האלמנטרית של דיווח העוסקים לרשות המס, כדי למנוע זליגת מיליארדי ₪ בכל שנה מקופת המדינה למעלימי המס ולארגוני הפשע.
דוגמאות לפעולות פיקוח אלו הן: דיווח מפורט של עוסקים בעלי מחזור עסקאות גדול גם על חשבוניות שנתקבלו על ידם, על מנת לבדוק סימטריה בין ההוצאות להכנסות. או למשל דיווח על זהותו של הלקוח לטובתו הוצאה החשבונית כדי לבדוק שלא מדובר ב"חברת קש", או עוסק חדש שנרשם רק לפני מספר ימים כדי לסייע למעול בקופת המדינה, וכן פרמטרים נוספים שנדרשו העוסקים לכלול בדוח המפורט שהוצע על ידי המבקר.
פעולותיה של רשות המיסים לפיקוח ממוחשב על העוסקים והטמעת המלצות מבקר המדינה לצורך מניעת תופעת החשבוניות הפיקטיביות לא היו צריכות להיתקל בשום קושי, שכן הפיקוח הופעל ויושם היטב על ידי רשות המיסים לגבי דיווח של עוסקים ישראליים בעסקאות הנעשות בינם לבין הרשות הפלסטינאית.
מחדל המיליארדים
חרף זאת דוח הביקורת השנתי של המבקר מיום 15.10.13 מגלה שבין 2006 ל- 2013 נמשכה הזרמת מיליארדים על ידי משרד האוצר למעלימי המס במלוא התנופה והעוצמה, כאשר נימוקי רשות המיסים לאנשי הביקורת של מבקר המדינה בנוגע למחדלי רשות המיסים בביצוע המלצות המבקר מזכירים, במקרה הטוב, את מערכון "המכונית המגויסת" של הגשש החיוור, כאשר המילואימניק בא לקבל את הרכב שלו שגויס למלחמה, ושואל את שני הנוכחים ביחידה "מיהו המפקד?", כל אחד מהנוכחים, שייקה ופולי, מצביעים אחד על השני ועונים בעת ובעונה אחת "הוא המפקד!".

כך בדוח הביקורת בעמוד 196 נאמר כדלקמן:
"העולה כי עד חודש מאי 2012 לא מינתה הרשות את אחד הסמנכ"לים שיהיה אחראי ליישום הפרויקט של מערכת הדיווח המפורט, והפרויקט לא קודם קידום של ממש במשך שנתיים".
במקרה הרע, מדובר בהתנהגות של רשות המיסים על פי המודל של "מדינת חלם", כאשר כמעט אף פקיד שומה ואף סמנכ"ל לא מקבל גישה ו/או הרשאה למערכת הפיקוח.

כך בעמוד 205 לדוח הביקורת:
"הרשאות גישה למערכת דיווח המפורט:
1. בעלי תפקידים רבים במע"מ עדיין לא קיבלו גישה למערכת אף שהיה עליהם לקבלה לפי הגדרות שגובשו...
2. הסנכ"לים ופקידי השומה קיבלו רק הרשאות מוגבלות למאגר המידע. לפקידי השומה אין אפשרות לראות את רשימות העוסקים לפי סוגי החריגות – והדבר פוגע ביכולתם לאתר תיקי נישומים לבדיקה ולבצע שומה"
ואם חלילה תמצא לומר כי מדובר בנושא פעוט ערך בהתנהלות גביית המס של מדינת ישראל, הרי שקובע המבקר בעמוד 200 כדלקמן:
"ע"פ אומדן של יחידת תכנון וכלכלה ברשות משנת 2012, בכל שנה נעשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-8 מיליארד ₪...
עד אפריל 2012 שודרו למערכת הדיווח המפורט חשבוניות בסכום כולל של 327 מיליארד ₪, מזה הוצלבו חשבוניות מס בסך 277 מיליארד ₪. ההפרש נובע מעוסקים שחייבים בדיווח מפורט ולא הגישו אותו ומעוסקים שאינם חייבים בדיווח".
עוד קובע המבקר בעמוד 197 כדלקמן:
"משרד המבקר מעיר כי הרשות לא הפעילה כנגד סרבני הדיווח המפורט את אמצעי האכיפה העומדים לרשותה, כגון חקירות וביצוע ביקורות"
לסיכום אומר המבקר בעמוד 206 לדוח:
"מערכת הדיווח המפורט תוכננה בדרך שתאפשר לרשות לצמצם במידה ניכרת את החריגות הבאות לסוגיהן בדיווחי העוסקים ולצידן את הסחר בחשבוניות פיקטיביות שמשמעותן השמטת הכנסות מהדיווח והגדלת ההוצאות המדווחות ללא בסיס, ולמנוע נזק של מיליארדי שקלים בשנה לקופת המדינה.
מלבד הנזק לקופת המדינה, הדבר גורם לחלוקה לא שווה של נטל המס וכן גורם תסכול למשלמי המיסים הנושאים בעול ופוגע במוסר תשלומי המס".
רשלנות או מזימה
ואנו כאן רק נוסיף את הערתנו הצנועה לדוח הביקורת של "מדינת חלם" ונציין כי, במקרה או שלא במקרה, זרמו מיליארדי שקלים בכל שנה בעשור האחרון, בהעברות כספיות ישירות מקופת האוצר לראשי משפחות הפשע ועוזריהם, אשר ידעו לעשות שימוש מושכל בכסף לא להם – לנצל את המשבר העולמי של שנת 2008 כדי לרכוש חברות כגון: "בזק", "אלקטרה נדלן", "נתנאל גרופ", "בנק אגוד לישראל" ועוד חברות רבות אחרות, מבעלי החברות אשר היו מצויים בקשיים עקב המשבר הכלכלי העולמי.
וכך הגענו עד הלום למצב בו ראשי משפחות הפשע המאורגן הפכו לבעלי הבית של הכלכלה הישראלית ועל פיהם יישק דבר.
בימים אלה מבצעת משטרת ישראל חקירה מקיפה של בכירי רשות המיסים כדי לחקור את "המחדל הנוראי" או ליתר דיוק את "קשר המזימה" שהוביל את ראשי רשות המיסים למכירת כלכלת ישראל לראשי הפשע המאורגן במדינה.
אנו כאן, נאחל בהצלחה לכל העוסקים במלאכה.


דו"ח המבקר-איך בדיוק מבוצע שוד המיליארדים (חלק ב')



האם יתכן שפקידים בכירים ביותר ברשות המסים שיתפו פעולה עם ראשי הפשיעה המאורגנת? האם יתכן שבכירי רשות המסים אפשרו ביודעין העברת כספי מדינה במיליארדי שקלים לארגוני הפשע בגין חשבוניות פיקטיביות?
אנו כאן, לא ניתן תשובה לשאלות אלו אלא רק נביא את הערותיו של מבקר המדינה בדוחות הביקורת הרבים שהוציא  בהתייחס להתנהלות רשות המסים בנושא החשבוניות הפיקטיביות, והקורא ישפוט את הדברים לפי מיטב הבנתו. (הציטוטים מובאים בתוך מרכאות ובאותיות מודגשות).
תעשיית החשבוניות הפיקטיביות מכת מדינה החל משנת 2000
תופעת החשבוניות הפיקטיביות בישראל הפכה כבר בשנת 2000 למכת מדינה אשר מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, מיקד את ביקורתו בה שוב ושוב בדוחות השנתיים שהוציא. כך למשל בדוח המבקר 64(א) מיום 15/10/2013 קובע המבקר כדלקמן:
"על פי אומדן של המחלקה הכלכלית ברשות, אבדן הכנסות המדינה ממסים בשל חשבוניות שהוצאו שלא כדין (להלן גם - חשבוניות פיקטיביות) מסתכם בכ-8 מיליארד ש"ח בשנה."
וכן בדוח 57 (ב) של המבקר מיום 09/05/2007 בעמוד 295 לדוח כדלקמן:
"בשנת 2000 הקים אגף מע"מ ועדה להקמת מערכת למיצוי מידע המצוי אצלו, לסיוע בקבלת החלטות, בין השאר על עוסקים מורשים שנרשמו במשרדי אגף מע"מ (להלן עוסק או עוסקים), החשודים שיש להם נגיעה לחשבוניות פיקטיביות."
אובדן הכנסות למדינה של 8 מיליארד בשנה משמעותו אובדן הכנסות למדינה של 80 מיליארד בעשור ואובדן הכנסות של 114 מיליארד ב-14 השנים האחרונות.
האם רשות המסים פעלה על מנת לגבות 114 מיליארד ש"ח במשך 14 השנים האחרונות?
ממצאיו של המבקר בתשובה לשאלה זו הנם חמורים ביותר בקובעו בדוח 57 (ב) כי ראשי מע"מ בשנים 2000-2005 (איתן רוב כמנהל מע"מ וזאב פורת כסגנו הבכיר באותה תקופה) נמנעו מלהעביר למשרדי מע"מ האזוריים את המידע הנדרש לצורך טיפול בחשבוניות הפיקטיביות וכמעט וזנחו את הטיפול בנושא לגמרי. כך בעמוד 295 לדוח כדלקמן:
"הטיפול בידיעות מודיעיניות בנושאים הקשורים לחשבוניות פיקטיביות, שהועברו ממטה אגף המכס ומע"מ (להלן - אגף מע"מ) שברשות המסים בישראל (להלן - הרשות או רשות המסים), לשלושה משרדי מע"מ שנבדקו, היה דל. יחידת המטה לא ערכה בדיקות מעקב אחר הטיפול במידע שנשלח על ידה למשרדים."
האם מדובר "בסתם" שכחה של בכירי מע"מ שמנעה מהם לסייע למשרדי מע"מ לגבות עשרות מיליארדים לקופת המדינה? או אולי רשלנות מתמשכת כתוצאה מעומס עבודה? הבה ונבחן מה אומר על כך המבקר.
בעמוד 295 לדוח 57 (ב) מיום 09/05/2007 קובע המבקר כדלקמן:
"בעשור האחרון פעלו באגף מע"מ שתי ועדות שדנו בפתרונות אפשריים לצמצום תופעת החשבוניות הפיקטיביות. הנהלת הרשות לא פעלה ליישום המלצות הוועדות."
אם כך אנו רואים ששתי וועדות ברשות העבירו את המלצותיהן להנהלת הרשות ולכן שכחה או התרשלות של ראשי מע"מ לא הולמות את הנסיבות העובדתיות.
ואם תמצא לומר שמכיוון שאלו היו רק וועדות שהמליצו על דרכי פעולה כי אז ראשי מע"מ,  פורת ורוב, לא נטו לשתף איתן פעולה, הרי קובע המבקר בדוח ביקורת המדינה 60(ב) מיום 15/10/2013 בעמוד 217 לדוח כדלקמן:
"בהחלטות ממשלה מ-2003 ו-2006 הוטל גם על הרשות להיאבק בפשיעה החמורה. הרשות לא קיימה דיונים ליישום החלטות הממשלה.
הרשות לא נקטה הליכים לחייב במס אנשים שהורשעו בביצוע עברה פלילית ואגב כך הפיקו הכנסה. חלק גדול מהתקיפה הכלכלית נגד העבריינים אמור להתבצע נגד עסקים שבשליטתם, ושבאמצעותם הם מלבינים ומסווים את כספי הפשע. ....
כדי למנוע הברחת נכסים צריכה הרשות להוציא שומות לעבריין ולעקל את נכסיו כבר בשלב החקירה. הועלו ליקויים ביישום ההליך. מתוך עשרות אנשים ותאגידים שנישומו בגין הכנסותיהם הבלתי חוקיות, הרשות גבתה רק שיעור מזערי מסכומי המס בשומות שהוצאו להם ושלגביהם נמצאו ממצאים פליליים."
"שוד ושבר", המבקר קובע כי למרות שבשתי החלטות ממשלה (משנת 2003 ו- 2006) הוטל על רשות המיסים באופן מפורש לטפל בנושא החשבוניות הפיקטיביות ולגבות את המס בגינם, למרות זאת, רשות המיסים הסרבנית ממשיכה לעמוד במריה ולמאן לבצע את החלטות הממשלה הנבחרת.
איך מאלצים רשות מיסים סרבנית שממאנת לגבות מס לבצע החלטות ממשלה?
והנה לא אלמן ישראל ונמצא הפתרון. נתכנסה לה ביום  28/03/2007, וועדת שרים לענייני ביקורת המדינה בראשות שר המשפטים דאז יעקב נאמן, וכדי לעמוד מול פרץ הסרבנות של רשות המיסים הממאנת לגבות מיליארדים בגין החשבוניות הפיקטיביות החליטה הוועדה ליטול יוזמה ולהחליט החלטות אופרטיביות. וכך קובע דוח המעקב אחר תיקון ליקויים וביצוע החלטות ועדת השרים לענייני ביקורת המדינה ברשות שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, מיום   13/10/2009 כדלקמן:
"הצוות יבחן את צרכי התמודדות עם תופעת החשבוניות הפיקטיביות דו"ח 57ב החלטה מספר בק/17 מיום ט בניסן התשס"ז-28.3.2007
מחליטים:
         א.         להקים צוות בראשות מנהל רשות המסים, ובהשתתפות נציגי אגף התקציבים במשרד האוצר, מינהל הכנסות המדינה, המוסד לביטוח לאומי, משטרת ישראל, רשם החברות, הרשות לאיסור הלבנת הון וגורמים נוספים לפי הצורך.
         ב.         הצוות יגבש עד ליום 1.12.2007 תוכנית פעולה מפורטת למאבק בחשבוניות הפיקטיביות. (חשבונית פיקטיבית לעניין זה, הינה חשבונית שהוצאה שלא כדין).
דיווח ביניים על ההתקדמות בהכנת תכנית הפעולה והחלטות ביניים ככל שיתקבלו, יועבר על ידי מנהל רשות המסים לאגף הבכיר לביקורת המדינה במשרד ראש הממשלה עד ליום .1.8.2007
          ג.          הערות מבקר המדינה יילקחו בחשבון במהלך ביצוע ההחלטה."
אלא מה, רשות המיסים אינה כמו כל רשות אחרת. רשות המיסים אמנם כפופה באופן חוקי לממשלה אך בפועל היא כנראה רואה עצמה גוף בלתי תלוי אשר החלטות הממשלה לגביה הינן בגדר המלצה בלבד אשר לא מחייבות אותה.
ומיכיוון שלא קיים גוף או אדם במדינת ישראל אשר יכול להורות ו/או לכפות את ציות החוק על רשות המיסים כל שנדרשת רשות המיסים לטפל באופן יחידני באותו גורם בדרך הידועה מימים ימימה שנקראת "תפירת תיק". ועל כן משהעז יעקב נאמן להתגרות ברשות המיסים ולהטיל עליה חובה שתחייב אותה לגבות מיסים מחברי הפשיעה המאורגנת הרי כל שצריך הוא לתפור לו תיק וכך נעשה.
מצורף הלינק.
משלא הואילו החלטות הממשלה משנת 2003 ומשנת 2006 והחלטת וועדת השרים משנת 2007, ישבה ממשלתנו על המדוכה וחיפשה פתרון איך לשכנע את קברניטי רשות המיסים למלא תפקידם ולמנוע את תופעת החשבוניות הפיקטיביות והנזק הכלכלי האדיר הנגרם למשק בגינן. והנה נמצא פתרון נפלא. היא, הממשלה, תעביר בכנסת חוק ביוזמתה המחייב את כל העוסקים במשק לתת דיווח מפורט על העסקות שבוצעו על ידם, בדיווח ישיר למחשבי רשות המיסים, וכך כל הנתונים אשר נדרשים לזיהוי חשבוניות פיקטיביות יונחו מול עיניהם של פקידי המס מגדול ועד קטן בין אם ירצו ובין אם לאו. וכך, ברוח זאת קובע דוח המעקב של וועדת השרים לענייני ביקורת המדינה מיום 13/10/2009 כדלקמן:
 "ביום ה- 14 ביולי, 2009 אושר בקריאה שניה ושלישית חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט. במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית נכללו תיקונים בחוק מס ערך מוסף שעניינם בין היתר, טיפול בחשבוניות פיקטיביות.
 כתוצאה מתיקון חוק מע"מ יתאפשר זיהוי מהיר ומדויק של העלמות מע"מ – הן אם מדובר בקיזוז מס תשומות שלא כדין והן אם מדובר בהעלמת מע"מ עסקאות; שיפור  במערכי המידע של רשות המסים שיאפשר התייעלות בתחומי הביקורת והחקירות; מניעת הונאות גם בתחום של מס הכנסה והרתעה פסיכולוגית של העוסקים משימוש בחשבוניות פיקטיביות, שכן אלו יהיו חייבים בחובת פירוט ודיווח. ברשות המיסים שוקדים על יישום החקיקה."
עוצו עצה ותופר
ישבו בכירי מע"מ וחיפשו מוצא. איך ימנעו מנקיטת הליכי גבייה כנגד חבריהם הטובים חברי ארגוני הפשיעה וזאת בשעה שהאינפורמציה זורמת, על אפם וחמתם, ישירות אל מסכי המחשב של כלל פקידי מע"מ. והנה נמצא הפתרון הכול כך פשוט שאיש לא היה מעלה בדעתו, אלא אם כן הוא ממש אובד עצות. וכך החליטו בכירי רשות המיסים, בהחלטה נועזת יש לומר, לא לתת הרשאה לפקידי מע"מ לעיין בדוחות המפורטים של כלל העוסקים במדינה אשר דווחו ישירות למחשבי רשות המיסים. הגבלת ההרשאה-כך הוחלט ברשות המיסים תחול גם על הפקידים הזוטרים וגם על הבכירים. דין קטן כדין גדול. ובהעדר הרשאה וכפועל יוצא, ממילא גם לא תהיה גביה.
כך, המבקר בדוח שנתי 64 (א) בעמוד 204 לדוח כדלקמן:
1.      "הרשאות גישה למערכת דיווח המפורט:
בעלי תפקידים רבים במע"מ עדיין לא קיבלו גישה למערכת אף שהיה עליהם לקבלה לפי הגדרות שגובשו...
2.      הסמנכ"לים ופקידי השומה קיבלו רק הרשאות מוגבלות למאגר המידע. לפקידי השומה אין אפשרות לראות את רשימות העוסקים לפי סוגי החריגות – והדבר פוגע ביכולתם לאתר תיקי נישומים לבדיקה ולבצע שומה"
וכך, בין השנים 2000-2014 לא גבתה רשות המיסים 114 מיליארד ₪ מארגוני הפשיעה בגין החשבוניות הפיקטיביות, אך חמור מכך היא הזרימה אליהם בהעברה בנקאית ישירה אל חשבונותיהם את סכום המע"מ בגין החשבוניות הפיקטיביות בשיעור של כ-19 מיליארד ₪ (חישוב לפי שעור מע"מ ממוצע של 17% ) ובגינם הועברה השליטה בכלכלה הישראלית לארגוני הפשע.
אור לגויים
הדבר המצער ביותר בפרשה חמורה זו הוא שברוב מדינות העולם חלקם של פקידי הממשל בפשיעה המאורגנת הוא מינורי מה שגורם אפילו לעבריינים לשאוף לחבור אל העולם הלגיטימי ולעסקים החוקיים, אלא שבמחוזותינו הפקידות הבכירה מובילה את הפשיעה החמורה מה שדוחק את ארגוני הפשע להעמיק ולבסס את השחיתות, הבצע והפשע ולראות בו את המודל הראוי והנכון. וכאן אולי ראוי לסיים, בנימה עגומה, את רשימה זו בדבריו של השחקן אל פצ'ינו בסרט הסנדק מס' 3 בעת הווידוי האישי שלו בסוף הסרט: "כל חיי רציתי להתקדם בחברה להגיע לדברים החוקיים. אך ככל שאני עולה הרמאות גוברת".

המאפייה הישראלית – ארגון הפשע הגדול בעולם.האם הוא זוכה לגיבוי ממשלתי? גרסה עוקפת צנזורה


לא מעט ישראלים ויהודים מחזיקים בדעה כי עם ישראל
 הינו "אור לגויים"בערכי תרבות, ברוחניות ובקדמה. אנחנו
 כאן לא ניכנס לדיון זה על אף שיש לנו עמדה מגובשת
בנושא אלא נתמקד בחלק המוסכם של תפישה זו אשר
עליו לא יכולה להיות כל מחלוקת. "המאפייה הישראלית"
 ללא שום צל של ספק הינו כיום ארגון הפשע הגדול והחזק
 בעולם ואכן בנושא זה מהווה מדינת ישראל "אור לגויים"
הגם שאנחנו היינו נוטים להגדיר מקור גאווה זה "כחושך
לגויים".

על סמך נתוני מבקר המדינה –היקף ההון של המאפייה
 124 מיליארד ₪.
כמו כל גוף כלכלי,גודלו והיקף פעילותו נגזר מהיקף הונו
 העצמי. כדי לקבל אומדן התחלתי על המאפייה הישראלית
 דיי לעיין בדוח מבקר המדינה על ההון השחור שפורסם
לפני כשלושה שבועות ביום 29/10/14 בו מציין המבקר
בפרק העוסק בחשבוניות פקטיביות כדלקמן:

 "עד אפריל 2012 הוזנו למערכת הדיווח המפורט חשבוניות
בסכום כולל של 327 מיליארד ש"ח; מהן איתר הממונה על
תחנת המע"ם באר שבע חשבוניות החשודות כפיקטיביות
בסכום מצטבר של עשרות מיליארדי ש"ח. התברר כי בשל
חוסר משאבים טיפלה מחלקת החקירות ברשות רק בחלק
מחשבוניות אלה.(מצורף קישור)

מדינת ישראל הינה מקור ההכנסה העיקרי של
 המאפייה בישראל.
למען הסר ספק יש להבין שאם מדובר על היקף
חשבוניות של כ-300 מיליארד ₪ כי אז הוזרם
לחשבונות המאפיה הישראלית מקופת האוצר,
מאז שנת 2001 ועד היום (על פי דוח המבקר)
סך של כ-46 מיליארד ₪ סכום קרן.

סכום עתק זה אם היה מושקע על ידי ארגוני הפשע
 בהשקעה סולידית ( ולא במתן הלוואות בשוק האפור
 כפי שנוהגים לעשות ארגוני הפשע בפועל) כי אז
לאורך התקופה הנ"ל אגרות חוב ו/או פקדונות בבנקים
 היו מניבים תשואה שנתית מינמלית של כ-3%
ריבית לשנה וכ-2% הצמדה לשנה, ואולם ביודענו
שעיקר כספי המאפייה מושקעים בנדל"ן מהטעם
הפשוט שזהו מקור ההלבנה הראשי של ההון השחור,
ונוכח עליית מחירי הנדל"ן המואצת בישראל בעשור
 האחרון הרי שאנו מדברים לפחות על הכפלת הונם
של ארגוני הפשע (דהיינו כ-92 מיליארד ₪) וזאת
מבלי לקחת בחשבון את רווחיהם.

אם נוסיף ללסכום האמור תשואה סולידית של
 כ-5% בשנה הרי שבחישוב למחצית התקופה
 המדוברת (2001- 2014) אנו מדברים על תוספת
 של 35% כלומר עוד 32 מיליארד ₪, דהיינו 124
מיליארד ₪ מבלי לקחת בחשבון כלל רווחים ממקורות
 הפשע המסורתיים כגון סמים, זנות,הלוואות בשוק
האפור ודמי חסות. מיותר לציין שסכומי עתק אלו
זרמו מארגוני הפשע אל הכלכלה הריאלית (במיוחד
 אחרי המשבר הכלכלי העולמי של שנת 2008) וביססו
את שליטתה הבלתי מעורערת של המאפיה על
הכלכלה הישראלית.

המשמעות הקשה ביותר של נתונים אלו היא
 העובדה כי ממשלת ישראל באמצעות רשות
 המיסים היא מקור ההכנסה העיקרי של המאפייה
 הישראלית כאשר המאפייה הישראלית זוכה לשיתוף
 פעולה מלא מצד מדינת ישראל ורשות המיסים ותוך
 עצימת עיניים של משטרת ישראל.

האם יש תקדימים בעולם לשיתוף פעולה בין
רשויות המדינה לפשיעה המאורגנת?

השתלטות המאפייה הרוסית על הכלכלה
בברית המועצות ודחיקתה ע"י פוטין.
כבר בתקופת הפרסטרויקה של גורבצ'וב בברית
המועצות ארגון הקג"ב עסק בהקמה סיטונאית של
 חברות לצורך השתלטות על פעילות קרימנלית.
 ראו לעניין זה  ציטוט מלינק מויקיפדיה העוסק
במאפייה הרוסית כדלקמן:

"במהלך תקופת הפרסטרויקה הקג"ב הקים מאות
חברות פרטיות והוקמו עסקים רבים שהיו כסוי
 לפעילות קרימינאלית" (מצורף הקישור)


סקירת התפתחות המאפייה הרוסית בויקיפדיה
 מעלה כי בעת עליית ילצין לשלטון בברית
המועצות ו נוכח מדיניות ההפרטה רוב החברות
 בברית המועצות המתפרקת נרכשו בידי המאפייה
 הרוסית ומי שהחזיר את רוב האבידה למדינה או
 שלפחות עשה סדר בבלגן היה פוטין אשר יצא
למאבק כנגד רוב האוליגרכים ובסופו של יום הגיע
 לסטטוס קוו של חיסול שליטתה של
המאפיה בכלכלה הרוסית והחזרת השליטה לידי
המדינה.

"היאקוזה" היפני מזכיר יותר מועדון חברים
סגור מאשר ארגון פשע
כדי ללמוד על המאפייה היפנית אנו ממליצים
 לקרוא את המאמרו המאלף של יעקב רז במגזין
 "מסע אחר" בו הוא מתאר בצורה יפה ומדהימה
 את ה"יאקוזה" (כינוי לעולם התחתון היפני) וזאת
 כאשר הצליח להתחבר ולהתחבב על אחד
מראשי ארגוני הפשע.
הגם שהמאמר מצביע על קשרים של הממשלה
 היפנית, בתקופות מסויימות  עם ארגוני הפשע
 ביפן אולם קשרים אלו מטרתם בראש וראשונה
מצד הממשלה היפנית קבלת מידעים מארגוני
הפשע והתוויית גבולות לארגוני הפשע. זאת
ועוד הממשלה היפנית דואגת לקצץ את ראשו
 של כל ארגון פשע אשר מהווה איום על המדינה
 ,על מוסדותיה או על כלכלת המדינה.(מצורף הלינק).

ארצות הברית הפכה את המאפייה האמריקאית
 לאפיזודה חולפת
על אף שרוב סרטי המאפייה יובאו אלינו מארצות
הברית הרי שמצבה של המאפייה האמריקאית הינו
 בכי רע והוא מזכיר לנו יותר ארגון פשע בעיר
באר שבע מאשר סינדיקאט ארגונים בעלי השפעה
 שהיה מוכר לנו מסרטי המאפייה. (מצורף הקישור).

סיכום
אנו לא סקרנו כאן את המאפייה האיטלקית
והסיציליאנית כדי לא להכביד על
הקורא ואולם המסקנות החשובות לענייננו
הן כדלקמן:

א.    מדינת ישראל הינה מקור המימון העיקרי
 של המאפייה הישראלית.
ב.    המאפייה הישראלית זוכה לשיתוף פעולה
 הדוק של רשות המיסים
ולעצימת עיניים של המשטרה והממשלה.
ג.הכלכלה הישראלית נשלטת היום על ידי
המאפיה הישראלית ועקב כך מהווה סרטן
 בהתפתחות של השוק החופשי ומכתיבה
עליית מחירים מלאכותית(בהעדר תחרות אמיתית).
ג.     הציבור בישראל מעדיף לא לקרוא ולא לדעת
על המאפייה והשפעתה, בבחינת "מוקצה מחמת
 מיאוס", ולפי שיטת "עצימת העיניים" של הילד
 בגן לפיו אם יעצום את עיניו הרעה תחלוף.
ד.עם ישראל משלם בפגיעה מהותית ברמת
החיים שלו נוכח הזרמת סכומי העתק מקופת
 המדינה למאפייה על חשבון כלל הציבור והשכבות
 החלשות ואולם בעיקר עקב הריסת תנאי השוק החופשי.

האם מדינת ישראל מצויה ערב קריסה כלכלית?- סיפורה של עגבניה "הסתרה" משבשת את כלכלת השוק החופשי


התופעה המרכזית המאפיינת משברים כלכליים לאומיים הינה "הסתרה".
כלומר הסתרת נתוני אמת מהשחקנים בשוק דבר שגורם לציבור לבצע
פעולות כלכליות מוטעות למשך זמן, אשר אינן תואמות את תנאי השוק
 האמיתיים ובחשבון המצרפי של הכלכלה הלאומית מביאים את הכלכלה
לקריסה. למעשה פעולת "ההסתרה" מנטרלת את כלכלת השוק החופשי
 אשר באופן טבעי מאזן את עצמו והיא יוצרת "בלוף" המביא להיווצרות
בועה כלכלית אשר חייבת להתפוצץ.

כך היה המשבר ביוון: " בתחילת שנת 2010 התברר כי מספר ממשלות
 ביוון סילפו דיווחים באשר לנתונים הכלכליים הרשמיים של המדינה כדי
שיתאימו להנחיות המוניטריות של האיחוד האירופי. דיווחים מעוותים
אלה איפשרו לממשלות יוון להתחייב להוצאות מעבר ליכולתה הכלכלית
 של המדינה, בעודם מסתירים את גודלו האמיתי של הגרעון הלאומי מן
 המפקחים מטעם האיחוד האירופי" (מתוך ויקיפדיה).

כך היה גם משבר הסאב פריים האמריקאי, אלא שכפי שמתאים לדמוקרטיה
האמריקאית הדבר נעשה בשקיפות מלאה ובעידוד רגולטורי:" באותם
הימים, איפשרו הסנאט ובית הנבחרים האמריקניים לגופים בתמיכה
 ובפיקוח ממשלתיים כמו פאני מיי ופרדי מאק להעניק הלוואות גם
 ללווים שכושר ההחזר שלהם אינו ברור". (מתוך ויקיפדיה)

גם קריסתה הכלכלית של אירלנד הייתה על בסיס הטעייה ועצימת עיניים:
כך בכתבתה האיכותית של דפנה מאור בעיתון דמרקר מיום 08/04/2010
"  חקירות נרחבות מתנהלות נגד נבחרי ציבור, מנהלי בנקים ודירקטורים,
שאישרו מימון לפרויקטים שהיה להם אינטרס בהם. ניגודי עניינים רווחו
מאוד - בכירים בבנקים לוו כסף מהבנקים של עצמם כדי להשקיע
בפרויקטי נדל"ן שהבנקים שלהם מימנו. קבלנים ישבו במועצות תכנון
מקומיות ואישרו תוכניות פיתוח שהם נועדו לבצע. החגיגה יצאה משליטה
 בהיעדר פיקוח הולם." (מצורף לינק)

חולשתה של פעולת "ההסתרה" היא שאמנם היא יכולה לסחוף אחריה
מיליוני אנשים לפעולות כלכליות מוטעות אך אין לה יכולת לשלוט לאורך
זמן ב"מחיר" המוצרים אשר במוקדם (במקרה הטוב) או במאוחר (במקרה
 הרע) יוצא משליטה וחושף את פעולת ההונאה במערומיה.

מחיר העגבניה, חוסר במצרכי יסוד ומדפים ריקים- התפוצצות הבועה
המדפים הריקים בסופרמרקטים ברחבי הארץ במהלך החג, החוסר
במצרכי יסוד בסיסיים כגון ביצים, עופות, עגבניות, תפוחי אדמה וכו'
אינם מקריים וכלל לא נגרמו בשל החג, אלא הם ביטוי להתפרצות
של נתוני כלכלה מקרטעת אשר אינה צומחת. וכאשר כלכלה אינה
צומחת, החקלאי במקום להרחיב את עסקיו כדי להרוויח יותר נאלץ
לצמצם את היקף פעילותו ולפטר עובדים כדי לשרוד כלכלית. התוצאה
היא שיש פחות עגבניות בשוק וכך מחירן עולה.

אם נתאמץ מעט נוכל להבחין בקלות במצבה האקוטי של הכלכלה
הישראלית גם בדוחות שמפרסם בנק ישראל הגם שהבנק בורר מילותיו
בקפידה. כך בדו"ח היציבות הפיננסית שפרסם הבנק ביום 03/08/2015
 :" השפעת הריבית הנמוכה..יצרה סיכונים. הסיכונים הללו עלולים להבשיל
בסביבה של ריבית נמוכה לאורך זמן". ואולם "הקריסה" המתקרבת לא
נובעת מההשפעה השלילית של ירידת הריבית הטומנת בחובה סיכון כפי
שקובע הדוח הנ"ל אלא מכך שהאלטרנטיבה טומנת בחובה סיכון עוד יותר גדול
" לחילופין הסיכונים עלולים להבשיל גם אם הריבית תעלה".
(מצורף הלינק)

למה הדבר דומה? לאדם שרץ לעבר תהום מכיוון שאריה רודף אחריו.
אם יצליח להימלט מהאריה ייפול לתהום ואם יצליח להימנע מנפילה
לתהום ישמש כארוחה לאריה רעב.

תחזית כלכלית קודרת
לצערנו על אזרחי ישראל להתכונן בעתיד הלא רחוק להפנמה של
הקריסה הכלכלית הממשמת ובאה. דהיינו, שחיקה גדולה של החסכונות
עקב נפילות בבורסה,נפילה משמעותית במחירי הנדל"ן, פגיעה בשווי
הפנסיה ובעתיד גם ירידה בתשלומי הפנסיה,מחיקה של מעמד הבניים
והצטרפות של רבים למעגל העוני. 

"עלילת דרייפוס" נוסח 2015- הודעה לבית המשפט


בבית המשפט המחוזי                           ת"פ 42814-10-14
בלוד                                     בפני כב' השופטת ד. מהרשק

המבקש-הנאשם:     עו"ד  דוד לוי- ת.ז. 053366258
       מרחוב ההסתדרות 25, רעננה.
       טל:09-7725369  054-3099789
         דואר אלקטרוני: dlevi6155@gmail.com  

              ---נגד---

המשיבה- המאשימה: פרקליטות מיסוי וכלכלה תל-אביב
   בית קרדן-תל אביב.

הודעה מטעם הנאשם לבית המשפט הנכבד

1.הנאשם מודה לבית המשפט הנכבד על הענקת הארכה למתן הודעה מצידו בעניין ייצוגו המשפטי.
2.הנאשם מתכבד להבהיר כי הצורך בארכה התעורר עקב ההיזקקות למימון הייצוג המשפטי וזאת בשעה שכספו של הנאשם, בשיעור של מאות אלפי ₪, עוכב על ידי לקוחו (מנהל מקרקעי ישראל) החל מספטמבר 2013 וזאת ללא כל סיבה או נימוק ואשר תוצאתם האפקטיבית היחידה הינה מניעת מימון הגנתו המשפטית של הנאשם.
אשר על כן הנאשם פועל לשחרור כספו ממנהל מקרקעי ישראל לצורך מימון הייצוג.
3.חומרת האמור בסעיף 2 לעיל גדולה שבעתיים נוכח הגשת כתב האישום כנגד הנאשם בניגוד למושכלות יסוד של חוק סדר הדין הפלילי ועקרונות שלטון החוק. כך למשל בדיקה חשבונאית פשוטה על ידי כל רו"ח מתחיל של דפי החן של המבקש אם הייתה מתבצעת על ידי התביעה הייתה מוכיחה בעליל שלא בוצעה נטילה אפילו של שקל אחד על ידי הנאשם מהמדינה, אלא נהפוך הוא הנאשם הוא זה אשר היה קורבן למעילה בגינה נאלץ להעביר לחשבון משרדו מרווחיו מלקוחות אחרים סך של 12,706,421 ₪ לצורך מימון הטיפול בתיקי המדינה שטופלו במשרדו.
לא זו אף זו, הבדיקה האמורה אף הייתה מבהירה בדיעבד כי הנאשם לא הרוויח מהמדינה במשך שבע שנות עבודתו עם המדינה (2005-2011) אפילו לא שקל אחד, כאשר הכול עולה וצף מתוך דפי החן.(שכן כל התקבולים למשרדו של המבקש הופקדו בחשבון המבקש וכנגד חשבוניות מס ).
4.גם כל יתר סעיפי האישום ניתנים להפרכה באמצעות בדיקה פשוטה של דפי החן של משרדו של המבקש. הדברים היו ידועים היטב לתביעה ועל כן ועל מנת להוציא לפועל את העלילה כנגד הנאשם הוא כלל לא זומן בשלב החקירה כדי להשיב לטענות העובדתיות המפורטות בכתב האישום ואילו היה הנאשם נדרש לעשות כן היה מביא איתו לבירור האמור ארבעה פריטים: דפי חשבון, חשבוניות, הסכמי שכר טרחה, ומרקר צבעוני. שהרי מדובר במשחק סכום אפס.
5. ואולם ,כאמור על מנת להימנע משיבוש הוצאתה לפועל של העלילה ומבירור מוקדם של העובדות אשר ישמיטו את הבסיס לכתב האישום דאגה התביעה הכללית להוציא הודעת יידוע לנאשם לכתובת שגויה בגינה הורה בית המשפט הנכבד (כב' השופטת לורך בהחלטתה מיום 26/01/2015) על החובה לקיום שימוע לנאשם.
כשם שהתעלמה התביעה מהוראת כב' השופטת לורך, כך גם התעלמה התביעה מהמלצת בית המשפט הנכבד מיום 21/09/2015 לסיים את ההליך השימוע ונמנעה מלאפשר לנאשם הליך של שימוע בו יוכל להפריך בנקל את כל האמור בכתב האישום.
מיותר לציין שבדרך פעולתה זו "חיסלה" התביעה שלא כדין את הפרקטיקה הפרטית של הנאשם עליה עמל במשך שלושים שנה וזאת שלא כדין ועל לא עוול בכפו. ואם לא די בכך הרי שהגשת כתב אישום בטרם שימוע פגעה  בשמו הטוב של הנאשם באופן כמעט חסר תקנה.
6.מאז עלילת דרייפוס ובטרם חלפו 70 שנה להקמתה של מדינת ישראל הפכה התביעה הכללית במדינת ישראל (באמצעות פרקליטות מיסוי וכלכלה תל-אביב) לזרוע לבניית עלילה אשר לא רק מגמדת את עלילת דרייפוס אשר נעשתה בנכר אלא גם הפכה את המושג "שלטון חוק" במדינת ישראל לאות מתה.

                                                                       -------------------------------

                                                                       דוד לוי, עו"ד- הנאשם

28.11.2015

מה מניע את העולם?






חברי בפייסבוק פרסם אתמול את התמונה המדהימה הזו. כתבתי לחברי כי אומרים שבני האדם משתנים. זה נכון, אבל יש דברים שהם בטבע האדם שלא משתנים. קחו את התינוק הזה ותוסיפו לו ארבעים שנה ותגלו שחוץ מזהות הציצי שום דבר לא השתנה.

ביום שהפוליטיקאים- שליחי הציבור, טייקונים ובעלי המאה, כמו גם בכירים במשטרה יבינו זאת, וגם יבינו בנוסף שמה שמניע את המין האנושי הוא הצורך באהבה ולא (סליחה על הביטוי) הרצון לזין את כל העולם, כי אז כולנו נחייה במקום טוב יותר.